Pää räjähtää kun mies puhuu niin TYHMÄLLÄ tavalla!!!!
En oikeasti kestä tuota tapaa millä mies puhuu! Käyttää ihan ihmeellisiä sanoja ja pudottelee kirjaimia pois/lisää uusia.. RRAAAHH!!!!
Esim. tänään sanoi, että "tuokko Leena klasit sieltä kaapista!" Mikä ihmeen TUOKKO ja mitkä halvatun KLASIT?? 😠
Telkkariohjelmien nimet pitää vääntää ihan hullunkurisiksi - Idols on IITOLSSI, X-Factor on ÄX-FAKTORI, Twin Peaks on TWINKKARI ja Love Island on LAAV ISLANTI!!! 😡😡 Ja lompakko on LOMPPA (yäk!) ja rikkasetti on KIHVELI! Esimerkkejä riittäisi loputtomiin...
Raivostuttaa niin paljon että olen harkinnut jopa eroa. Miehelle olen huomauttanut sata kertaa, että puhu kunnolla, mutta ei mene jakeluun! Mikä ihme tuota vaivaa?! Tahallaanko haluaa ärsyttää?? 😡
Kommentit (19)
Tämmöisiä järjen jättiläisiä ne miehet tapailee vaikka voisivat saada onnellisen elämän kilttinaisen kanssa.
Kuulostaisi olevan vaikutteita pohjoisen Suomen murteista ja myös tavasta sanoa vierasperäisiä sanoja (varsinkin jos ei ole kielipäätä). Liekö kotoisin sieltä tai vanhemmat/isovanhemmat, joiden puheesta tarttunut. Itsekään en kaikkia noita tiedä/siedä, mutta Tuokko = tuotko ja kihveli on ihan normaalia täällä päin.
Btw etelän murre kuulostaa hyvin teennäiseltä ja itseriittoiselta minun korvaani, mitä en tietenkään sano kenellekään. Sehän on vain minun korvani 😅
Mistäs päin se sinun ukkokultasi on kotoisin. Ainakin osa sanoista haiskahtaa murteelta tai ainakin alueelliselta puhekieleltä. Onko sulla miten tiukka pipo päässäsi? Ja venäläiset tennarit? On se kumma, ettet seurusteluaikana "kuullut" miehen puheenpartta. Anna ihmisen puhua, niin kuin se hänestä hyvältä tuntuu. Olet muuten aika lapsellinen!
Ukko 75 v? No, ei elä enää kauaa.
Ookko nää joku hesan pelle? Tai muu etelän vetelä?
Vierailija kirjoitti:
Ookko nää joku hesan pelle? Tai muu etelän vetelä?
Toi etelän vetelä on niin humoristinen, kun etelä elättää koko Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaisi olevan vaikutteita pohjoisen Suomen murteista ja myös tavasta sanoa vierasperäisiä sanoja (varsinkin jos ei ole kielipäätä). Liekö kotoisin sieltä tai vanhemmat/isovanhemmat, joiden puheesta tarttunut. Itsekään en kaikkia noita tiedä/siedä, mutta Tuokko = tuotko ja kihveli on ihan normaalia täällä päin.
Btw etelän murre kuulostaa hyvin teennäiseltä ja itseriittoiselta minun korvaani, mitä en tietenkään sano kenellekään. Sehän on vain minun korvani 😅
Ja tän tamberelaiseng korvaal Lapim murre om murteista seksikkäin, mut em määkään sitä kelleen sano. ;)
Meillä koko perhe käyttää "tuokko" sanaa arkipäiväisessä puheessa. Lisäksi flunssasta käytämme sanontaa "romuska" , eikä ole kukaan ihmetellyt koskaan mistä moiset sanonnat tulevat koska ne ovat meille ominaisia ja tavallisia =)
Noiden esimerkkien perusteella ymmärrän hyvin, että raivostuttaa.
t. mies
En mäkään kestäisi. Miksi olet päätynyt naimisiin sen kanssa?
Joo. Ja näköjään onnistuu. Onko hän edunsaaja, kun pääsi räjähtää?