Mitä mieltä olette ihmisestä, joka muuttaa joka neljäs vuosi?
Kommentit (17)
Nyt tarviis vähän tarkennusta. Siis keskimäärin joka neljäs vuosi vai tasan tarkkaan neljän vuoden välein?
Ihmettelen että miten jaksaa. Muutto on yks hiton urakka kun tavaraa ja vaatetta on.. ja kun muuttaa lapsen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tehdä niin
Mäkin. Nyt on tullut muutettua keskimäärin vuoden välein viimeiset 10 vuotta, myös ulkomaille, on vähän rankkaa.
Kymmenisen kertaa maasta toiseen muuttaneena voin kertoa, että muutot sujuvat rutiinilla eikä turhaa tavaraa ole, ne ovat muuttojen myötä karsiutuneet jo alkuvaiheessa.
Joka kerta se on yhtä kivaa ja jännittävää, uusi alku elämälle. Ensimmäistä kertaa muuttaessa ei ollut lapsia, 2. ja 3. kerralla 1, neljännellä kerralla 2 lasta ja toiseksi viimeisen kerran muuttaessamme lapsiluku oli täynnä, kolme lasta. Viimeisimmällä muutolla lapset olivat jo aikuistuneet ja asuvat kaikki samassa kaupungissa.
Kyseessä on luultavasti olympiaurheilija, joka haluaa totuttautua tulevaan kilpailuympäristöön riittävän ajoissa.
Säännölliset elämäntavat, rahaa riittää ja näkee muaalimaa. Ihailen, kadehdin jopa. Kiitos KB, sinuun voi luottaa.
Kokoan parhaillaan aineistoa tätä mielenkiintoista kysymystä käsittelevään väitöskirjaani.
Palaan asiaan myöhemmin!
Taas tämä kummallinen "mitä mieltä ihmisestä..." -avauksia laukova lapsellinen äimistelijä.
Minä olen 49-vuotias, ja koko aikuisiän olen muuttanut kahden vuoden välein (pl. Yksi neljännvuoden väli).
- pois kotoa
- miehen kanssa yhteen toiselle paikkakunnalle
- miehen kanssa takaisin omalle paikkakunnalle
- ostettiin oma asunto
- lähdettiin ulkomaankomennukselle
- takaisin suomeen
- toiselle ulkomaankomennukselle
- takaisin suomeen
- eron jälkeen muutto, jonka jälkeen asuin samassa paikassa neljä vuotta
- viimeisin muutto uuden miehen kanssa yhteen vuokralle.
- Tästä lähdemme pois noin neljän vuoden asumisen jälkeen, kun esikoiset muuttavat pois ja mahdumme pienempään vanhaan omistusasuntooni.
Olen sitä mieltä, että on sangen ihmeellistä, jos joku asuu samassa paikassa neljäkin vuotta.
Miksi pitäisi olla jotain mieltä näin tylsästä asiasta?