Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisistä, jotka ovat vain trendin vuoksi "keliaakikkoja"?

Vierailija
24.10.2017 |

MInkälainen ihminen voi inhota leipää?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton kalja on puolet kalliimpaa, ostakoon itse jos haluavat.

Vierailija
2/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole leivästä vaan gluteenittomuudesta, joka on itseasiassa jo vuosia sitten tutkittu, että se ei sovi kaikille, vaikka sinulla ei olisi keliakiaa.

Itse en ole syönyt leipää varmaan 20 vuoteen.

Syön aamulla vesimelonia, pähkinöitä, rahkaa, marjoja, kananmunaa ymv. Ei leipä ole mitenkää "pakollinen" asia ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä noudatan gluteenitonta koska en usko viljojen terveellisyyteen ja koska minulla on e-pillereiden jälkeen iskenyt lievä akne. PLus leipä on liian hyvää ja sitä vaan nyt tulee puputettua liiaksi ja se pilaa panonhallinta yritykseni. Kerran viikossa herkkupäivinä sitten vedellään niitä patonkeja sun muita. Sillä aikaan "tyydyn" gluteenittomiin vaihtoehtoihin. Tämä on sopinut minulle mainiosti.

Vierailija
4/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole allergian takia, vaan ympärillä vellovan vouhotuksen takia testaavat sen terveellisyyttä. Loppuuko turvotus, onko virkeämpi, nukkuuko paremmin jne.

Vierailija
5/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen. Osittain trendien vuoksi gluteenittomien tuotteiden saatavuus ja laatu on parantunut, ja hinnatkin tulleet hieman alaspäin.

Vierailija
6/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä turvottaa, en siis syö sitä. Mikä on ongelma, sinulla?

Tunnen monta keliakiaa sairastavaa. Kaikilla diagnoosi. Ja suvussa esiintyy heillä monessa sukupolvessa.

En kutsuisi heillä enkä omalla kohdallani trendiksi.

Vierailija
7/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paha refluksi, että välillä ääni lähtee ja vain yskittää. Mahakin on ihan helvetin kipeä. Gluteeniton ruoka auttaa, ihan sama miksi, mutta kärsiä en enää halua.

Vierailija
8/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin saa tehdä mitä tykkää, mutta toivon, että trendigluteenittomatkaan eivät tule mun leivänsyönnilleni yökkimään. Mulle nimittäin viljatuotteet sopivat aivan erinomaisesti, eikä päivä lähde kunnolla käyntiin ilman ruisleipää.

Vierailija
9/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta he ovat vaarallisia keliaakikoille. On riski että esim ravintolat tarjoavat trendigluteenitonta gluteenittomana. Jossain matkan varrella unohtuu millaiset säännöt gluteenittomuutta koskevat.

Vierailija
10/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keliakia, ja ravintoloissa tämä "trendi" saattaa vaikuttaa saamani ruoan puhtauteen negatiivisesti. Saatetaan ajatella, että olen trendipelle, ja pieni jauhopöly ruoassani ei haittaa mitään. Mutta ymmärrän, että kaikkien elimistölle vilja ei sovi, vaikka ei tätä sairautta ole. On olemassa allergiat, IBS, yliherkkyydet jne.

Gluteenittoman kasvisruokavalion ansiosta olen hoikka, terve ja virkeä. Ei ihme, että tämänkaltaista ruokavaliota halutaan kokeilla "muuten vain".

Vierailija
11/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta he ovat vaarallisia keliaakikoille. On riski että esim ravintolat tarjoavat trendigluteenitonta gluteenittomana. Jossain matkan varrella unohtuu millaiset säännöt gluteenittomuutta koskevat.

Juuri tämä. Nämä trendin vuoksi gluteenittomat leikkivät oikeasti vakavalla sairaudella, minkä seurauksena oikeat keliaakikot voivat yht'äkkiä ollakin tilanteessa, jossa heidän terveytensä on vaarassa. Itse en jaksa ymmärtää tällaista temppuilua. Väkisinkin tuntuu, etteivät nämä ihmiset ymmärrä, miten vakavasta asiasta on kyse. Tai sitten eivät vaan välitä, koska pitää mennä muodin mukana, kun Miley Cyruskin...

Vierailija
12/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Nämä trendin vuoksi gluteenittomat leikkivät oikeasti vakavalla sairaudella, minkä seurauksena oikeat keliaakikot voivat yht'äkkiä ollakin tilanteessa, jossa heidän terveytensä on vaarassa. Itse en jaksa ymmärtää tällaista temppuilua. Väkisinkin tuntuu, etteivät nämä ihmiset ymmärrä, miten vakavasta asiasta on kyse. Tai sitten eivät vaan välitä, koska pitää mennä muodin mukana, kun Miley Cyruskin...

Oot aika ym. Kauppojen valikoimat lisääntyisi ja ruuan hinta halpenee, mutta ei kelpaa sekään.

Vierailija
13/13 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun kaksijakoisesti.

Trendin ansiosta gluteenittomien tuotteiden valikoima on moninkertaistunut ja hinnat tulleet alaspäin.

Toisaalta trendipelleily nakertaa aidosti keliakiaa sairastavien luottamusta gluteenittoman ruuan puhtauteen. Trendigluteenittomille ei pienillä kontaminaatioilla ole niin väliä, mutta se voi vaarantaa aidon keliaakikon terveyden. Trendipelleily tyyliin "syön vain gluteenitonta mutta toki voin maistaa tätä herkullista suklaakakkua" myös antaa asiaa tuntemattomille sukulaisille ym. täysin väärän kuvan siitä, mitä aito keliaakikko voi ja ei voi syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi