Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömiä sohvalta ylös patistaville sanotaan, että ryhdy itse työttömäksi jos on olevinaan niin helvetin helppoa?

Vierailija
01.10.2017 |

Miksi jäisin tahallani työttömäksi, kun pidän työstäni? Ja eihän minua edes vituta se, että sinä makaat kotona ja työkkärin painostamana lähetät pari hakemusta silloin tällöin, vaan se että teet tämän kaiken toisten ihmisten kustannuksella etkä edes ymmärrä olla kiitollinen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin töihin ap tuolla kapasiteetilla muka kykenee?

Vierailija
2/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäisin tahallani työttömäksi, kun pidän työstäni? Ja eihän minua edes vituta se, että sinä makaat kotona ja työkkärin painostamana lähetät pari hakemusta silloin tällöin, vaan se että teet tämän kaiken toisten ihmisten kustannuksella etkä edes ymmärrä olla kiitollinen.

Käyttääksen sinun ilmaisutapaasi, niin sanois, että ei minuakaan vituta kukaan työtätekevä ja hänene työntekonsa. Sen sijaan minua harmittaa kovin yksi-silmäinen tapa suhtautua meihin työttömiin, jotka tuskin tekisimme yhtään mitään, ellei joku meitä pakottaisi tai painostaisi. - Ei se ihan näin yksinkertaista ole. - Aika moni meistä olisi valmis työhön. Mutta työnteostamme haluamme ja vaadimme saada asianmukaisen palkan, niikuin kaikki muutkin työtätekevät. - Oikeastaan itse puhuisinkin miluummin palkattomuudesta kuin työttömyydestä sillä uskon, että työtä on monikertaisesti verrattuna sihen mitä ollaan valmiita maksamaan sen teosta palkkaa.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos sinäkin menisit palstalla öyhöttämisen sijaan sinne töihin? Voisit olla jopa hyödyksi jollekin.

Vierailija
4/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska erittäin monilla työttömien patistelijoilla tuntuu olevan se käsitys, että kotona rahattomana sohvalla makaaminen olisi jotenkin helppoa ja ihanaa.

Vierailija
5/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska erittäin monilla työttömien patistelijoilla tuntuu olevan se käsitys, että kotona rahattomana sohvalla makaaminen olisi jotenkin helppoa ja ihanaa.

Jotenkin en vaan jaksa uskoa tuota rahattomuutta, ellet sitten varta vasten perseilemällä hommaa itsellesi karenssia.

Vierailija
6/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos sinäkin menisit palstalla öyhöttämisen sijaan sinne töihin? Voisit olla jopa hyödyksi jollekin.

Ap käy töissä mutta epäilen onko hyödyksi kenellekään kun öyhötys on niin sakeaa.

Vierailija
7/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttääksen sinun ilmaisutapaasi, niin sanois, että ei minuakaan vituta kukaan työtätekevä ja hänene työntekonsa. Sen sijaan minua harmittaa kovin yksi-silmäinen tapa suhtautua meihin työttömiin, jotka tuskin tekisimme yhtään mitään, ellei joku meitä pakottaisi tai painostaisi. - Ei se ihan näin yksinkertaista ole. - Aika moni meistä olisi valmis työhön. Mutta työnteostamme haluamme ja vaadimme saada asianmukaisen palkan, niikuin kaikki muutkin työtätekevät. - Oikeastaan itse puhuisinkin miluummin palkattomuudesta kuin työttömyydestä sillä uskon, että työtä on monikertaisesti verrattuna sihen mitä ollaan valmiita maksamaan sen teosta palkkaa.   

Nin, monethan haluavat muhkeat palkat ja etuudet tai muuten ei työt maistu. Mutta ei ymmärretä, että ei nykyään voi vaan kokemusta vailla marssia haastatteluun vaatimaan kolmen tonnin kuukausiliksaa. Tai jos menee johonkin duuniin, joka ei vaadi juurikaan koulutusta, niin ei voi olettaa saavansa samaa palkkaa kuin vuosien koulutuksen ja kokemuksen omaava toisen alan asiantuntija.

Vierailija
8/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nin, monethan haluavat muhkeat palkat ja etuudet tai muuten ei työt maistu. Mutta ei ymmärretä, että ei nykyään voi vaan kokemusta vailla marssia haastatteluun vaatimaan kolmen tonnin kuukausiliksaa. Tai jos menee johonkin duuniin, joka ei vaadi juurikaan koulutusta, niin ei voi olettaa saavansa samaa palkkaa kuin vuosien koulutuksen ja kokemuksen omaava toisen alan asiantuntija.

Kun trollaat niin älä käytä kaikkein kuluneimpia latteuksia.

Vierailija
9/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, sieltähän tuli oikein kliseinen kolmen tonnin olkinukke.

Vierailija
10/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työttömistä on hyvinkin aktiivisia, sekä työnhaussa että muutenkin. Siksi "sohvalta ylös patistaminen" paljastaa sen, että sellaista ehdottava ei tiedä mitään työttömien todellisuudesta ja olisi opettavaista kokeilla sitä itse.

Onko väärin edellyttää työsuojelulain mukaisia työolosuhteita, työaikalain mukaisia työaikoja ja TES:n mukaista palkkaa? Niiden saamiseksi on sentään tapeltu muinaisina aikoina toisinaan ihan verissä päin, samassa rintamassa niin työssä olevat kuin työttömät.

Vierailija
11/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en vaan jaksa uskoa tuota rahattomuutta, ellet sitten varta vasten perseilemällä hommaa itsellesi karenssia.

Eli sä ajattelet, että sinne sohvalle viedään suuriakin säkillisiä rahaa? Entistä suuremmalla syyllä kannattaisi itse kokeilla, niin pääsis oikein nauttimaan.

Vierailija
12/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien mollaukseen erikoistunut mt-avohoitopotilas on taas tänään aktivoitunut...

Hei eikö sinun pitänyt olla siellä metsässä sieniä ja marjoja poimimassa ?

Miten nyt sinunkaltaisesi ahkera malttaa ollavaan  kädet ristissä löhöämässä sohvallaan kännyään naputtelemassa, kun ajan voisi käyttää tuottoisastikin ja vielä tuollaisen reippaan ulkoliikunnan merkeissä ?

Vierailija
13/13 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP siksi niin sanotaan, koska tiedossa on, että kun sinä irtisanoudut työstäsi, sitä on satoja ihmisiä, myös niitä "sohvalla makaajia" kärkkymässä itselleen, koska suurin osa ihmisistä haluaa nostaa elintasoaan tekemällä työtä. Työtä tehdään yleensä sen takia että siitä saadaan rahaa, eli palkkaa. Suuri osa työttömistä toki tekeekin työtä, mutta ilman palkkaa, ja sehän voi välillä sitten tympiä että silti kutsutaan "sohvalla makaajaksi".

Jos ap sinusta on mukavaa "maata sohvalla" n. 500€ kuukausitulolla ja mahdollisella asumistuella, niin miksi sitten vaivaudut olemaan töissä? Miksi et valitse sitä mikä yleensä ei ole mikään valintakysymys?

Muutenkin se koko termi "sohvalla makaamisesta" työttömänä ihmetyttää, onko jokainen ihminen sitä mieltä että kun hän on lomalla, viikonloppuna kotona tai jää työttömäksi, niin siihen loppuu kotityöt, harrastukset, sukulaisten hoitaminen ja muu vapaaehtoistyö, jos ei olla töissä, ei tehdä yhtään mitään muuta kuin maataan sohvalla. Aika harva jaksaa sohvalla kovin kauan maata, se on nimittäin aika tylstää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi