Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiset myöhässä ja kovat alavatsakivut (ei raskautta)

Vierailija
12.10.2017 |

Aamuyöllä alkoi ihan tajuttoman kova kipu alavatsassa. Jokainen askel tai pienikin tärähdys sattui ja pystyin liikkumaan vain kaksinkerroin, vaikeasti silloinkin. Mahakin oli vähän sekaisin ja voi herran jestas miten vessassa käyminen sattui. Tai ylipäätään minkään lantionpohjan alueen lihaksen käyttö. Otin kunnon annoksen buranaa kun piti lähteä ja kipu helpotti niillä. Koko päivän on ollut silti sellainen olo kuin alavatsaa olisi hakattu aamulla lekalla, on kosketusarka, turvottaa aivan tolkuttomasti ja vessassa käynti tai minkään sortin ponnistaminen sattuu kauheasti. Kaikki tärähtely sattuu, esimerkiksi autossa istuminen tai istuutuminen ylipäätään.

Kuukautiset on nyt vajaa 18 päivää myöhässä vaikka ovat aina miltei kellontarkat, mutta raskaana en voi olla. Ajattelin aamulla, että nyt ne alkaa kun kipu oli hieman sen kaltaista, mutta ei ole kuulunut. Mieheltä on katkaistu piuhat muutamia vuosia sitten (johtimet on katkaistu, poltettu ja solmittu, sekä myöhemmin vielä testattu onnistuneeksi operaatioksi). On kyllä ollut stressiä ja ajattelin tämän johtuvan siitä, mutta nyt alkaa vähän ihmetyttää. Mitä tämä voisi olla? Soittelen kyllä terkkarille huomenna, jos ei helpota.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Mulla täsmälleen samat oireet ja meidän työpaikalla on toinen nainen, jolla myös. Aika hurja sattuma! Minulla kierto vaihtelee 24-28 päivää, eikä ole KOSKAAN ollut aikuisiällä mitään muuta, ellen ole ollut raskaana. Tällä hetkellä mennään jo 39. päivässä. Raskaustesti on tehty, negatiivinen. Enkä muutenkaan voisi olla raskaana. Itsellä myös tosi kovat vatsakivut.

Meillä työpaikalla minua 10 vuotta vanhempi nainen oli viikon sairaslomalla kovien vatsakipujen takia. Syytä ei oikein löytynyt. Tänään tuli juteltua niitä näitä ja mainitsin omista kivuistani (en ole ollut pois töistä) ja sanoin, että kuukautiset on myöhässä. Tällä toisellakin naisella oli myöhässä ja oli ajatellut, että vaihdevuodet alkoivat. 

Onko tämä joku virus??

Vierailija
2/17 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös myöhässä ja kovat kivut! Yhdeksän päivää myöhässä, vaikkei ole koskaan ollut myöhässä. Raskaustesti tehty ja se oli negatiivinen.

Nyt kyllä kuulostaa tosi oudolta, että muilla on samaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 10 päivää myöhässä, mutta eilen vihdoin lopulta alkoi. Kovat vatsakivut alkoivat, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa viime viikon lauantaina. Eipä alkanut ja koko viikon oli outoa vatsakipua, turvotusta ja mahassa ikään kuin "pulputti". Minäkin ehdin tehdä raskaustestin, mutta kuukautiset alkoivat seuraavana aamuna.

Eipä ole mullakaan ollut koskaan myöhässä ilman raskautta. Olen ollut neljästi raskaana, yksi keskenmeno ja kolme lasta.

Työterveyslääkäri laittoi stressin piikkiin, mutta en koe, että mulla olisi mitään stressiä nyt. 

Vierailija
4/17 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös! Kävin lääkärissäkin ja sain Trikozol-kuurin mutta tuntuu ettei sekään ole auttanut. Täytyy mennä uudestaan.

Vierailija
5/17 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös! Kävin lääkärissäkin ja sain Trikozol-kuurin mutta tuntuu ettei sekään ole auttanut. Täytyy mennä uudestaan.

Mihin tuo trikozol auttaa? Siis mikä lääke se on? Tutkittiinko sulla syitä vatsakipuun?

Vierailija
6/17 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuo trikozol auttaa? Siis mikä lääke se on? Tutkittiinko sulla syitä vatsakipuun?

Sisätutkimus ja antibiootti kai on.

Vierailija
7/17 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Mulla myös! Nyt on jo 6 päivää myöhässä mutta tuskin oon raskaana. Turvottaa vaan ja maha kipee.

Vierailija
8/17 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hämmentävää, ja valitettavaa, että on kohtalotovereita. Mulla oli tavallista kovemmat pms-oireet ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, sitten sinä varsinaisena päivänä iski turvotus, joka meni niin pahaksi, että kasvot ja kurkkukin turposi. Jopa uvula, se lärpäke nielussa, turposi kaksihaaraiseksi ja paino nousi useammalla kilolla. Sittemmin ollut vain kovaa väsymystä ja nyt tämä. 

-Ap

Vierailija
9/17 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoni on ollut aina 29-46vrk. Hirveät kivut akoivat kaksi viikkoa ennen vuotoa. Sitten yhden kesän vietin vuoteessa kipujen ja melkoisten vuotojen vuoksi. ( tätä ennen vuodot olivat niukat, pikkuhousunsuojilla pärjäsin)

Menin omalle gynelle ja hän ehdotti kohdunpoistoa. Se tehtiinkin jo kuukauden kuluttua. Toipuminen kesti kauan, pari kuukautta, mutta kyllä kannatti! Elämä on nyt aivan toisenlaista.

Otan osaa teille, jotka kärsitte vaivasta. Kysykää gyneltä vaihtoehtoja. Iästä riippuen niitä on erilaisia. Minulla oli pieni kysta, joka aiheutti ongelmat.

Jaksamista!

Vierailija
10/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä vielä, jos vielä joku tietäisi. Kivut loppuivat kuin seinään, mutta vuotoakaan ei kyllä näy, eikä kuulu. 

-Ap

Vierailija
11/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat oireet.. 

Menkat viikon myöhässä ja yli 3 päivää alavatsassa kestokipua ja ponnistelu kusella sattuu.

Raskaana en voi olla, sillä ehkäsyrengas on käytössä ja testitkin teit varmuudenvuoksi, jotka näytti negaa. Helvetisti stressiä koulun vuoksi ja kyllä on ruokaympyräkin on ollut muutamia päiviä melkoisen niukka, eikä ole ehtinyt opintojen vuoksi urheiltuakaan.

Mutta pohdin onko tosiaan hetkellisistä elämäntavoista kiinni ja kovasta stressistä vai voisko olla muuta.

Vierailija
12/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä jokainen seksuaalisesti aktiivinen nainen kokee keskenmenon vähintään kerran eläessään. Se tapahtuu yleensä raskauden varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
13/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joku tulehdus.

Vierailija
14/17 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin samat oireet... en tiiä miten pitäs jaksaa viel kouluun mennä (oon siis 6 luokalla) mul on menkat nyt myöhäs jonkun 2 viikkoo ja sattuu ihan peeveleesti mahaan mut en kehtaa puhuu asiasta. Eikä oo myöskään tullu hetkee millon puhuu.

luulin ensin et tää johtuu stressistä mut nyt ku muillakin on tätä samaa nii en enää tiiä.

Kyllä mulla on ollu stressiä koulun alkamisesta ja kokeista mut ei mul oo aikasemmin ollu tällästä vaikka oiski ollu stressii.

Enhän mä voi olla raskaanakaan. Enhän mä oo tehny mitään sellasta mistä mä voisin tulla raskaaks. Kyllä mä tiiän et on mahollista tulla raskaaks ilmankin mutta miks just mä oisin tullu.

Kertokaa mitä pitäs tehdä PLIIS!!!

(ees burana ei oo helpottanu)

harmi et meit on näin paljon joilla on samat oireet.

Pitääks mun vaan oottaa et menkat alkaa vai kertoo jolleki, vaikka äitille tai jotain.

Vierailija
15/17 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sun kannattaa äitin kanssa puhua asiasta ja toivon jo että olet näin tehnyt niin saat apuja sun vaivoihin ja raskaana et voi olla jos et ole ollut miehen kanssa yhdynnässä. 

JM 

Vierailija
16/17 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus? Vuotohäiriö? Vaihdevuosia? Noroa? Muuko.

Vierailija
17/17 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonitoiminta ja ummetus? Vai allergia?