Ehdottakaa mulle hyviä lämpimiä vaatteita toimistotöihin
Pitäisi kuitenkin pukeutua siististi. Esimiehen vastaus kylmyyteen on aina, että hän pitää lämpötilan tietoisesti vähän alhaisena ja sitten katsoo mittarista, että kyllä täällä 20 astetta on, ei täällä ole kylmä. Mutta oma työpisteeni on vetoisassa paikassa ja en pääse päivän aikana liikkumaan juuri yhtään, sekä epäilen, että tuo lämpömittari ei näytä oikein, sillä lattia työpisteeni kohdalla tuntuu lähes jääkaapin hyllyltä. Vatsa ei kestä koko ajan kahvia ja teetä. Mulla on kyllä aina kalsarit ja paksut sukat, mutta pitäisi keksiä jotkut kengät, mitkä ei hiosta. Villasukkasillaan ei voi olla, kun meillä käy työmiehiä multaisilla kengillä silloin tällöin ja pomo itsekin kulkee likaisilla työmailla. Sitten pitäisi löytää joku paksu pusero, joka päällä olisi kuitenkin hyvä tehdä töitä. Keinokuiduista saan kutinaa, joten puuvillaa pitäisi löytää. Erityisesti on haussa toimistotöihin sopivat umpikärkiset kengät ja joku paksu puuvillainen neule tai vastaava. Hartiat ja jalat palelee eniten.
Kommentit (7)
Kannattaa panostaa kunnon luonnonkuituiseen hartiahuiviin, esim. alpakkaa tai kashmiria. Jalkoja lämmittämään huopaiset sisäkengät. Välillä nouset tuolista ylös venyttelemään ja liikkeelle, niin ei pääse kylmä kangistamaan liikaa. Ei palele enää!
Puuvilla ei juurikaan lämmitä, hanki kunnon villapaita tai villainen neuletakki. Tuntuu muuten, että tänä syksynä laadukkaita villaneuletakkeja on saatavilla paremmin kuin ennen.
Lisäksi itselläni on työtuolin selkämyksellä aina iso villahuivi, sen voi vetäistä harteille suojaamaan kylmältä.
Mun iho ei kestä villaa eikä keinokuituja :(. ap.
Oletko kokeillut esim. alpakanvillaa? Vai etkö siedä mitään villaa..? Edes aluspaidan kanssa?Kotimaisella Alpa-merkillä on alpakanvillaisia vaatteita.
Alpakasta kudottua hartiahuivia suosittelen. Lämmittää varmasti hartiat.
Voisin kokeilla alpakkaa. Osaan neuloa hartiahuiveja itsekin, ja neulomaan pystyn villasta, mutta kaula ja aremmat alueet kutisevat, jos pidän villaa pitempään. Kiitos neuvosta, lankaliike on työmatkan varrella, joten haen langat sieltä ja tekaisen itselleni jonkun huivin. Annan jollekin, jos ei käy.
Nettikaupat on pullollaan neuletakkeja, myös 100 % puuvillaa.