Siirryin julkisesta liikenteestä yksityisautoiljaksi. Tämä vapaus on ihanaa! :)
Saa lähteä milloin haluaa ja voi mennä koko matkan samalla kyydillä. Ei pelkoa väkivallasta ja vaatteiden sotkeutumisesta likaiseksi.
Suosittelen myös muillekin. Vanhoja pikkuautoja saa halvalla ja niiden ylläpito on edullista.
Kommentit (17)
oikein. toivoo vauva-palstalainen yksityisautoilija jo vuodesta 2016, trendien huipulla nääs
Vierailija kirjoitti:
Saa lähteä milloin haluaa ja voi mennä koko matkan samalla kyydillä. Ei pelkoa väkivallasta ja vaatteiden sotkeutumisesta likaiseksi.
Suosittelen myös muillekin. Vanhoja pikkuautoja saa halvalla ja niiden ylläpito on edullista.
Sotket planeetan ja iloitset puhtaista vaatteistasi.
No ei oleniin ihanaa kuitenkaan koska Suomessa on niitä automaattisia kameroita jos ajaa ylinopeutta. Toisissa maissa ei ole. Siinä vasta vapautta kun saa rauhassa mennä ilman pelkoa kameroista.
Se muuten onkin sitten tosi paska juttu kun se auto ei lähde käyntiin tai menee rengas puhki tms. Siinä on sitten vapaus kaukana. t. kokemusta on
Niin teen minäkin ja syynä on se, ettei junasta saa ostettua lippua.
En omista älypuhelinta, enkä VR:n vuoksi sitä osta. Automaateilla on karmea jono, ettei kerkeä siihen junaan, mihin olisi tarkoitus mennä ja R-kiskalle olisi tehtävä kilometrin lenkki ennen junamatkaa.
En ymmärrä, miten valtiovalta asettaa yksityisautoilun tärkeämpään asemaan kuin julkisen käytön.
'Hyvästi junaliikenne!!!
Vierailija kirjoitti:
En omista älypuhelinta, enkä VR:n vuoksi sitä osta. Automaateilla on karmea jono, ettei kerkeä siihen junaan, mihin olisi tarkoitus mennä ja R-kiskalle olisi tehtävä kilometrin lenkki ennen junamatkaa.
En ymmärrä, miten valtiovalta asettaa yksityisautoilun tärkeämpään asemaan kuin julkisen käytön.
'Hyvästi junaliikenne!!!
Halvan älypuhelimen sijasta ostit kalliin auton. Kuulostaa järkevältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Hyvästi junaliikenne!!!
Halvan älypuhelimen sijasta ostit kalliin auton. Kuulostaa järkevältä.
Sitäpaitsi lippuja voi ostaa lompuukiin isomman nipun kerralla etukäteen, niin ei tarvi laukata siellä ärrällä joka päivä.
Minä taas olen iloinnut vapaudesta ilman autoa! Ei tule laskua laskun perään ja tulee pikkusen hyötyliikuntaakin päivän aikana. Ei tarvitse huolehtia auton huolloista eikä katsastuksista, korjauksista puhumattakaan. Tietenkin jos olisi varaa ostaa upouusi viaton auto, joka ei maksaisi mansikointa, vapaus voisi tulla kyseeseen. Toisaalta asun ison kaupungin keskustan tuntumassa, joten joka paikkaan on helppo päästä julkisilla, tai vaikka kävellen.
Kaikkea muuta kuin ihanaa, törkeän kalliit verkkomaksut, verot, polttoaineet, korjaukset ja katsastukset. Vuosien taon jälkeen auto oli vuoden käytössä ja myin pois. Jos julkiseen liikenteeseen on mahdollisuus tulee huomattavasti halvemmaksi. Eikä näissä ole ikinä osunut omalle kohdalle yhtään "uhkaavaa tilannetta" ja yksikään kulkuväline ei ole ollut erityisen epäsiisti, no junan vessat tietty.
Aion tehdä saman heti kun on varaa. Opiskelen parhaillaan sairaanhoitajaksi eikä minulla ole ajokorttia. Tavoitteena on pääkaupunkiseudulle työllistyminen. Ei innosta ajatus ilta/yömyöhäisestä bussikyydistä julkisilla.
Autoilua voisi kyllä vähentää huomattavasti hankkimalla sähköpyörän, mutta se taas maksaisi paljon enemmän kuin autoni, joten ei ole tullut vielä tehtyä.
Ihan tottumuskysymys.
Et kyllä kerro tuossa mitään varsinaisesti ihan uutta kenellekään, koska emmehän me elä enää mitään 1920 lukua, jolloin auto tiellä oli uusinta uutta.
Kaikkihan nykyään kyllä tuon kertomasi mukavuuden tietävät , oli autoa tai ei ,sillä auton kyydissähän on taatusti istunut jokainen.
Jos asuu pääkaupunkiseudulla, oma auto on turvallisuuskysymys, etenkin jos joutuu käyttämään julkisia iltamyöhään.
Trendipellet! Minä olen yksityisautoillut jo kauan ennen kuin siitä tuli halveksittua.
Vierailija kirjoitti:
Trendipellet! Minä olen yksityisautoillut jo kauan ennen kuin siitä tuli halveksittua.
Hah! Anteeksi että tulin suomalaisittain kaikessa myöhässä pari vuotta. Nyt kaasuttelin sitäkin suuremmalla sydämellä!
Olen autoillut jo 90-luvulla, enkä vaihda vapauttani. Pihalla odottaa uskollinen palvelijani auto viemään minut minne tahdon. 26 vuotta auton ratissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu pääkaupunkiseudulla, oma auto on turvallisuuskysymys, etenkin jos joutuu käyttämään julkisia iltamyöhään.
Missä julkisissa joutuu kokemaan väkivaltaa joka kerta kulkiessaan?
Järkevä päätös.