Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työvoimatoimisto vaatii hakemaan työtä, johon sinulla ei ole koulutusta?

Vierailija
20.10.2017 |

niin laittaisitko lyhyen hakemuksen, jonka alussa pyytäisit anteeksi, että ylipäätänsä haet työtä vailla sopivaa koulutusta?

t. Oma maine tärkein

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti hakea paikkaa jossa vaadittiin C-korttia ja trukkikorttia. En omista edes ajokorttia.

Vierailija
2/21 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se maine mene siinä että ei saa oman alan töitä...Ehdotan menemään......töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin oikein runollisella tuulella, niin saattaisin kirjoittaa jotain sellaista. Saattaisin myös pahoitella sitä, että olen kuluttanut tämän hakemuksen vuoksi rekrytoijan aikaa ja että rekrytoija joutuu lukemaan hakemukseni. Sanoisin myös, että en missään tapauksessa halveksi ko. työtä, en vain koe olevani siihen millään tavalla sopiva. Toivottaisin myös hyvää jatkoa ja sitä, että rekrytoija löytäisi hyvän, sopivan ja motivoituneen, alan ihmisen kyseiseen tehtävään.

Vierailija
4/21 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut, mutta työ oli sen laatuista, että siihen ei varsinaista täsmäkoulutusta ole. Ja suureksi ihmeekseni pääsin siihen, tosin vasta vuosia myöhemmin kun silloin valituksi tullut lähti välillä toiseen paikkaan.

Vierailija
5/21 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin vaan, hyvin neutraalisti ja erottumatta. Tuskin edes lukevat loppuun sellaisia hakemuksia.

Vierailija
6/21 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae, te-keskus päättää ja kela maksaa. vastuu valtion toimijoilla ja työhönottajilla jos sinut ammattitaidottomana valitaan.

Vierailija
7/21 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin hakemuksen ja ilmoittaisin työkkärille että haettu on. Haastattelukutsua en edes odottaisi. Jos työtarjouksessa on joitakin vaatimuksia joita en täytä, kuten vaikkapa C-ajokortti tai kattotulityökortti, kysyisin työkkäristä onko työtarjous laitettu minulle vahingossa.

Vierailija
8/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran hakenut työkkärin pakottamana erästä paikkaa kahden sanan hakemuksella, jossa luki "Työkkäristä vinkkasivat." ja liitteenä oli cv. Pääsin ensimmäiselle varasijalle - että se siitä hakemuksella kikkailusta...

Vierailija
9/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin hyvin lyhyellä hakemuksella, jossa tuon selvästi esille ettei minulla ole ajokorttia (tai vastaavaa).

Vierailija
10/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa hakea, eivät ne sinua siihen ota kuitenkaan mutta tuleepahan työkkäriin merkintä että  haettu on. Ei se paikkaan hakeminen mitenkään takaa edes sitä että  pääsisi  haastatteluun.

Vierailija
11/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ymmärrä näissä valituksissa. Kuinka omahyväinen pitää olla jos luulee että työhön sopimattomana kirjoittaa hakemuksen ja kuvittelee että heti pääsee haastatteluun ja saa homman? Tai että rekrytoija ei muka huomaa että ei ole sopiva? Kyse taitaa olla siitä että ei jaksa tehdä edes tätä yhtä hommaa sen takia ku TE-toimisto käskee. Jos ei niitä oman alan hommia ole niin haetaan sitten jotain muuta, eikö?

Olen hakenut itselle aivan liian kovatasoisia hommia enkä todellakaan anteeksi pyydellen.

Vierailija
12/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoden työttömänä enkä ole saanut yhtäkään työhönosoitusta. No, olennkyllä omatoimisesti hakenutkin lähes kaikkia osaamista vastaavia.

Vierailija
13/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa hakea, eivät ne sinua siihen ota kuitenkaan mutta tuleepahan työkkäriin merkintä että  haettu on. Ei se paikkaan hakeminen mitenkään takaa edes sitä että  pääsisi  haastatteluun.

Niinpä. Rekrytoijalla ei todellakaan ole aikaa soitella sopimattomille hakijoilla ja tivata miksi ovat hakeneet kun näkee ilmiselvästi ettei sovi hommaan.

Vierailija
14/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut ja päässytkin aika moneen työpaikkaan ilman työkkärin painostusta, vaikka en ole täyttänyt kaikkia työnantajan vaatimuksia. En siis ymmärrä ap:n pointtia, koska vaatimukset avoimissa työpaikassa ovat absurdeja ja usein mahdottomia täyttää.

Vierailija
15/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, teen niin kuin käsketään. Annan vasta myöhemmin palautetta ja kuittaan asiasta. Jos pakottavat hakemaan esim. neurokirurgin paikkaa siivoojan opinnoilla, teen sen mielelläni.

Ajan kuluessa, olen oppinut antamaan rakentavaa palautetta särmikkäästi ja vähemmän imartelevaan sävyyn. On AINA syytä asettaa kyseenalaiseksi TE-keskuksen henkilöstön ammattitaito ja heidän kykynsä tehdä "esimerkillisiä" päätöksiä. Jossain vaiheessa niiden on pakko tarkistaa tilannetta, päivittää hakijan tiedot ja suhtautua asioihin niiden vaatimalla tarkkuudella.

Voihan sitä aikaansa kuluttaa näinkin. Se on ihmisestä itsestään kiinni, minkälaisesta vinkkelistä asioita tarkastelee. 

Vierailija
16/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai kannattaa hakea. hakemukseen liittää kopiot koulusta saatuista todistuksista. työnantaja sitten tekee omat päätöksensä siitä, että kannattaako palkata.

Vierailija
17/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko kaikkiin hakemuksiin liitteet? Peitättekö siloin henkilöllisyystunnuksenne loppuosan? Mietin, että kun henkilötiedot tulevat leviämään kovin laajalle, jos täyttää esim 500 hakemusta vuodessa, eikä saisi työpaikkaa! Identiteettivarkaus tulee mahdolliseksi!

Vierailija
18/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain työkkärin vaatimuksesta työtä, johon minulla ei ole koulutusta tai kokemusta. Pääsin haastatteluun ja sain työn, vaikka kerroin haastattelussa, että kokemusta kyseisestä työstä ei ole päivääkään. Tässä sitä on sitten opeteltu kyseinen työ käytännön sekä yrityksen ja erehdyksen kautta.

Vierailija
19/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani rakennusinsinööri ja ollut muutaman kuukauden työttömänä. Valoa on kuitnkin näkyvissä, eli työllistyn ensi kuussa.

Tänä työttömyysaikana TE-toimisto on tarjonnut minulle töitä nosturikuljettajana. Tiedossa heillä on myös se, että olen invalidi ja käytän kyynärsauvoja. Minun piti siis hakea tätä nosturikuljettajan paikkaa, vaikka mulla ei ole minkäänlaista ajokorttia, eikä mitään mahdollisuutta ajaa tätä laitetta.

Onneksi tulevalla työnantajalleni vammaisuuteni ei ole mikään este tehdä töitä.

Vierailija
20/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatteko kaikkiin hakemuksiin liitteet? Peitättekö siloin henkilöllisyystunnuksenne loppuosan? Mietin, että kun henkilötiedot tulevat leviämään kovin laajalle, jos täyttää esim 500 hakemusta vuodessa, eikä saisi työpaikkaa! Identiteettivarkaus tulee mahdolliseksi!

Häh? Kuka laittaa työhakemukseen henkilötunnuksensa? Syntymäaika minulla näkyy mutta kaikkihan ei laita sitäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän