Miten välttää häpeä ja kertoa miehelle kivuliaista menkoista?
Mies luulee, että välttelen häntä mutta en ole kertonut todellista syytä. :( En vaan voi nähdä miestä tuolloin, kun kärsin kivuista.
Kommentit (16)
Jos häpeät menkkojasi ja "miehellesi" sitä kertomista niin taidat olla liian nuori suhteeseen :) ja jos tämä "mies" säikähtää sitä, että kerrot menkoista, niin silloin hänkin on liian nuori suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko 15v?
25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 15v?
25
Entä henkinen ikä?
Vierailija kirjoitti:
Jos häpeät menkkojasi ja "miehellesi" sitä kertomista niin taidat olla liian nuori suhteeseen :) ja jos tämä "mies" säikähtää sitä, että kerrot menkoista, niin silloin hänkin on liian nuori suhteeseen.
Häpeän kipua, jolla en voi tehdä mitään. Pelkään, että mies menee neuvottomaksi tai pyörtyy minut suurissa tuskissa. Me seurustelemme jo, mutta emme asu yhdessä. Menkkojen aikaa näytän siltä kuin olisin syöpäsairas. :(
Kysy terkkarilta apua koulussa. Aloituksestasi päätellen olet korkeintaan yläasteella.
Jos nait sen ihmisen kanssa niin silloin pystyt puhumaan kaikesta mitä kehossasi tapahtuu ja niin myös hän omalta osaltaan. Ihme häveliäisyyttä. En ymmärrä.
Mitä häpeämistä tuossa on ? Oma mieheni on sattumoisin ollut paikalla krampin iskiessä kun olin kivusta kaksinkerroin.
Et tunnu luottavan mieheen jos tuollaista mietit.
Vierailija kirjoitti:
Kysy terkkarilta apua koulussa. Aloituksestasi päätellen olet korkeintaan yläasteella.
Olen työelämässä, en koulussa!
Vierailija kirjoitti:
Jos nait sen ihmisen kanssa niin silloin pystyt puhumaan kaikesta mitä kehossasi tapahtuu ja niin myös hän omalta osaltaan. Ihme häveliäisyyttä. En ymmärrä.
Emme ole tehneet mitään, koska odotamme avioliittoon. En ole kertonut miehelle kivuista, koska pelkään itsekin että minulla on syöpä tai jotain muuta häikkää alakerrassa. Mies on todella huolehtivainen ja rakas.
En kyllä ymmärrä miksi sitä pitää hävetä. Kyllä mun mies ymmärtää, vaivaa mulla sitten menkat tai peräpukamat 😄
Sinuna hankkisin Mirena-hormonikierukan. Omat menkkakivut loppuivat siihen, myös menkat pysyneet poissa jo viisi vuotta.
Hoida siis kivut ensin pois, mutta mieti sitten voitko hyvin suhteessa, jossa et voi olla heikko ja tarvitseva? Miehellä voisi myös olla tarve hoivata menkkakipuista, mutta ei pääse tätä puoltaan näyttämään koska piilotat kipusi. Mitä muuta itsestäsi piilotat vaikka menkkakivuistasi pääsisitkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole tehneet mitään, koska odotamme avioliittoon. En ole kertonut miehelle kivuista, koska pelkään itsekin että minulla on syöpä tai jotain muuta häikkää alakerrassa. Mies on todella huolehtivainen ja rakas.
Sulla voi olla endometrioosi.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna hankkisin Mirena-hormonikierukan. Omat menkkakivut loppuivat siihen, myös menkat pysyneet poissa jo viisi vuotta.
Hoida siis kivut ensin pois, mutta mieti sitten voitko hyvin suhteessa, jossa et voi olla heikko ja tarvitseva? Miehellä voisi myös olla tarve hoivata menkkakipuista, mutta ei pääse tätä puoltaan näyttämään koska piilotat kipusi. Mitä muuta itsestäsi piilotat vaikka menkkakivuistasi pääsisitkin?
En salaa mitään muuta mieheltä. Miksi edes kysyt tuollaista?
Ihmisillä on iästä riippumatta asioita jotka ovat arkoja. Riski kipeällä asialla tyrmätyksi tulemiseen on olemassa. Toivottavasti syntyy hyvä yhteisymmärrys asiaan ja häpeä loppuisi. Kerro ensin kivuista ja mitä niistä seuraa ennen syihin menemistä, katso syntyykö välillenne luottamusta.Kyllä miestäkin saattaa tilanne vaivata ja hävettääkin, jos kokee ,että hänessä on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla voi olla endometrioosi.
Olen menossa tutkimuksiin, joten en halua kertoa miehelle ja huolestuttaa ennen kuin tiedän mistä vaiva johtuu.
Oletko 15v?