Eräs tuttavani ei tiedä suomalaisia puolueita tai poliitikkoja (kantasuomalainen) ja muutenkin huono yleissivistys
Ei siis oikeasti tiennyt, kun yritin jutella hänen kanssaan politiikasta sdp, persut, vihreät, keskusta ja muut puolueet ovat hänelle täysin tuntemattomia. Poliitikkoista hän tietää vain Ahtisaaren, Halosen ja Niinistön. Silloin kun Koivisto kuoli, hän ihmetteli mikähän heppu sekin oli, kun kaikki jankuttavat siitä. Donald Trumpistakin kuuli vasta, kun yritin keskustella hänen kanssaan tämän ajamista uudistuksista. Lisäksi ei tiedä muiden maiden pääkaupunkeja kuin Suomen, Norjan, Venäjän, Viron ja Iso-Britannian pääkaupungit. Onko tuollainen enää normaalia? Mielestäni tuo on vain moukkamaista, jos ei oikeasti tiedä mitään muuta kuin tv-sarjojen hahmoja.
Kommentit (8)
Oletko varma, että hän ei pelleile? Eihän tuollaista vaan voi olla olemassa.
Jos ei katso koskaan uutisia,ehkä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ei katso uutisia, mutta on kuitenkin käynyt lukionkin ja päässyt sieltä hyvällä todistuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei katso uutisia, mutta on kuitenkin käynyt lukionkin ja päässyt sieltä hyvällä todistuksella.
Koulussa opittu unohtuu jos ei kiinnosta.En minä ainakaan muista jostain yläasteen koulukirjasta juuri mitään.
Onko oikein yliopisto-opiskelija. Kiva sitten jos saa jonkun tollaisen esimiehekseen. Mun mielestä tietyt perusasiat pitäisi tietää vaikka ei olisikaan kiinnostunut.
Mulla on samanlainen kaveri. Hän on kyllä käynyt amis-koulutuksen, ja lukuhäiriökin löytyy. Mutta hän ei kyllä tiedä mistään uutisaiheista mitään. En kyllä ole viime vuosina edes yrittänytkään keskustella mistään tällaisista aiheista, kun sieltä tulee heti että ei kiinnosta. Tai no viime talvena, kun Kelalla oli vaikeuksia ottaa haltuun sitä toimeentulotuen maksamista, niin kysyin että onko vaikuttanut hänen elämäänsä. Olihan se, mutta siitä vuodatuksestakin selvisi, ettei hän oikeastaan edes tiennyt, mistä ongelmat tukien kanssa johtuivat, paasasi vain miten hänen papereitaan ei taaskaan käsitellä jne.
Hänen kanssaan voi keskustella vain tuttavien kuulumisista, meikeistä ym. ulkonäköön liittyvästä. Sen olen jo hyväksynyt, enkä muuta yritä. Siksipä on ihan hyvä, että tavataan vain pari kertaa vuodessa.
Kaveri ei ole menettänyt yhtään mitään. Parempi vaan ettei noista puupäistä tiedä yhtään mitään. Hallituksessa istuu muutenkin tällä hetkellä ihmisiä, joiden ei edes pitäs istuu lain ja järjen mukaan. Only in finland.
Unohdin viellä mainita, että kyseessä on 26v opiskelija.