Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Koirasi persoonapronomini?
17.10.2017 |
Ainakin minua todella ärsyttää, kun jotkut käyttävät lemmikistään persoonapronomia HÄN.
Kommentit (3)
Minua myös! Meinasi pää hajota töissä kun muut halusivat kuunnella SuomiPopia ja siellä ilmeisesti muurahaisistakin puhutaan ihan vakavalla naamalla hän-sanalla. Elukka, olkoon miten rakas hyvänsä on se, ihminen hän.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä sanon "se", mutta varon esimerkiksi koirapuistossa kutsumasta toisten koiria "niiksi", koska todella monet ovat kysyneet minulta omasta koirastani "mikä hänen nimi on" tai sanoneet vaikkapa "onpa hän komea"! Ei minua häiritse.
Alue: Aihe vapaa
Riippuu mitä kieltä puhun. Suomeksi se, ruotsiksi hän.