Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan päiväkausien WhatsApp-viestit kopioitua jotenkin järkevällä tavalla?

Vierailija
01.10.2017 |

Asumusero ja mies on taas ilahduttanut viikonloppuani sadoilla ja taas sadoilla törkyviesteillä. Edellinen kerta oli vasta viime viikolla.

Aion nyt toimittaa nuo viranomaisille, koska puhetta ei usko vaan toimintansa ainoastaan pahenee. Olen tämän hänelle kertonutkin.

Minulta noihin viesteihin menee ihan sikana energiaa, vaikka yritän olla kilpi päällä niin aika hyvin nuo päivät pilaa. Lasten ja töiden takia joudutaan olemaan tekemisissä, nyt seuraava steppi on saada jotain ratkaisua lastenvalvojalla ja työt varmaan täytyy lopettaa, koska se on hänelle nyt se keppihevonen tuohon kiusantekoon.

Haluaisin tallentaa nämä jotenkin järkevällä ja siirrettävällä tavalla. Copypastella Wordiin ei tallennu se, kuka sanoi mitä.

Tietoa, ehdotuksia jne? Samoin jos paikalla on virkavallan edustajia, joille tämän tyyppiset tilanteet ovat tuttuja, kuulisin mielelläni lisää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Screenshot? Tai sitten kuvaat toisella laitteella koko keskustelun ja lähetät videoklippinä.

Vierailija
2/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä viestejä on tosiaankin kolmen päivän aikana useita satoja, screenshoteilla menisi ikä ja terveys tallentamiseen ja Photoshop ei jaksaisi. Tärkeää on, että koko ketju säilyy ja myös omat viestini.

Video voisi olla hätävara, mutta toisaalta teksti olisi hyvä olla copypaste-muodossa myös vastaanottajallekin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös whatsap aukea myös tietokoneella? Oisko silloin helpompi kopioida viestit? Tsemppiä sulle!

Vierailija
4/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä ole nappula et lähetä sähköpostiin keskustelu?

Vierailija
5/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kolme pompulaa yläkulmassa. Lisää - lähetä sähköpostilla.

Vierailija
6/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin joo tietokoneella, ei ole yhtään sen parempi. En ole löytänyt tuolta asetusta, millä asian saisi hoidettua.

Tämä täytyy saada kirjallisessa muodossa talteen oikeastaan sekin takia, koska pahimmillaan tästä tulee oikeusjuttu ja silloin asianajajan pitää pystyä tekstejä lukemaan, liittämään ja käsittelemään järkevästi.

Toivon todella, ettei siihen tarvitsisi mennä, mutta tuo miehen helvetillinen käytös on jatkunut samana vuosikausia pahentuen jatkuvasti. Sairastun itse jos tuo ei lopu.

Ap

Vierailija
7/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ihan poliisiviranomaisen pakeille menossa ja siihen on aihetta, poliisi saa kyllä teidän käymät whatsapp-viestit tutkintaansa. Saa jopa vaikket haluaisi, jos olisi aihetta. Siellä on ollut kahdenkin tuttavani (eri tapauksissa, ei aikana) viestit, whatsapit ja puhelut siististi tietokonetulosteina ilman, että ko henkilön on itse tarvinnut tehdä yhtään mitään. Ainoastaan, varmuuden vuoksi, voit kai olla poistamatta viestejäsi. 

Vierailija
8/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda puhelinnumero?

Vierailija
9/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kolme pompulaa yläkulmassa. Lisää - lähetä sähköpostilla.

Tämä!

Ohjeita tallennukseen löytyy vielä tarkemmin WA:n sivuilta FAQ-osiosta.

Vierailija
10/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin joo tietokoneella, ei ole yhtään sen parempi. En ole löytänyt tuolta asetusta, millä asian saisi hoidettua.

Tämä täytyy saada kirjallisessa muodossa talteen oikeastaan sekin takia, koska pahimmillaan tästä tulee oikeusjuttu ja silloin asianajajan pitää pystyä tekstejä lukemaan, liittämään ja käsittelemään järkevästi.

Toivon todella, ettei siihen tarvitsisi mennä, mutta tuo miehen helvetillinen käytös on jatkunut samana vuosikausia pahentuen jatkuvasti. Sairastun itse jos tuo ei lopu.

Ap

Kuten aiemmin sanottu, mene siihen viestiketjuun puhelimella ja napauta niitä kolmen pompulan kuvaa yläkulmassa ja valitse "lisää" ja "lähetä sähköpostilla"

Vierailija
11/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole tuota sähköpostin lähetysnappulaa whatsappissa? Aika outoa kun mulla on ollut jo ainakin 2 vuotta tuo valinta.

Vierailija
12/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on Android, niin ylempää löytyy ohjeet keskustelun lähettämiseen sähköpostilla. Jos sulla on iPhone, niin ohjeet on tässä:

Open the WhatsApp conversation you want to email.

Tap the contact's name or group subject in the navigation bar.

Scroll to the bottom and tap Export Chat.

Select if you want to Attach Media or email the conversation Without Media.

Select the Mail app. (Or tap More for more options.)

Enter your email address and tap Send.

Vierailija
13/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne poliisin puheille nyt ensin: Ne hoitaa sen työn sun puolesta. Siitä niille maksetaan. Eikä niille taida edes kelvata todistusaineistoksi sun itse tulostamasi, mahdollisesti muokkaamasi, viestiketjut.

Vierailija
14/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viemässä noita ihan ensimmäiseksi lastensuojeluun, sillä todella pelkään lasten puolesta noin holtittomasti ja epävakaasta käyttäytyvän miehen vuoksi. Etenkin kun tapaamisista pitäisi sopia.

Mies tosiaankin kesällä päätti käydä nyt myös fyysisesti yhden lapsemme kimppuun. Poliisi teki ls-ilmoituksen ja mies saatiin lopulta muuttamaan pois. Mies ei kadu tapahtunutta, vaan syyllistää siitä tuttuun tapaansa aivan kaikki muut. Jopa lapsen, mikä on kaikista kuvottavinta.

Muita lapsia hän kohtelee päällisin puolin ok, käyttää tosin heitä kiusanteon välineenä jos pystyy. Minun suuntaan hän yrittää hyvin usein haastaa riitaa ja jos ei onnistu provosoimaan (olen aika lehmän hermot kehittänyt), keksii jonkun tekosyyn hyökkäykselle.

Siis myös muuton jälkeen mies on jatkanut häiriköintiä, se toistuu noin viikoittain. Välissä hän saattaa käyttäytyä ihan normaalisti, mutta saa noita outoja sekoamiskohtauksia.

Hän on saanut sairaanhoitajalta epäilyn lievästä masennuksesta, mutta se ei tuota aggressiivista ja todellisuudesta vieraantunutta käytöstä selitä. Hän on kokonaan sairaudentunnoton, kaikki on muiden syytä, mitään ei kadu jne.

Haluan vain että asiat saadaan parhain päin, itse saan lopulta rauhan tuolta väkivallalta ja että voin lasten puolesta nukkua yöni hyvin.

Ap

Vierailija
15/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä se Romeo kuvittelee että sen asiat sua kohtaa mitenkään paranee sadoilla törkyviesteillä? Aika sairasta porukkaa taas liikenteessä.

Vierailija
16/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epävakaalta persoonallisuudelta ja ihan joltain sekakäyttäjältä.

Vierailija
17/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä Whatsapissa voi muka blockata käyttäjiä?

Vierailija
18/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käyttää ainoastaan alkoholia, mutta selvästi tuossa on jotain mielenterveyden ongelmia taustalla. Sen verran sekavaa toiminta.

Ap

Vierailija
19/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollin tunnistaa siitä, että se ei vastaa ehdotuksiin. Täällä on jo monta kertaa sanottu miten viestit voi lähettää sähköpostiin (ja sitä myöten tulostettavaan muotoon), mutta ap ei sanallakaan kommentoi tätä.

Vierailija
20/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson huomenna vielä uudestaan tuota viestien lähettämistä sähköpostilla.

Olen joo itse poistanut muutamia viestejä välistä, joissa käsitellään asiakkaitamme. En halua sekoittaa heitä mitenkään tähän asiaan. Meillä on tosiaankin yhteinen työ ja siksikin ollaan jouduttu olemaan tekemisissä.

Pitää miettiä tarkkaan mitä tehdä.

Poliisille menen vasta asianajajan kanssa, jos siihen pisteeseen mennään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan