Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunkaulan pituus

06.04.2006 |

Sain tiistaina ultrassa kuulla, että kohdunkaulan pituus on vain 2 senttiä, mikä on kovin vähän tässä vaiheessa kun viikkoja on 29+2. Määrättiin lepoa ja ensi tiistaina on uusi käynti ultrassa, missä tilannetta tarkkaillaan. Puhuttiin jo sairaalaan sisään ottamisesta, mutta toistaiseksi pääsin vielä kotiin. Onko jollain kokemuksesta vastaavasta? Pitääkö olla täysin vuodelevossa vai voiko esim. koiran kanssa käydä rauhallisilla kävelylenkeillä?

Tämän lisäksi alapäässä on tuntunut pientä painetta, ihan kuin joku yrittäisi tulla ulos ja kuukautiskipujen tyyppisiä kipuja on ollut alavatsassa, valkovuoto on runsasta. Onko tämä merkki siitä, että pitää tosissaan ottaa rauhallisesti täysin vuodelevossa? Olisko jollain tietoa asiasta tai kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kohdunkaula samoilla viikoilla 2,5cm ja otin hyvin rauhallisesti. Viikolla 31 olikin kaula hävinnyt kokonaan ja kohdunsuu sormelle auki. Jouduin sitten sairaalaan sisään ja makoilin siellä vessa ja suihku luvalla lasten syntymään, viikolle 36+3. Eli en kyllä koiran kanssa kävelylle lähtisi. Pitkää pinnaa lepäilyyn! Minut pelasti canal+ ja tauotta pyörivät leffat =). Mutta tuskaa se makoilu välillä oli, kun kesä oli kauneimmillaan.

Täpäkkä & neiti A ja herra B 1,5v

Vierailija
2/6 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin neuvoisin ottamaan ton lepokäskyn tosissaan. Mulle kans määrättiin lepoa noilla samoilla viikolla, kun oli 1,5cm kohdunkaulaa jäljellä. Sitten kun en ottanu tarpeeks rauhallisesti jouduinkin seuraavasta kontrollista osastolle lepäämään. Joten koita nyt kotona levätä, mukavampaa se makoilu kuitenkin kotona on kun sitten väkisin siel sairaalassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vk 26 kohdunkaula hävinnyt kokonaan, kohdunsuu auki 2cm ja jouduin siltä istumalta sairaalaan lepäilemään. Mitään supisteluja taimuita kipuiluja ei ollut, kohdunkaula vaan kypsyi hiljaa itsekseen. Makoilin sitten sairaalassa yli 5 vk, jonka jälkeen pääsin kotiin lepäilemään ja vauvelit saivat vielä uiskennella masussa muutaman viikon jolloin syntyivät vk 36. Kun mulla oli viikkoja kasassa 29, yksikään lääkäri ei uskonut, että raskautta saadaan pidennettyä viikkoa kauempaa, mutta niin se lepo teki tehtävänsä, onneksi, tosin olin aivan totaalilevossa, ei istumisia, ei vessakäyntejä, ennenkuin 30 viikkoa oli täynnä ja vauvat alkoi olla sen kokoiset, ettei olisi ollut suuria ongelmia vaikka olisivatkin syntyneet. Ja kyllä kotona on mukavampi maata kuin sairaalassa =)

Vierailija
4/6 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoa vaan, ei kannata ottaa turhia riskejä hötkyilyllä.

Vierailija
5/6 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv. 36 auki jo 4 cm ja odoteltiin. RV 39+5 puhkaistiin kavot, koska B ei kasvanut enää: A-poika 3,5 kg, B-poika 3,1 kg " vain" .

Meillä nyt 5 poikaa...

Vierailija
6/6 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen että lepäilet kiltisti kotona, sillä ei se sairaalassa makoilu ole herkkua. Mulla oli rv 30 kohdunkaulaa jäljellä 1,9 cm ja auki 1cm ja pehmeä. Viikon päästä kontrollissa oli jäljellä 1,5 cm joten sain siltä istumalta lähetteen osastolle kortisoni piikeille. Osastolla makoilin sit viikon ja rv 32 pääsin kotiin lepäilemään. Makoilin pari viikkoa kotosalla ja rv 34 jälkeen tein pieniä kotiaskareita. ja vauvat syntyivät rv37+3 lapsivesien menolla.

Onnea odotukseen