Apuja, mekko on liian pieni! Viime hetken hätäsäätö?
Mekko on muuten sopiva, mutta rintamuksesta liian pieni. Menee roskiin tämän käyttökerran jälkeen! Millä konstilla saisi nopeasti korjattua, vai onko mahdotonta?
T. uusavuton
Kommentit (8)
Millälailla liian pieni? Menee kiinni kuitenkin? Joskus ollut vastaava tilanne niin otin rintsikat pois alta ettei ole tissit niin esillä, mutta jos tosi pieni rintamus niin pahemmaksi menee jos ottaa rintsikat alta pois.. 🙈
Sivusaumoista auki ja sopivan värisellä kankaalla kiilaa.
Riippuu vähän siitä, pitääkö mahtua päälle huomenna aamulla vai viikon päästä.
Riippuu minkålainen rintamus siinä on.
Mä olen joskus thnyt niin, että olen leikannut rintamuksen keskeltä halki, siis kauluksesta alaspäin rintojen korkeimman kohdan ohi, ja lisännyt siihen puoliympyrän muotoisen pitsin tai organzakankaan, sekä rintojen korkeimman kohdan kohdalle ja mahdollisesti sen yläpuolelle kiristysnyorin pitämään homman kasassa liiallisen näkyvyyden estämiseksi. Tämä tuottaa rintojen kohdalle välyyttä ja pitsi/organzaröyheö peittää kuitenkin sen, mitä pitää. Tämä kuitenkin korostaa rintojen kokoa, joten jos sitä on muutenkin, harkitse, mitä kestät.
Toinen tapa on lisätä kiilat sivusaumaan kainalon alapuolelle. Helppo homma, jos mekko on hihaton, hieman hankalampi, jos hihallinen, koska tällöin myös hihaan on laitettava kiila.
Kiitos, mahtavia neuvoja! Onko kiilojen laittamisesta mitään ohjetta? Etsin myös itse! :)
ap
Revin auki, laitoin mustaa kangasta saksilla leikatun palan, ja kiinnitin pikaliimalla. Onnistui!
Kiitos vastanneille!!
ap
Kiilat sivuun