Kokemuksia Zazabellasta
Onko teillä kokemuksia pitkän iltapuvun ostosta Zazabellasta? Onko kokoja liikkeissä hyvin ja minkälaista palvelua Zazabellasta saa? Tiedän, että myös Zazabellasta voi tilata puvun omien mittojen mukaan, mutta ensisijaisesti toivoisin löytäväni liikkeestä valmispuvun. Tarkoituksena olisi varata aika Tampereen liikkeeseen.
Kommentit (8)
Itselläni ei kokemusta Tampereen liikkeestä, Kaarinan ja Helsingin kyllä. Molemmilla kerroilla löytynyt hyvin vaihtoehtoja myymälästä, kokoni on 38. Jos koko 42 tai isompi, voi valikoimaa olla vähän vähemmän.
Ja siis tosiaan hinnat kohtuullisia muihin iltapukuliikkeisiin verrattuna.
Palvelu aina ollut myös hyvää, kannattaa kuitenkin valita sovitusaika, ei vaan kävellä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei kokemusta Tampereen liikkeestä, Kaarinan ja Helsingin kyllä. Molemmilla kerroilla löytynyt hyvin vaihtoehtoja myymälästä, kokoni on 38. Jos koko 42 tai isompi, voi valikoimaa olla vähän vähemmän.
Ja siis tosiaan hinnat kohtuullisia muihin iltapukuliikkeisiin verrattuna.
Palvelu aina ollut myös hyvää, kannattaa kuitenkin valita sovitusaika, ei vaan kävellä sisään.
Jatkan siis vielä, että siis noita isompia kokojakin saa hyvin tilattua, mutta liikkeessä niitä on vähemmän esillä, jos siis heti haluaa ostaa mukaan. Mutta siis, jos kokosi on 40 tai pienempi, uskoisin, että vaihtoehtoja on kymmeniä. En tiedä, miten tämän vanhojentanssisesonki asiaan vaikuttaa.
Oma kokemukseni Zazabellasta ei ole kovin myönteinen. Olen kooltani standardikokoja isompi, mutta olin hyvin ajoissa etsimässä pitkää mekkoa. Valitsin sovitukseen muutaman koon-pari liian pienen mekon, sillä en löytänyt omassa koossani oikein mitään sovitettavaa. Myyjä ei kuitenkaan suostunut siihen, että sovittaisin mekkoja edes siten, että selän kiinnitys jää auki, vaan toi minulle kaksi mekkoa liian suuressa koossa.
Missään vaiheessa minulle ei kerrottu, että Dazzling-malliston mekot on mahdollista tilata oikeassa koossa (ja värissä) tehtaalta. Juhlaan oli vielä monta kuukautta, eli tämä olisi ollut mahdollista. Olisin siis periaatteessa voinut tilata minkä tahansa Dazzling-malliston mekon. Olisin toivonut voivani sovittaa edes muutamaa hieman liian pientä mekkoa jotta olisin saanut käsityksen siitä, millainen iltapuku minulle sopii. Lisäksi olisin halunnut tietää, että periaatteessa mikä tahansa Dazzling-puku olisi ollut mahdollista tilata!
Suurin osa mekoista liikkeessä olivat koossa 30-34, eli koosta 36 ylöspäin valikoima on selkeästi suppeampi. Tämä kannattaa ottaa huomioon liikkeeseen mennessä.
Minkä hintaluokan mekkoja siellä on?
Sivujen mukaan iltapuvut ovat 200 - 300 euroa ja vanhojentanssipuvut (joissa on myös paljon sopivia iltapukumaisia mekkoja) 300 - 400 euroa. Oman kokemukseni mukaan hintaluokka on kuitenkin hieman tuon yli todellisuudessa, mutta kuitenkin Zazabellassa on hyvin usein alennuksia, joissa uutuudet ja uniikkipuvutkin myydään esim 15 prosenttia halvemmalla. Nyt menossa on varastontyhjennysviikko, jolloin kaikki Dazzling-merkkiset puvut ovat vähintään 50 prosenttia alennuksessa, mutta valitettavasti uutuudet on suurilta osin poistettu valikoimista tuon viikon ajaksi. Esillä on siis pitkälti vain mekkoja, joita ei ole kunnolla saatu myydyksi.
Onko muita kokemuksia ko. ketjusta? Harmittaa, etten ehtinyt tuohon suureen aleen!
Minulla huono kokemus verkkokaupasta. Tuli ilmoitus, että standardikoonkin pukuun toimitusaika on 40-45 päivää. Tilauksen peruuttamisesta ja puvun palauttamisesta napsahtaa 30 euron lasku.
Minä ja ystäväni ostimme iltapuvut Zazabellasta juuri äskettäin. Palvelu oli molemmilla asiointikerroilla todella ystävällistä, eikä lainkaan painostavaa tai tuputtavaa. Koot ovat mielestäni Zazabellassa aika suuria, itsekin päädyin lopulta koon 32 pukuun, vaikka tyypillisesti olen kokoa 34. Koossa 32 sovitettavaa löytyi vaikka kuinka paljon, mutta lopulta sovitin kuitenkin vain viisi pukua, koska löysin mieleiseni. Ystäväni on minua jonkin verran suurikokoisempi, ja hänelle oikean kokoisia sovitettavia oli hankalampi löytää. Kuitenkin myyjä oli koko ajan todella kunnioittava ja hienotunteinen, ja ystävälleni löytyi myös kaunis mekko, joka tilattiin hänelle oikeassa koossa.
Valitsemani mekko maksoi alennuksen kanssa reilut 400 euroa, joten mekkoni oli vielä verrattain kohtuuhintainenkin. Vaikka luin etukäteen Zazabellasta huonoja kokemuksia, itse en voi muuta kuin suositella liikettä. Myyjä ei lainkaan painostanut puvun valinnassa, mutta etsi hyviä vaihtoehtoja, joita itse en olisi ehkä osannut valita.