Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihdeongelmaisten läheiset! Millaisissa asioissa teitä on huijattu?

Vierailija
24.10.2017 |

Tuli itse (taas) huijatuksi addiktin toimesta ja haluisin kuulla muilta ns. "kokemusasiantuntijoilta" millaisia tilanteita teille on tullut vastaan?
Miten kusetuksen ja manipuloinnin tunnistaa, tai miten tilanne on jälkeenpäin ratkaistu kun olet tajunnut tullesi huijatuksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon ihmissuhteen laadusta. Kusetusta tulee koko ajan ovista ja ikkunoista. Puhutaan yhtä ja tehdään toista 24/7. Mennen tullen ja palatessa. Asiat ratkotaan, jos ratkotaan, usein riidellen. Lopputulos tässä on se että addikti loukkaantuu ja toinen osapuoli joko pyytää anteeksi ja jatkaa sallivaa linjaansa tai päättää muuttaa jotain, muutos ei kuitenkaan koskaan lähde muista kuin addiktista.

Ainoa lopullinen ratkaisu on välien katkaisu tai jos kyseessä on ihmiset joilla oikeasti halu yrittää yhdessä, turhauttavan pitkä ja kivinen tie jossa kestävyyttä koetellaan puolin ja toisin, retkahdukset ja riskit ml.

T. 2-polven addikti

Vierailija
2/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokemusasiantuntija" on ammattinimike. Addikti vie sinua kuin litran mittaa ja kääntää kaupan päälle kaiken syyksesi niin kauan kuin annat siihen mahdollisuuden. Olet ns. hyödyllinen hölmö ja mahdollistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kokemusasiantuntija" on ammattinimike. Addikti vie sinua kuin litran mittaa ja kääntää kaupan päälle kaiken syyksesi niin kauan kuin annat siihen mahdollisuuden. Olet ns. hyödyllinen hölmö ja mahdollistaja.

Kokemusasiantuntija on myös ihan vain merkityksellinen sana. Samoin voit sanoa olleesi hierojana kaverillesi vaikka et olisi ammattinimikkeeltäsi hieroja.

Kokemus tuo asiantuntemusta. Ja kyseessä ei ole nimikesuojattu saati laillistettu ammattinimike joten sen käytöllä ei ole rajoituksia. Lisätietoa voit hakea tarvittaessa valviran sivuilta. :)

Vierailija
4/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin niin, ja "kokemusasiantuntija" lainausmerkeissä nimenomaan siksi että tuolla sanavalinnallani tarkoitin muita saman kokeneita, en (välttämättä) koulutettua henkilöä.

Kaikenlainen huijaaminen on jo tullut valitettavasti erittäin tutuksi, enkä enää edes epäile sitä, onko juuri minun läheiseni jokin poikkeustapaus joka ei vilppiä oman riippuvuutensa sanelemana käyttäisi, vaan tein tämän aloituksen koska haluaisin kuulla miten te muut olette tunnistaneet manipulointiyritykset, laittaneet vastaan ja mihin asti läheisenne on ollut valmis menemään huijauksissan?

-ap

Vierailija
5/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasi ja vannoi pyhästi, ettei laukea suuhuni.

Vierailija
6/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein tulla höynäytetyksi, jos ei itse älyä jättää juoppojen ja nistien jorinoita omaan arvoonsa.

Vierailija
7/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein tulla höynäytetyksi, jos ei itse älyä jättää juoppojen ja nistien jorinoita omaan arvoonsa.

luultavasti et ole ollut vastaavassa tilanteessa itse :D

Vierailija
8/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ja ymmärrän miten mahdollistajat ovat osa ongelmaa, eikä ratkaisua.

Vierailija
9/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat alkoholistit on aina olleet rehellisiä. Jos ne juo, ne on sanoneet sen ja pitäneet sanansa.

Vierailija
10/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on tosi ratkaisukeskeinen asenne tosiaan.

Vierailija
11/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin niin, ja "kokemusasiantuntija" lainausmerkeissä nimenomaan siksi että tuolla sanavalinnallani tarkoitin muita saman kokeneita, en (välttämättä) koulutettua henkilöä.

Kaikenlainen huijaaminen on jo tullut valitettavasti erittäin tutuksi, enkä enää edes epäile sitä, onko juuri minun läheiseni jokin poikkeustapaus joka ei vilppiä oman riippuvuutensa sanelemana käyttäisi, vaan tein tämän aloituksen koska haluaisin kuulla miten te muut olette tunnistaneet manipulointiyritykset, laittaneet vastaan ja mihin asti läheisenne on ollut valmis menemään huijauksissan?

-ap

2-polven addikti jatkaa:

Tarinoita on niin monia kuin on ihmisiä. Sun kysymykseen on mahdotonta vastata koska sun läheinen tuntee sinut ja me täällä ruudun takana ei.

Mun vanhemmat oli päihteidenkäyttäjiä ja -holisteja moneen eri asiaan. Ne muuttui ihmisraunioiksi jotka ilmiselvässä tilanteessa väittivät että "en varmasti paskantanut housuun" vaikka tuotos oli selkeästi lahkeessa.

Mistä sen tunnistaa? Sä tiedät kyllä sen kylmäävän epäilyksen, joka saa sut vetäytymään vähän kauemmaksi. Se on aika hyvä indikaattori.

Mitä enemmän sanoja tulee suhteessa asian määrään ja jos siihen lisätään voimakas tunnetila (hyökkäys sua kohtaan tai loukkaantuminen siitä että epäillään) niin siinäkin voi vähän jo uskoa sitää omaa kalvavaa tunnetta.

Kaikkea hyvää, mutta jos tää on vaan joku mies, jota et ihan oikeasti sydämesi pohjasta rakasta niin päästä irti ja anna sen mennä yksin sinne helvettiin. Sun ei tarvii ja sä et pysty auttamaan sitä siellä.

Tääl on tosi kuumaa ja kipeää oikeasti. Mun läheisilläkin vähän jo polttelee jalkapohjat. Sillon kannattaa mennä.

Vierailija
12/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen minäkin todennut ja pohdin näitä asioita juuri siksi, etten toimisi enää mahdollistaja.

-ap

Vierailija
13/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on tosi ratkaisukeskeinen asenne tosiaan.

Niin on ja se ratkaisu lähtee addiktista, jos on lähteäkseen. Muiden pohtimat ratkaisut ovat joko yhtä tyhjän kanssa, tai pahentavat tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi