Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söin nettimiehen kanssa kiinalaisessa ravintolassa ja hän pyysi puikkojen sijaan haarukan - turn off

Vierailija
24.10.2017 |

Olisiko muille? Kyllä minun mielestäni puikoilla syöminen kuuluu ihan yleissivistykseen ja sen verran pitää kunnioittaa kulttuuria.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte osata syödä, suomessa on aina tarjolla haarukka. Joten fiksumpaa syödä haarukalla kuin puikoilla jos ei osaa. Kinkeissä yleensä on kyllä haarukat, japseissa puikot.

Vierailija
2/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pahottaisi mieltäni vaikka söisi sushia lusikalla.

En syö itsekkään kiinalaisessa puikoilla ja aniharvon näkee että muutkaan söisi. Sushit osaan syödä puikoilla ja varmaan kiinalaisessakin, mutta onhan se työlästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko Kiinassa? 

Vai miten hänen olisi pitänyt kunnioittaa kulttuuria?

Olen minäkin sitten varmaan epäsivistynyt, kun en osaa puikoilla syödä enkä ole edes välittänyt opetella. Me täällä länsimaissa syömme haarukalla ja veitselä. Puikot ovat epäkätevän näköiset, mutta ilmankos ovat hoikkia, kun yhden sentti kertaa sentti suupalan suuhun vienti kestää ja kestää.... 

Vierailija
4/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei ole harjoitellut niin ehkei sitä treffeillä halua nolata itseään toisen silmissä tai pahimmassa tapauksessa heittää soijaan dipatun sushiriisiwasabiklöntin deitin päälle. 

Vierailija
5/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin Kiinassakin haarukan. Olen varmaan peruskömpelö. Käsittääkseni tärkeintä kiinalaisille on, että syö oikealla kädellä eikä tee tikuista kuoleman merkkiä.

Vierailija
6/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi hokia ruokansa jä häipyä paikalta, miksi läskit ämmät menee treffeille?

Vierailija
7/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole kinkkien asia kunnioittaa suomalaista kulttuuria, kun täältä elantonsa saavat ja muutenkin. 

Eli poistuisin ravintolasta, jossa ei ole haarukoita ja veitsiä ihan oletusarvoisesti puikkojen ohella pöydässä. 

Oletan nyt kuitenkin junttimaisesta asenteestasi, että missään Kiinassa ette olleet, vaan Jämsän Silkkitiellä. 

Vierailija
8/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi näyttää loppupelissä hölmömmältä - se että yrität syödä puikoilla etkä saa lopulta mitään aikaan koska et osaa ja näytät pelkästään hölmöltä siellä ravintolassa. Vai se että syöt haarukalla.

Vierailija
9/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pyysin Kiinassakin haarukan. Olen varmaan peruskömpelö. Käsittääkseni tärkeintä kiinalaisille on, että syö oikealla kädellä eikä tee tikuista kuoleman merkkiä.

Mikä se kuoleman merkki on? Ihan vain tulevaisuuden varalle kysyn. Risti?

Vierailija
10/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa..

Mä olen duunissa pistänyt merkille, että aasiasta tulleet syö kaiken haarukalla. Keitotkin.

Kokki

Vierailija
11/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä jos oikeasi on kyse aitokiinalaisesta ravintolasta. Pelkkä kiinalainen ruoka ei välttämättä niinkään vaadi sitä, joskin makuelämys on ihan toista puikoilla kun haarukalla. Intilalaisessa ravintolassa syödään sormilla, tai suomiversioissa porukka mättää haarukalla mutta taas kerran, ei mitään käytöstapoja. Ja tietyt käytöstavat myös kun ruokaillaan venäläisessä ravintolassa, liittyy lähinnä juomajärjestykseen ja siihen miten pöydässä kohdellaan naisseuraa. Mutta ärsyttää muakin sellaset tyypit, jotka ei ole kiinnostunu tai ei vaivaudu ottamaan eri kulttuureista selvää. Syökään Mäkkärissä!

Vierailija
12/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut vähemmän turn off, jos mies olisi yrittänyt syödä puikoilla ja tiputellut ruokaa syliinsä, rinnuksilleen, pöydälle ja lattialle?

Vierailija
13/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushit syön puikoilla, mutta useimmissa suomen kiinalaispaikoissa on annokset on niin hankalasti puikoilla pyydystettävää että mieluummin haarukalla. Syntyperäiset kiinalaiset näyttävät tilaavan kiinaksi jotain ihan eri annoksia kuin mitä on listalla.

Vierailija
14/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se on myös kohteliasta, ettei pidä sushia kiinalaisena ruokana :D

Vierailija
15/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se kuoleman merkki on? Ihan vain tulevaisuuden varalle kysyn. Risti?

Tikut pystyssä annoksessa. Googlaamalla varmasti löytyy kuvia.

Vierailija
16/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako ap valittamaan kiinalaiselle, jos tämä syökin pastaa puikoilla eikä haarukalla ja lusikalla? 

Vierailija
17/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaako ap valittamaan kiinalaiselle, jos tämä syökin pastaa puikoilla eikä haarukalla ja lusikalla? 

Tuskinpa ap itsekään syö pastaa haarukalla ja lusikalla.

Vierailija
18/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipediassa on pitkä lista asioita, joita puikoilla ei saa tehdä. Chopsticks -> etiquette.

Ristiminen tarkoittaa kuolemaa ja pystyyn riisiin tökkääminen hautajaisia.

Vierailija
19/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettimiehen? Olitteko samassa ravintolassa?

Vierailija
20/57 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa ap itsekään syö pastaa haarukalla ja lusikalla.

Pasta syödään haarukalla. En tiedä, mistä tuo  lusikka spagetin syömiseen on otettu käyttöön, mutta eipä ole oikein. Näyttää typerältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi