Suolistosyöpä?
Reilu vuoden ollut sellaista että n. kerran kahdessa viikossa ulosteen mukana on verta, vähän tummempaa. Eikä tule siis pyyhkiessä.
Tämä tapahtuu siis vain kerran päivässä, yleensä aamulla ja tosiaan melko harvakseltaan.
Onko tässä nyt enää muuta vaihtoehtoa kuin suolistosyöpä tai joku muu kurja kasvain, kun veri ei ole sellaista kirkkaan punaista?
Lääkäri vasta torstaina, ja sekin vasta se tk-lääkäri, joka todennäköisesti ei osaa sanoa asiaan yhtään mitään.
Mitään muita oireita ei ole, ei vatsakipua, ei ripulia, ei anemiaa, ei väsymystä, ei laihtumista, ei sitten niin yhtään mitään.
Kyse ei ole nyt minusta, eli turha nipottaa miksei ole menty aiemmin lekurille ;)
Olen nyt ihan "aavistuksen" huolissani läheisestä, mietin vaan että mihin tässä pitäisi valmistautua.
Kommentit (12)
No tämä nyt on selvinnyt jo ihan googlettamalla, tosin en tiedä mikä tuo ajatuksesi tunnottomuudesta on.
Lähinnä mietin että miten todennäköisesti kyseessä on se pahin vaihtoehto, kun muita siihen liittyviä oireita (siis sitä laihtumista, väsymystä, anemiaa, vatsakipuja jne.) ei ole lainkaan.
Osaisiko joku sanoa jotain, vaikka omia kokemuksia..?
Samoja ajatuksia eri oireilla. Ei verta mutta suoli ei meinaa tyhjentyä, ei ummetusta kuitenkaan ja uloste on muuttunut ohuemmaksi.
Jos minä oikein ymmärsin niin tosiaan ainoa oire oli tuo veri ulosteessa ja sitäkään ei tosiaan ole kuin suunnilleen kahden viikon välein yhdellä kertaa.
Mitään muuta ei ainakaan ole valittanut, eikä tosiaan näe päällepäin. Koska esimerkiksi pahan anemian kyllä huomaisi muutkin ja varmasti olisi itse vatsakivuistaan kyllä maininnut. Nyt kielsi ettei niitä ole edes ollut.
Lähinnä mietin siis sitä, että jos kyseessä olisi syöpä, eikö sen luulisi jo tässä reilu vuoden aikana oireilevan jotenkin muutenkin? Että pelkäänkö ja valmistaudunko siihen pahimpaan nyt vai voisiko tämä olla vielä jotain muuta?
Siis oikeesti reilun vuoden tullu sulta perseestä verta, etkä ole tehnyt asialle mitään? Oikeesti?
No siis OIKEESTI, johan sanoin tuossa aloituksessa että kyseessä en ole minä.
Jos olisinkin, niin voi kuule kyllä, ihan todellakaan en olisi odottanut näin pitkään.
Kuina v*tun vaikeaa on ottaa se silmä käteen ja lukea edes ensimmäinen viesti kokonaan läpi...
aloittaja kirjoitti:
No siis OIKEESTI, johan sanoin tuossa aloituksessa että kyseessä en ole minä.
Jos olisinkin, niin voi kuule kyllä, ihan todellakaan en olisi odottanut näin pitkään.
Kuina v*tun vaikeaa on ottaa se silmä käteen ja lukea edes ensimmäinen viesti kokonaan läpi...
En usko että yli vuoden on tuollaista asiaa pelännyt? Pelkääkö se ihmisiä, lääkäreitä tai sitä että pitää levittää persereikää vastaanotolla? En usko sinua sori.
Voi olla suolistosyöpä, vaikka muita oireita ei ole.
Eikös niistä nimenomaan tule sellaista "tuoreempaa" verta?
Minä olen nyt sinänsä toki huono analysoimaan kun en ole itse tätä verta nähnyt, mutta jos oikein ymmärsin niin olisi tummempaa, vanhempaa. Ja ei siis tule pyyhkiessä vaan on ulosteen seassa.
Vai voiko peräpukamat olla jossain niin syvällä että ne tekisi tuota myös?
No kuule ei pelkää yhtään ketään eikä mitään kun ei itse edes ajatellut sen olevan vaarallista.
Tätä ihmettelen kyllä että miksei muka ajatellut, mutta helvetistäkö minä tiedän mitä muiden päässä liikkuu.
Mulla on nyt oikeasti vähän isompaakin mietittävää kun yksi tuollainen länkyttävä idiootti että ellei nyt ole muuta sanottavaa niin olepa hyvä ja poistu.
Voi toki olla syöpää, mutta voiko olla jotain muuta?
Tumma ja pahalta haiseva verinen uloste tulee ylempää ja voi olla esimerkiksi vatsahaavasta peräisin. Tai ohutsuolesta. Suoli itsessään ei tunne mitään, mutta sitä ympäröivät kudokset tuntevat.