Voiko suhde narsistimiehen kanssa onnistua?
Olen tavannut miehen joka vaikuttaa olevan narsisti.Nyt mietin vain voiko tuollaisen miehen kanssa suhde onnistua.Mies on hyvä tuloinen,näköinen ja menestynyt työelämässä(korkea asema)Tapailtu on nyt pari kuukautta.
Kommentit (6)
Minulla vähän sama tilanne. Mies vaikuttaa muuten symppikseltä(?!) mutta huomaan että silloin kun hän olisi jostain ollut vastuussa, näyttäisi laittavan toisen kontolle jos jotain ikävää tulee?
Miten voi jaksaa 24v. narsistia?miten tulisin jaksamaan,kun en pysty olemaan kaikesta samaa mieltä(en vain ole sanonut hänelle) ja en halua tehdä niin kuin hän sanoo.
Oma neuvoni on: juokse! Itse havahduin asiaan vasta kuin oli liian myöhäistä. Itsetuntoni oli murskattu, ystäväni kaikonneet, perheen kanssa välit huonot, huumorintajuni mennyt. En uskaltanut enää elää. Kymmenen vuoden jälkeen olin siinä tilanteessa, että joko kuolen tai lähden. Valitsin jälkimmäisen. Muutin kauas pois. Vähitellen rakensin itseni uudelleen, sain uusia ystäviä, perheeseen välit korjattua ja uuden tasavertaisen, onnellisen suhteen. Sitä on vaikea uskoa, että kuinka vaikea on lähteä narsistin ikeen alta pois, mutta onneksi sain sen tehtyä.
Kovinkin narsistisen miehen kanssa voi kyllä onnistua, mutta varsinaiseen narsistiin sekaantuminen tietoisesti on kuin pujottaisi päänsä hirttosilmukkaan vaikka tietää että köysi alkaa pian kiristyä.
Kyllä se onnistuu, kun olet aina hänen kanssaan samaa mieltä, et ole turhan tarkka ystävistä tai mistään, mikä on sinulle tärkeää. Annat miehen päättää suurin piirtein kaikesta. Olet mieluusti hiljaa ja myönnyt miehen toiveisiin. Tämä on tärkeintä, opettelet lukemaan miehen ajatukset, ettet edes vahingossa loukkaa häntä. Sitten onnistuu loistavasti. 24 vuotta meillä onnistui, kunnes väsähdin.