Mitä mieltä nimestä Opri?
Kommentit (27)
Muistuu mieleen siitä vain se vanha näytelmä 'Opri ja Oleksi'. (kertoi vanhasta karjalanevakosta, naisesta nimeltä Opri.
SF-elokuvaversiossa siitä pääosaa näytteli Elsa Turakainen (osaansa meikkaamalla 'vanhennettuna' ).
Taisi olla valmistunut joskus 1950-luvun alkupuolella.
Kirjailijaa,jonka kirjaan elokuva perustui, en nyt kyllä muista, mutta uskoisin sen löytyvän netistä.
Oprin mies oli siinä jo kuollut ja hän eli Suomen puolella vanhainkodissa menneitä aikojaan muistellen.
Muistan itse kyllä pitäneeni kuvasta paljonkin, kun sen näin joskus kouluaikanani 70-vulla (varmaan jo silloinkin uusinnan ties kuinka monentena uusintana) televisiosta.
Opri on kauppakeskus Lappeenrannassa.
Mun lapsuudessa meillä oli kotona Opri-niminen lehmä.
Opri? Onko se nimi ollenkaan? Ehkä hamsterille.
Minusta maskuliininen nimi. Pojalle siis.
Sumi Eemeli Vaala kirjoitti:
Opri kuulostaa peräpukamavoiteelta.
Hihihi, tämä alkoi naurattamaan.
Tunnen yhden pienen Oprin. Toisaalta se on kivan erilainen, mutta toisaalta ihan kamala. Tosin nimeäisin oman lapseni Hjördikseksi, joten ehkä nimimakuuni ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden pienen Oprin. Toisaalta se on kivan erilainen, mutta toisaalta ihan kamala. Tosin nimeäisin oman lapseni Hjördikseksi, joten ehkä nimimakuuni ei voi luottaa.
Millä tavalla tämä Opri on kivan erilainen? Mitä hän tekee kun on kamala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin heti, kun olin lähettänyt tämän, että joku tarttuu tähän. Opri on kivan erilainen, koska se ei kuolaa kuten muut vauvat, mutta hän on kamala kun hän näyttää persettä kaikille ohikulkijoille... Vai mitä luulet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin heti, kun olin lähettänyt tämän, että joku tarttuu tähän. Opri on kivan erilainen, koska se ei kuolaa kuten muut vauvat, mutta hän on kamala kun hän näyttää persettä kaikille ohikulkijoille... Vai mitä luulet?
Ei taida kyseinen Opri olla enää vauva kun osaa jo näyttää persettä ohikulkijoille.
Onkohan opri ihan terve? Vaikuttaa häiriintyneeltä.
Sumi Eemeli Vaala kirjoitti:
Opri kuulostaa peräpukamavoiteelta.
”Minullakin oli peräpukamat vaivana pitkään. Onneksi apteekkari suositteli Opria. Opri auttoi ja pukamat ovat enää haalistuva muisto. Osta sinäkin Opria”
Kauhea. Yhen mun kaukaisen sukulaisen tyttövauvan nimi on Opri-Inkeri.
Kerrassaan omituinen, ihan kuin lääkkeen nimi kuten joku toinenkin totesi, tai sitten lyhenne jostain pankkimaailman termistä. Harva nimi on noin outo. Ei se ruma ole vaan ainoastaan merkillinen.
Kuulostaa vaan venäläiseltä.
Venäläinen mummo.
Varmaan ihan kiva tyyppi, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Kauhea. Yhen mun kaukaisen sukulaisen tyttövauvan nimi on Opri-Inkeri.
Onkos suvussa peräpukamat ns sukurasitteena?
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudessa meillä oli kotona Opri-niminen lehmä.
Niin meilläkin.
Hyvä nimi moottoriveneelle. Kuulostaa ihan dieselin käyntiääneltä.
Opri nimestä tulee vanha mummeli mieleen, niin kuin siinä suomalaisessa elokuvassa.