Miksi laihduttajien oletetaan himoitsevan suklaata ja suklaakakkuja?
Nämä kommentit pistävät silmään laihdutuskeskusteluissa ja erityisesti kun puhutaan säästöliekistä. Kaikki ihmiset eivät välitä suklaasta. Esim. minun suussani suklaa maistuu vain rasvalta ja sokerilta. Olen tulisten ruokien ystävä enkä välitä myöskään kuin todella voimakkaanmakuisista juustoista.
Olen itsekin parhaillaan laihdutuskuurilla ja laitan leivän päälle valkosipulilla maustettua hummusta sekä syön kunnolla maustettua chili sin carnea mielelläni.
Kommentit (10)
Karpannut olen itseni hoikaksi ja himoitsen hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Tai että lihava syö roskaruokaa ja mättää sitä suklaata päivittäin.
Tämä on toinen minua hämmästyttävä väite. Ei auta vaikka kuinka selittäisi toiselle, ettei edes osta kaupasta valmisruokia vaan puhtaita raaka-aineita, joista tekee itse ruokansa sekä että on kiinnostunut sen verran omasta terveydestään ettei osta niitä paljonparjattuja höttöhiilareita. Ilman niitäkin kun voi elää.
Eihän lihomiseen tarvita kuin yksi yli oman kalorinkulutuksen menevä voileipä per vuorokausi. Minulla tosin kaksi kotitekoista ruiskauranäkkileipää vaikkapa sen hummuksen, tomaatin ja kurkun kera.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö karppajat syö marjoja? Itse luin jostain ohjeen karppajan suklaakakusta ja siinä tarjoiltiin kakun kanssa marjoja ja kermavaahtoa.
No se on vähän harhaa että läski olisi läski herkkujen vuoksi ja siksi moni laihduttaja uskookin että ne herkut skippaamalla laihtuu paljon. No ei laihdu. Osa tietysti on niitä jotka mättää tolkuttomasti herkkuja, mutta kyllä suurin osa paisuu ihan vaan "tavallista ruokaa" syömällä. Kuten minäkin.
Niin, no minä syön suklaata joka päivä, mutta en tykkää suklaakakuista enkä kermakakuistakaan. Mitäs nyt?
N 130kg
Se hyvä puoli on tietenkin siinä, ettei suklaa maistu että voin jakaa kaikki lahjasuklaat joko pääsiäisenä tai halloweenina ovella käyville lapsille. En ole keksinyt niille muutakaan käyttöä.
Avasin tosin 70% tumman suklaalevyn ja ajattelin opetella syömään sitä terveysohjeiden mukaan kaksi palaa päivässä mutta niinpä on levy jäänyt niiden kahden velvollisuuden vuoksi syödyn palan jälkeen koskemattomaksi ja on varmaan jo puolessa vuodessa mennyt pilalle kaapissa. Eli sekään ei nappaa.
Sain kerran tummaa chilisuklaata ja se oli ihan OK mutten lähde etsimällä etsimään sitä. Mieluummin opettelen vaikka itse tekemään raakasuklaata ja laitan siihen reilulla kädellä chiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö karppajat syö marjoja? Itse luin jostain ohjeen karppajan suklaakakusta ja siinä tarjoiltiin kakun kanssa marjoja ja kermavaahtoa.
Miten se marjasuklaakakku jota jotkut karppaajat syö liittyy hedelmähimooni?
Vierailija kirjoitti:
Niin, no minä syön suklaata joka päivä, mutta en tykkää suklaakakuista enkä kermakakuistakaan. Mitäs nyt?
N 130kg
Kyse on siitä, että laihduttajia neuvotaan ehkäisemään säästöliekkiä syömällä suklaaa tai suklaakakkuja. Sinä syöt suklaata eli toimit heidän mukaansa ihan oikein. Kermakakuista en ole vielä lukenut yhdessäkään ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se marjasuklaakakku jota jotkut karppaajat syö liittyy hedelmähimooni?
Marjathan ovat vähintään yhtä hyviä kuin hedelmät. Oma suosikkini on kuningatarsekoitus.
Tai että lihava syö roskaruokaa ja mättää sitä suklaata päivittäin.