Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Maija mielestänne työkyvytön jos hänellä on seuraavat oireet?

Vierailija
17.10.2017 |

Maija jännittää kodin ulkopuolelle ja vieraita ihmisiä sisältävään paikkaan menemistä, niin paljon, että hän vapisee, oksentaa, ripuloi jatkuvasti ja nukahtaa (fyysisesti) jännitysrasituksesta. Maijan työpaikka on Maijalle sellainen paikka. Useimpina työpäivinä oireisto on niin rankka, että Maija joutuu soittamaan pomolleen, ettei pääse tulemaan. Näin käy kolmena päivänä viikossa. Kahtena päivänä viikossa Maija pääsee työpaikalle, mutta ei kykene suoriutumaan tehtävistä ja oksentaa lattialle. Muut joutuvat tekemään Maijan tehtävät.
Onko Maija teidän mielestä työkyvytön?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noinkin pahaan jännittämiseen ole saatavilla lääkkeitä? 

Vierailija
2/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija on mielestäni hoidon tarpeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maijan tulisi tehdä jotain asialle. Irtisanoutuminenkaan ei ole poissuljettu vaihtoehto. Mitä työterveys sanoo?

Vierailija
4/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ekat kommentoijat. Työkyvytön on.

Vierailija
5/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
6/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavaan työhön.

Vierailija
7/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sairastuu kohta muutama muukin, kun eivät koskaan tiedä, minä päivinä tekevät kahden työt.

Vierailija
8/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisen ”Maijan” työkaverina toivoisin että joku taho, esimies tai Maija itse tekisi asialle jotain. Ei oikein nappaa tehdä jatkuvasti yksin kahden ihmisen töitä.

Vierailija
9/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: toinen Maijan lapsista on alkanut oireilla samalla tavalla kouluun lähtemisen suhteen. Hän näkee miten äiti reagoi töihin lähtemiseen ja hänkin on alkanut jännittää rankasti koulua.

AP

Vierailija
10/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaan hoidon tarpeessa. Kärsin itse paniikkihäiriöstä ja masennuksesta ja niin vain käyn joka päivä töissä. Jos jäisin aina kotiin kun ahdistaa, olisin jatkuvasti poissa töistä. Enkä halua sitä. Mene lääkäriin ja terapiaan.

Vierailija
11/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne kuin Maijalla mutta lievempänä. Kauppaan voin mennä mutta jännitän vastuullista työtäni ja työkavereita, pelkään mokaavani tai että huomataan etten kykene työhöni.

Vierailija
12/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaan hoidon tarpeessa. Kärsin itse paniikkihäiriöstä ja masennuksesta ja niin vain käyn joka päivä töissä. Jos jäisin aina kotiin kun ahdistaa, olisin jatkuvasti poissa töistä. Enkä halua sitä. Mene lääkäriin ja terapiaan.

Eikö sinua vaivaa se että työkaverisi tekevät tehtäviä puolestasi jatkuvasti?? Onko sinusta ok että SINUN palkkasi juoksee mutta sinun ei vain tarvii tehdä mitään koska olet oireileva?

Vierailija
13/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työkyvytön ja tarvitsee terapiaa. Jännitystä on mahdollista auttaa. Lapsille Maijan pitää hankkia psyk. apua äkkiä

Vierailija
14/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanottava välittömästi. Tuollaisesta "työntekijästä" ei ole muuta kuin harmia koko työyhteisölle. Muut joutuu hoitamaan tuon yhden työt ja työnantajan on maksettava palkkaa olemattomasta työstä.

Vierailija
15/15 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua vaivaa se että työkaverisi tekevät tehtäviä puolestasi jatkuvasti?? Onko sinusta ok että SINUN palkkasi juoksee mutta sinun ei vain tarvii tehdä mitään koska olet oireileva?

Ööö...? Minä käyn joka päivä töissä ja teen omat ja muidenkin työt. Joskus tuplavuoroakin. En usko monen työkaverini huomaavan minussa ulospäin mitään erikoisempaa, kuin että olen hieman arka ja väsynyt toisinaan. Olen poissa töistä vain kun olen vuosilomilla tai fyysisesti sairas, kuten vatsatauti, kuume jne.