Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka eivät ole ikinä tehneet cv:tä?

Vierailija
18.10.2017 |

Olen elämässäni tehnyt töitä pieniä pätkiä silloin tällöin lasten välissä ja ainut tutkintotodistukseni on vuodelta nakki eli todella vanhentunut. Lannistaa jo ajatus,että pitäisi tehdä CV kun ei ole oikeesti mitään mitä siihen laittaa..olen jo 40-vee eli varmaan useimmalla on sitä työ/koulutus/vapaaehtoistyö historiaa..onko muita jolle tulisi yhtä surkea CV kuin mulla..olen siis tilanteessa,että töitä täytyisi ruveta tosissaan etsimään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla aika hankalaa. Mitä töitä haet? Ehkä voisit vaan yksinkertaisesti soitella yrityksiin ja kysyä töitä niin kuin ennenvanhaan tehtiin? Kyllä varmaan silti voi tuo CV asia nousta esiin mutta ehkä olet jo sitten onnistunut antamaan hyvän kuvan itsestäsi ja saat töitä puuttuvasta CV:sta huolimatta. Soittele paikkoihin joihin nyt ei edes ole avointa hakua niin ei ole "kilpailijoita".

Vierailija
2/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos CV:n voisi tehdä post-it -lapulle voisin minäkin kehuskella täydellä ansioluettelolla. Nyt CV olisi täynnä lyhyitä pätkätöitä, keskeytettyjä koulutuksia ja olematonta osaamista.

Varhaiskeski-ikäiselle työnhakijalle tuollainen on punainen vaate työnantajien silmissä, joten keskityn loppuelämäni sohvalla istumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole tehnyt, olen 36. Tosin en ole ikinä ollut töissäkään.

Vierailija
4/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla aika hankalaa. Mitä töitä haet? Ehkä voisit vaan yksinkertaisesti soitella yrityksiin ja kysyä töitä niin kuin ennenvanhaan tehtiin? Kyllä varmaan silti voi tuo CV asia nousta esiin mutta ehkä olet jo sitten onnistunut antamaan hyvän kuvan itsestäsi ja saat töitä puuttuvasta CV:sta huolimatta. Soittele paikkoihin joihin nyt ei edes ole avointa hakua niin ei ole "kilpailijoita".

Tää voi toimia kyllä! Mun veli sai töitä just noin että soitteli tai kävi ihan paikan päällä kysymässä. Ensin lähetteli hakemuksia vaikka kuinka paljo mutta vasta ku lähti suoraan kyselemään onnistu.

Vierailija
5/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

!4-vuotiaana tein mökille ekan ulko-VC:N.

Vierailija
6/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään ole ole koskaan tehnyt cvtä.

Valmistuttuani olin kahdeksan vuotta ison firman henkilöstösihteerinä. Saimme kolme lasta ja kotiäitinä olin yhteen putkeen kymmenen vuotta. Perustin yrityksen, jota olen nyt pyörittänyt kotoa käsin kohta kaksikymmentä vuotta. Todennäköisesti jatkan yritystäni eläkeikään saakka, joten cv taitaa jäädä itseltäni kokonaan tekemättä.

Vierailija
7/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se CV eli ansioluettelo, voi olla ihan sellanen, jossa mainitaan peruskoulun lisäksi, perheenäitiys. Se on siis ansioluettelo, ei luettelo työhistoriasta, jos sellasta ei ole niin sulla on jotain muuta. eli peruskoulu ja kaikki muut koulut ja tutkinnot sinne, samoin kurssit jos niitä on ja sitten vaan kaikki ne pätkätyöt, jos niitä on vaikka viimeisen viiden vuoden aikana jo kymmenen pätkää niin listaa vaan ne kymmenen ja kaikki viitä vuotta vanhemmat pätkät niputa ja laita että "Eripituisia määräaikaisia työsopimuksia kaupanalalla vuosina 1999-2009" Esim. noin. Ja Laita myös se aika minkä olet ollut vaikka kotona hoitamassa lapsia.  Ja sitten laitat sinne kielitaidon. Onko ajokorttia. Ja jos on erityisiä harrastuksia, jotka voi vaikuttaa työntekoon. Ja CV on Suomessa paljon suppeampi yleensä kun muualla maailmalla. Siihen voi laittaa myös niitä erikoistaitoja joita voi olla hyvä organisointikyky. Sen ei oikeasti tarvi olla mikään supertaito, vaan mieti missä olet oikeasti hyvä. Kyllä sinä CV:n saat aikaiseksi ja hyvän saatkin. Ja muista laittaa omat yhteystiedot CVhen. Tsemppiä työnhakuun.

Vierailija
8/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyö voi myös olla hyvä lisä, riippuen mitä haet. Muista, että pienetkin jutut esim vanhempainyhdistyksess voi laittaa! Kerro konkreettisesti, mitä olet tehnyt, se on parempi kuin mitäänsanomaton "monipuolinen toiminta yhdistyksessä x, jossa toimin aktiivisena mukana erilaisissa tehtävissä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän