Alkuraskauden oireita?
Mietin jo viime kuussa, että olisinko ollut raskaana. Ensin tuli reilun vuorokauden järkyttävä uupumus, en jaksanut oikein edes istua. Olin tuolloin normaalia viluisempi. Sen jälkeen tuli hetkittäiset pahoinvoinnit, en oksentanut, mutta yökin. Kuukautiset alkoivat ajallaan, mutta olivat normaalia paljon niukemmat. Taas oli sellainen yhden päivän uupumuskohtaus. Tein parikin negatiivistä testiä, ja uskoin, että enhän sitten raskaana ole.
Nuo niin sanotut oireetkin sitten katosi, tosin tuntui, että olin vähän normaalia väsyneempi. Ajattelin, että ehkä vain keksin itselleni sen pahoinvoinninkin (uupumusta en kyllä voinut keksiä, oli niin vahvaa), koska se tosiaan katosi.
Nyt sitten tässä kierrossa kuukautiset alkoivat päivän myöhässä (tiedän, aivan todella vähän myöhässä), ja vuoto oli ensin sellaista rusehtavaa, ei siteeseen asti juurikaan tullut. Sen jälkeen se muuttui hyvin haalean vaaleanpunaiseksi ja ei ole läheskään niin paksua kuin yleensä, siteeseen asti sitä ei juurikaan tullut. Tänään, eli toisena vuotopäivänä nyt illasta vuoto on ollut hiukan runsaampaa, mutta todella niukkaa edelleen. Eilen taas yökötti hetken. Vasenta rintaa nippaili tänään, ja vatsa vasemmalta alhaalta vähän kipeä. Muutamana aamuna oli aikaisemmin tällä viikolla heti herättyä syötävä vähän jotain, vaikkei olisi maistunut, koska se helpotti kevyeeseen närästyksen tyyppiseen tunteeseen.
Toivonko vain raskautta niin paljon, että kuvittelen tämän tarkoittavan raskautta, vai voiko tämä olla vaikkapa jotain ihan muuta? Entä voiko raskausoireet olla tuollaisia hetkellisiä? Eli hetken vaan nipistää toista rintaa, hetken yököttää, muutamana päivänä oli syötävä heti herättyä?
Tässä kierrossa en ole vielä testiä tehnyt, mies haluaa odottaa vielä hetken, itse en malttaisi.
Auttakaa kanssasisaret!