Miten muotoilla rippikutsu,kun vanhemmat eronneet?
Pähkäilen tässä pojan rippikutsuun tekstiä.
Eli ollaan lasten isän kanssa erottu ,mutta yhdessä järjestetään nämä pojan rippijuhlat ja muutenkin siis ollaan ihan ongelmitta tekemisissä ja hoidetaan asioita. Rippijuhlat eivät ole kummankaan kotona, mutta kustannukset siis puoliksi.
Me siis käytännössä ollaan kutsujina, mutta miten se pitäisi muotoilla, että menisi oikein?
Tervetuloa poikamme rippijuhlaan plaaplaaplaaplaa
Maija ja Matti Virtanen
vai
Maija ja Matti
vai Maija Virtanen ja Matti Virtanen
Vai mitä?
Jäin miettimään vaan tuota,kun meillä nyt on toki sama sukunimi niin tuntuuko se sitten muista ja etenkin nykyisistä puolisoista siltä, että me pariskuntana kutsumme?
Kommentit (23)
Eikös se voisi olla se lapsi kutsujana? Hänen juhlastaanhan on kyse ja hänen ripillepääsystä :)
Vierailija kirjoitti:
Eikös se voisi olla se lapsi kutsujana? Hänen juhlastaanhan on kyse ja hänen ripillepääsystä :)
Mietin tuotakin. En vain ehtinyt kysyä asiaa vielä. Siis, että mitä mieltä pojan isä on. Pähkäilin näitä vain etukäteen,koska hän lupasi tehdä kutsut suunnitelmani mukaan.
Toisaalta vaan mietin juuri sitä, että tahtoisin viestiä vieraille, että me yhdessä kutsumme heidät.
Itse kun pääsin ripille niin tein ja lähetin kortit itse, kutsujana minä :)
Tervetuloa rippijuhlaani...
Poika Virtanen
Vierailija kirjoitti:
Itse kun pääsin ripille niin tein ja lähetin kortit itse, kutsujana minä :)
Näin olen itsekin aikoinaan tehnyt, mutta mietin silti.
Lapsi kutsujana tai Liisan vanhemmat Matti ja Maija Virtanen
Pitääkö se näkyä jotenkin siitä kutsusta että olette järjestäneet juhlan yhdessä ja maksatte sen puoliksi?
Miksi että lähdetä kutsua pojan nimissä?
Terve tuloa rippijuhlaani. T. Poika
Kutsumme teidät, ilman noita nimiä. En oo kyllä muutenkaan nähny noita kutsujia käytettävän kuin hääkutsuissa.
Alle nimet allekkain, jos haluatte myös sukunimen, jos pelkät etunimet riittää "ja".
Maija Virtanen
Matti Virtanen
Maija ja Matti
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kutsujana tai Liisan vanhemmat Matti ja Maija Virtanen
Luin hiukan huonosti aloituksen. Siis Markun vanhemmat Maija ja Matti Virtanen
Tervetuloa ripitettäväksi. Toivoo pappi.
Vierailija kirjoitti:
Kutsumme teidät, ilman noita nimiä. En oo kyllä muutenkaan nähny noita kutsujia käytettävän kuin hääkutsuissa.
Alle nimet allekkain, jos haluatte myös sukunimen, jos pelkät etunimet riittää "ja".
Maija Virtanen
Matti VirtanenMaija ja Matti
Et oo nähnyt kutsuissa kutsujia? Mielenkiintoista. On kyllä ihan yleinen tapa laittaa kutsuun kutsujan nimi.
Ja googletappa vaikka rippikutsu tai rippijuhla kutsu tms.
Minusta näin: Maija Virtanen ja Matti Virtanen
Kutsutte kummatkin, mutta ette pariskuntana.
Maija ja Matti Virtanen viittaa pariskuntaan.
No minun mielestä ehdottomasti kutsujaksi laitetaan se poika.
Ķaikista selkein ja yksinkertaisin.
Kaikki varmasti silti tajuaa, että te vanhemmat olette järjestäneet ja maksaneet ne juhlat.
Kutsujana on lapsi, ei vanhemmat.
Tervetuloa eronneen perheen pojan rippijuhliin?
Itse olen vain kutsunut näin :
tervetuloa poikamme teemu virtasen rippijuhliin kappeliin klo 14
t. maija lahtinen ja matti virtanen
Itse laittaisin kutsujaksi pojan, koska hänen juhlansa ne ovat. Kyllähän kaikki sanomattakin tajuaa, että vanhemmat ne rippijuhlat maksaa. Mielestäni tätä että molemmat sen maksaa ei tarvitse erikseen mitenkään painottaa. Mielestäni kaikissa rippijuhlissa joihin olen itse saanut kutsun on kutsujana ollut ripille pääsevä riippumatta onko vanhemmat eronneet vai ei.
Kuka pääsee ripille syksyllä?
Eikö tässä vaiheessa vasta keräillä niitä osallistumismerkintöjä.
Jos jokin erikoisrippikoulu (harrastus-, tai muu), niin niissäkin vasta ne läsnäolojaksot meneillään?
Mut mukavaa juhlien järjestelyä ap:lle. On tuo edelleen mukava 'aikuistumisriitti' lapselle.
Tiina
p.s. Itsellä ainakin jäi hyvät muistot, vaikka itse olin hissukka ja leiri taisi olla jonkinlainen ohjaajien kauhu. Koska osa osallistujista ei ollut niitä kaikkein rauhallisimpia teinejä. :)
Vierailija kirjoitti:
Kuka pääsee ripille syksyllä?
Eikö tässä vaiheessa vasta keräillä niitä osallistumismerkintöjä.
Jos jokin erikoisrippikoulu (harrastus-, tai muu), niin niissäkin vasta ne läsnäolojaksot meneillään?
Mut mukavaa juhlien järjestelyä ap:lle. On tuo edelleen mukava 'aikuistumisriitti' lapselle.
Tiina
p.s. Itsellä ainakin jäi hyvät muistot, vaikka itse olin hissukka ja leiri taisi olla jonkinlainen ohjaajien kauhu. Koska osa osallistujista ei ollut niitä kaikkein rauhallisimpia teinejä. :)
Kyllä rippikouluja järjestedtään ihan ympäri vuoden.
ei mitään selityksiä rippikutsuun.
Kutsujana se rippilapsi, kutsuun lisäksi vanhempien nimet (kummallakin etu-ja sukunimi näkyviin).
Tervetuloa konfirmaatiooni xx ja sen jälkeen rippijuhlaan xx
Pirkko Virtanen
Maija Virtanen ja Matti Virtanen
Jos haluatte itse olla kutsujina, niin samalla tavalla. Tehän kutsutte ihmisiä lapsenne rippijuhliin, ei siinä kysellä teidän syvempiä keskinäisiä suhteita. Hienoa, että järjestätte ne yhdessä, lapsen kannalta iso asia. Tiedän tuttavapiiristä tapauksen, jossa isä ei tullut kirkon jälkeen juhliin, koska ei kestä olla exänsä kanssa samassa tilassa. Ero oli tapahtunut tämän rippilapsen ollessa taapero. Ei ilmeisesti myöskään maksanut mitään.
Yhteinen lapsi se on, mutta viimeinen vaihtoehto olisi paras koska te ette ole enää pariskunta.
Nimim. rippijuhlat täälläkin tulossa