Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette ottaneet lapselle pneumokokkia

Vierailija
29.09.2017 |

Miksi? Me ei otettu rotaa, eikä esikoisen aikaan ollut vielä pneumoa. Nyt neuvolassa kysyttiin halutaanko vauvalle pneumo. Miksi sitä erikseen kysytään?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ottaa lapsileni mitään sairauksia. Mieluummin otetaan rokotukset niitä vastaan ja näin on tehtykin.

Vierailija
2/16 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä alettiin antaa, ei ollut vielä älyttömästi tutkimustuloksia siitä rokotteesta. Hyvin ollaan pärjätty ilmankin, muutama korvatulehdus vain. Ei mitää kierteitä tai mitään muutakaan ole ollut. Kaikki muut rokotteet ollaan annettu, tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt tuommoisia sairauksia tarkoituksella ottaisi???

Vierailija
4/16 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko siitä tullut jotain haittaa? Huomiseksi pitäisi päättää. Tai jos en ota, vaarannanko lapseni?

Ap

Vierailija
5/16 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain koin, että riskit sen saamiselle ois tosi pienet, oon ihan nevahööd kenestäkään, jonka lapsella joku sellainen tauti ois ollut.

Vierailija
6/16 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis meillläkin yksi iso syy oli se, että sitä silloin vasta kehitettiin. Ei omaa lasta koekaniiniksi, kiitos.

5

Vierailija
7/16 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei otettu. Vain yksi korvatulehdus, ja sekin vauvana.

Vierailija
8/16 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain koin, että riskit sen saamiselle ois tosi pienet, oon ihan nevahööd kenestäkään, jonka lapsella joku sellainen tauti ois ollut.

Tyhmää alapeukuttaa tätä. Ei tuosta rokotteesta tosiaankaan ole lapselle mitään hyötyä, ellei ole joku niin heikko geeninen, että imuroi vakavampia tauteja ja sitten ollaan jossain teholla vanhemmat huolissaan ja hakee huomiota perheelleen. Meillä ei ole kellään suvussa ollut tarvetta sille. Ollaan sellaisia, jotka pysyy terveinä.

Vierailija
9/16 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko siitä tullut jotain haittaa? Huomiseksi pitäisi päättää. Tai jos en ota, vaarannanko lapseni?

Ap

Periaatteessa kyllä, saatat vaarantaa lapsesi terveyden. Pneumokokkitartunta pahimmassa muodossa ei ole se yleisin, mutta täysin mahdollinen. Jos olet valmis ottamaan sen riskin, että lapsesi sairastuu vakavasti, niin älä sitten ota rokotetta. Näinhän se on kaikkien rokotteiden kohdalla. Jos et ota tarjottua rokotetta, niin otat tietoisen vastuun siitä, että lapsesi voi olla altis tartunnalle. Ei siinä ole sen kummempaa, eikä tämä ole mikään syyllistysviesti. Sinä päätät itse vanhempana, mitä tauteja haluat torjua lapsesi kohdalla rokotteilla. Eihän ne rokotteetkaan aina suojaa 100% varmiudella, eikä ne myöskään ole aina haitattomia. Itse olen päätynyt ottamaan kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet. Vesirokkorokotetta harkitsen, että kannattaako ottaa ja influenssarokotetta en myöskään ole ottanut. En oikein pidä näitä niin tarpeellisina rokotteina, mutta sittenhän se on oma päätökseni ottaa riski, että nyt lapseni voi esim. sairastua vesirokkoon.

Vierailija
10/16 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Periaatteessa kyllä, saatat vaarantaa lapsesi terveyden. Pneumokokkitartunta pahimmassa muodossa ei ole se yleisin, mutta täysin mahdollinen. Jos olet valmis ottamaan sen riskin, että lapsesi sairastuu vakavasti, niin älä sitten ota rokotetta. Näinhän se on kaikkien rokotteiden kohdalla. Jos et ota tarjottua rokotetta, niin otat tietoisen vastuun siitä, että lapsesi voi olla altis tartunnalle. Ei siinä ole sen kummempaa, eikä tämä ole mikään syyllistysviesti. Sinä päätät itse vanhempana, mitä tauteja haluat torjua lapsesi kohdalla rokotteilla. Eihän ne rokotteetkaan aina suojaa 100% varmiudella, eikä ne myöskään ole aina haitattomia. Itse olen päätynyt ottamaan kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet. Vesirokkorokotetta harkitsen, että kannattaako ottaa ja influenssarokotetta en myöskään ole ottanut. En oikein pidä näitä niin tarpeellisina rokotteina, mutta sittenhän se on oma päätökseni ottaa riski, että nyt lapseni voi esim. sairastua vesirokkoon.

No eihän niitä nyt kukaan saa, paitsi jotkut säälittävät heikkogeeniset, joilla on muitakin vakavia ongelmia terveydessään ainakin piilevinä. Sellaisia sopii karaistakin taudilla. Kuka on perheessään saanut lapselleen jonkun aivokalvontulehduksen tai keuhkokuumeen? Nii-in, ei kukaan. Ja jos oot, niin oytakaa te ja teihin tulleet sukulaiset tommonen hysteriarokote.

Vierailija
11/16 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä ajattelen tässä ihan tuota pistämistä, että mä en altista lastani kivuliaille ja pelottaville piikeille, kuin äärimmäisessä tarpeessa. Rotavirusrokotteet otin vaikka ne piti silloin maksaa itse, koska sen sai annettua suun kautta lapselle, ja ajatuskin ripulista hirvitti.

Vierailija
12/16 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että sinä et ole kuullut koskaan kenenkään sairastaneen jotain sairautta ei suojaa lastasi sairastumiselta.

En ollut koskasn kuullutkasn rotaviruksen aiheuttamasta ripulista ennen kuin lapsi siihen sairastui 1v6kk iässä, tuolloin ei rokotetta ollut vielä saatavilla. Aivan järkyttävä ripuli, jossa vaipasta ei enää erottanut pissaa ulosteesta niin märkä se oli jatkuvasti. Tauti kesti yli viikon ja päädyimme sairaalaan tiputukseen. Samana vuonna Suomessa kuoli lapsi rotaripulin aiheuttamaan kuivumiseen, kun tk:ssa ei ymmärretty lapsen tilaa vaan lähettiin kotiin seurantaan.

Vierailija
13/16 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitinä ajattelen tässä ihan tuota pistämistä, että mä en altista lastani kivuliaille ja pelottaville piikeille, kuin äärimmäisessä tarpeessa. Rotavirusrokotteet otin vaikka ne piti silloin maksaa itse, koska sen sai annettua suun kautta lapselle, ja ajatuskin ripulista hirvitti.

Ymmärrän, että pienelle lapselle on mahdotonta selittää rokotteiden tarpeellisuutta, mutta toivottavasti et ala kasvattamaan lastasi siihen, että piikit ovat kamalia ja pelottavia. Kuitenkin myöhemmässä elämässä tulee lähes väkisin tilanteita, jossa täytyy pistää (rokotteet, verinäytteet, kanyylit ym.). Eihän se ole koskaan kivaa, kun pientä lasta pistetään, mutta vanhempana mun täytyy ottaa vastuu lapseni terveydentilasta ja pyrkiä edistämään sitä kykyni mukaan. Tällöin mä kyllä enemmin annan niitä rokotteita lapselleni, vaikka ikävältä se lapsestani tuntuukin kuin otan riskin, että hän voi saada vakavan taudin.

Vierailija
14/16 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että sinä et ole kuullut koskaan kenenkään sairastaneen jotain sairautta ei suojaa lastasi sairastumiselta.

En ollut koskasn kuullutkasn rotaviruksen aiheuttamasta ripulista ennen kuin lapsi siihen sairastui 1v6kk iässä, tuolloin ei rokotetta ollut vielä saatavilla. Aivan järkyttävä ripuli, jossa vaipasta ei enää erottanut pissaa ulosteesta niin märkä se oli jatkuvasti. Tauti kesti yli viikon ja päädyimme sairaalaan tiputukseen. Samana vuonna Suomessa kuoli lapsi rotaripulin aiheuttamaan kuivumiseen, kun tk:ssa ei ymmärretty lapsen tilaa vaan lähettiin kotiin seurantaan.

Kyllä se suojasi koska se tarkoitti, että geenimme ovat kunnossa, läheisteni ja itseni. Ei olla sellaisia joilla on joka vitun kremppa ja tila. Rotarokotteen otinkin, koska se ei vaatinut pistämistä. Ja en halunnut mitään hirveää ripulia. Mutta itse et saanut rotaa?

Vierailija
15/16 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että pienelle lapselle on mahdotonta selittää rokotteiden tarpeellisuutta, mutta toivottavasti et ala kasvattamaan lastasi siihen, että piikit ovat kamalia ja pelottavia. Kuitenkin myöhemmässä elämässä tulee lähes väkisin tilanteita, jossa täytyy pistää (rokotteet, verinäytteet, kanyylit ym.). Eihän se ole koskaan kivaa, kun pientä lasta pistetään, mutta vanhempana mun täytyy ottaa vastuu lapseni terveydentilasta ja pyrkiä edistämään sitä kykyni mukaan. Tällöin mä kyllä enemmin annan niitä rokotteita lapselleni, vaikka ikävältä se lapsestani tuntuukin kuin otan riskin, että hän voi saada vakavan taudin.

En tietenkään opeta, olisin opettanut, jos noita turhia pistoksia olisin heille laitattanut.

Vierailija
16/16 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos jokin rokote on turha, niin siinähän just lapselle opetetaan, että piikit ovat kamalia ja pelottavia. Jos rokotteen kokee hyödylliseksi, niin sitten se piikki ei ole niin kamala ja pelottava.