Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kommentti JOKA IKISESTÄ ruuasta/leivoksesta jota teen "Kyllähän tätä syö ennemmin kuin selkäänsä ottaa"

Vierailija
24.10.2017 |

Alkaa todella kyrsiä tämä. Olemme olleet neljä vuotta yhdessä ja aina kun kysyn mielipidettä niin sanoo noin. Miksei koskaan voi sanoa vaikka ihan "kiitos, hyvää/ok/en tykännyt" kyllä minulle saa sanoa suoraan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
2/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei taida olla kovin fiksu. Koulutusta ei viitsi kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo sanonta tarkoita että ruoka on pahaa. Minun isä käyttää tuota myös, ja "enemmän kuin sata jänistä". Ei e tarkoita yhtään mitään, yleissävyltään positiivinen kommentti josta ei ole tarkoitus yrittää kaivaa jotain syvempää merkitystä.

Vierailija
4/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on vain tuollaisia pinttyneitä tapoja. Mukahauska tokaisu, joka on jumittunut aivoihin. Kaikilla meillä on vastaavia vaikka kuinka paljon.

Vierailija
5/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti on olevinaan hauska.

Vaihtaisin.

Vierailija
6/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on suomalaisesta vaatimattomuudesta kimpoava tyypillinen kommentti, jota miehet viljelevät naisia enemmän. Joidenkin mielestä se on jopa hauska tapa. Muistan kun vein kerran vanhempani syömään hienoon ravintolaan ulkomailla. Isäni kommentoi paikan spesiaalia eli miekkakala-annostaan tyyliin: "Ihan hyvä kala. Kyllä tätä voi ihan syödä." Itseasiassa hän tarkoitti "herkullista", mutta kun positiivisia asioita on niin vaikea monelle sanoa ja pelkäävät "liioittelua" (ihan kuin positiiviset adjektiivit olisivat jokin pahe).

Vierailija
7/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, älä ota sitä vakavasti, vaikka voi olla, ettet voi olla ottamatta. Minäkin odotan jotain muuta palautetta, kun ihan ok tai juuri tuota samaa värssyä minkä itsekin mainitsit. Mieheni nimittäin käytti sitä myös. Mutta katsottiin se Meria Veitolan ohjelma, missä hän vieraili Sirpa Selänteen luona. Ja Sirpa sanoi, jotenkin niin, että hänen ruuasta pitää kiittää ja sitä pitää kehua ja muisteli, että kerran nuorempana oli heittänyt Teemun päälle pastan kastikkeineen, kun Teemun oli sanonut, että ruoka on ihan ok. Ja Teemu muisti myös saman tapauksen. Ja sen jälkeen heillä on kaiketi ruuat pysyneet lautasilla ja ehtineet suuhunkin, eli kommentit ruuista on olleet kiittäviä :) Minä sanoin omalle miehelle, että alan myös nakkelemaan ruokia, jos ei niistä saa kunnon palautetta. Nykyään tulee kunnolliset palautteet, jos on hyvää niin tiedän sen ja teen uudelleenkin ja jos ruoka ei ihan lempiherkuksi yllä niin saan tietää senkin, enkä tuputa sitä heti ensi viikolla uudelleen. Joten kyllä se on tärkeää, että mitä  siitä ruuasta sanotaan. Minä ainakin kaipaan kommentteja kun kerran sen ruuan ja kaikki leipomukset teen. Kyllä minäkin miestä kiittelen. Mutta tosiaan, se tuskin on huono kommentti mieheltäsi mutta pyydä häntä kommentoimaan ruokaa muulla tavoin. Ja jos ei muuten ala tulla niin tee palautelppuja ja anna sellanen ruokailun jälkeen. Tee vaihtoehdot valmiiksi "Ruoka oli mielestäni A. Herkullista, B. Liian mausteita, C. Söisin useamminkin, D.En syöttäisi edes koiralle. Vapaa kommentti:......." Se voi olla miehestä hauskaa ja kun muutaman kerran teet noin, niin kyllä se varmaan hoksaa mistä on kyse. Kaikesta voi tehdä hauskaa, eikä aina tarvi käskeä ja pyytää sillä perinteisellä tavalla. Parisuhteessa voi toista herätellä hauskoillakin tavoilla.

Vierailija
8/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole juntti vaan porilainen. Se oli kehu. Jos se vielä lausutaan virnistäen tai hymyillen tai muuten hartaasti, niin oli tosi hyvää. Ehkä tämä johtuu siitä, että porilainen frouvasväki on ollut senverran kipakkaa, että ne miehet ovat kuolleet joko nälkään tai ufohyökkäykseen, jotka ovat turvautuneet vaihtoehtoon E.

Ainoa tuntemani porilaismies joka on selvinnyt E-vaihtoehdosta oli puoli metriä rouvaansa pitempi. Päähän tarkoitettu jysäys osui napaan. Ja se susikoira ei muuten syönyt sitä makaronilaatikkoa.

Vierailija
9/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, älä ota sitä vakavasti, vaikka voi olla, ettet voi olla ottamatta. Minäkin odotan jotain muuta palautetta, kun ihan ok tai juuri tuota samaa värssyä minkä itsekin mainitsit. Mieheni nimittäin käytti sitä myös. Mutta katsottiin se Meria Veitolan ohjelma, missä hän vieraili Sirpa Selänteen luona. Ja Sirpa sanoi, jotenkin niin, että hänen ruuasta pitää kiittää ja sitä pitää kehua ja muisteli, että kerran nuorempana oli heittänyt Teemun päälle pastan kastikkeineen, kun Teemun oli sanonut, että ruoka on ihan ok. Ja Teemu muisti myös saman tapauksen. Ja sen jälkeen heillä on kaiketi ruuat pysyneet lautasilla ja ehtineet suuhunkin, eli kommentit ruuista on olleet kiittäviä :) Minä sanoin omalle miehelle, että alan myös nakkelemaan ruokia, jos ei niistä saa kunnon palautetta. Nykyään tulee kunnolliset palautteet, jos on hyvää niin tiedän sen ja teen uudelleenkin ja jos ruoka ei ihan lempiherkuksi yllä niin saan tietää senkin, enkä tuputa sitä heti ensi viikolla uudelleen. Joten kyllä se on tärkeää, että mitä  siitä ruuasta sanotaan. Minä ainakin kaipaan kommentteja kun kerran sen ruuan ja kaikki leipomukset teen. Kyllä minäkin miestä kiittelen. Mutta tosiaan, se tuskin on huono kommentti mieheltäsi mutta pyydä häntä kommentoimaan ruokaa muulla tavoin. Ja jos ei muuten ala tulla niin tee palautelppuja ja anna sellanen ruokailun jälkeen. Tee vaihtoehdot valmiiksi "Ruoka oli mielestäni A. Herkullista, B. Liian mausteita, C. Söisin useamminkin, D.En syöttäisi edes koiralle. Vapaa kommentti:......." Se voi olla miehestä hauskaa ja kun muutaman kerran teet noin, niin kyllä se varmaan hoksaa mistä on kyse. Kaikesta voi tehdä hauskaa, eikä aina tarvi käskeä ja pyytää sillä perinteisellä tavalla. Parisuhteessa voi toista herätellä hauskoillakin tavoilla.

Tällä kommentoijalla on ollut liian helppo elämä.

Vierailija
10/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntti on olevinaan hauska.

Vaihtaisin.

Tuskin Ap vaihtaisi miestään sun mielikuvitus mieheen

Vierailija
11/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juntti.... auts.

Vierailija
12/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin vuodesta toiseen kuunnella samoja hauskoja sutkautuksia. Onko miehelläsi muita vakioheittoja? Jos vain tämä yksi niin ehkä kestät sen. Tai alat itse käyttää sitä myös.

Minua äsyttää kun mies yleisellä paikalla sanoo kuuluvasti (mielestään vain minulle) menevänsä pissalle. Siihen sanon silloin tällöin 'lapset käy pissalla'. Ymmärrän, että ärsyttää.

Vierailija
13/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te mammat teette tuommoisilla junteilla? Joka päivä täällä raportoidaan "mun miehenä" niin tasottomista äijistä, että huh huh... Mikä ihme siinä on, että pelätään yksinoloa niin paljon, että mikä vaan turjake kelpaa mieheksi?

Vierailija
14/14 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on pakko olla joku murre-ero. Mun mies ihmetteli just miksi en tee joitain ruokia ikinä. Sanoin, että miksi tekisin kun hän ei tykkää niistä. Mies kysyi mistä näin päättelin. Olen päätellyt sen just tuosta kyllähän tätä ennemmin syö ku selkäänsä ottaa. Mulle on aina opetettu sen olevan negatiivinen ilmaus. Kohtelias tapa sanoa, että no kyllä tätä nyt syödä saattaa, mutta en kyllä tykkää. Miehen mielestä se taas on aina ollut kohteliaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän