Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotevastaisuus - Olin tyhmä, menetin lapseni

Vierailija
28.09.2017 |

Halusin vain kertoa lyhyesti oman tarinani, jos ihmiset sattuvat keskustelupalstoilta hakemaan apua ja tietoa rokotuksista. Olen pahoillani, mikäli tekstini on epäjohdonmukainen ja huonosti kirjoitettu. Tämä asia koskee minuun joka päivä, ja joudun kantamaan vastuun teoistani yksin. Olen aina ollut rokottamista vastaan, jopa kampanjoinut ja vaahdonnut pitkin internettiä. Hain tietoa erilaisilta nettisivustoilta ja keskustelupalstoilta, ja luin erinäisiä artikkeleita. En ole saanut mediakoulutusta, saatikka ymmärtänyt, mitkä tutkimukset ovat luotettavia ja mitkä ei. En halunnut rokottaa lastani, mikä on ollut elämäni huonoin päätös. Lapseni sairastui harvinaiseen sairauteen (nykyään, rokotusten ansiosta). Vaikka hoidot ovat nykyään tehokkaita, menehtyi lapseni viime vuonna. Päiviin, viikkoihin, kuukausiin en tehnyt muuta kuin itkin. Syytin itseäni. Ehkä ainoa asia mitä nyt voin tehdä, on jakaa tietoutta. Kertoa ihmisille oma tarinani, ja motivoida ihmisiä hankkimaan tietoa luotettavista lähteistä ja uskomaan lääkäreitä. En tiedä, ehkä minunkin elämäni tästä joskus jatkuu..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
2/10 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahvasti rokotemyönteinen. Mutta minäkin kannustan jokaista hankkimaan tietonsa luotettavista lähteistä. Eipä tästä aloituksesta tämän enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt arvata nämä provohuutelijat. Olen henkisesti aivan rikki, ja yritän jaksaa jatkaa elämää. Ellet itse ole kokenut tällaista, et voi tietää miten vaikeaa on aamuisin nousta ylös sängystä. Miten vaikeaa on katsoa peiliin, tai käydä ruokakaupassa. Miten et voi puhua asiasta kenellekään, etkä saa mistään tukea. Minulle on aivan sama mitä sinäkin huutelija ajattelet, koin tämän asian tärkeäksi ja halusin jakaa oman henkilökohtaisen tarinani. Silloin kun huusin rokotuksia vastaan, sain kannatuspuheita ja ylistystä - näinkö sitten minua nyt kohdellaan kun olen kokenut jotain kauheaa?

Vierailija
4/10 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. Ei niitä rokotuksia huvin vuoksi laitella. Terveisin terveydenhoitaja

Vierailija
5/10 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa olisi kuollut rokottamaton lapsi johonkin tunnettuun sairauteen niin se olisi uutinen. Joten enpä usko.

Vierailija
6/10 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu. Ois kirjoteltu lehissä aiheesta, mutta oman lapseni oikeasti pelasti kätkytpatja. Minua haukuttiin ja sanottiin kuinka sillä ei tositilanteessa tee mitään. Kylläpä vaan sain ravistettua ja elvytettyä vauvan vetäisemään henkeä. Patja piippaa vain pitkän katkoksen jälkeen.

Ravistaminen tuli jostain refleksinä, kunnes keräsin mielessäni ensiapukurssin elvytysopit.

Kannattaa ostaa patja ja kannattaa pitää ensiaputaidot ajantasalla.

Vierailija
7/10 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessa olisi kuollut rokottamaton lapsi johonkin tunnettuun sairauteen niin se olisi uutinen. Joten enpä usko.

Onhan Suomessa joka vuosi kuollut joku vesirokkoonkin, eikä se ole uutinen.

Vierailija
8/10 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teit sun valinnat silloin ja nyt kannat niistä vastuun.

Ehkäpä aloitat nyt propagandan vastaisen kampanjoinnin rokotusten puolesta. Sitten kun olet taas voimissas?

Vierailija
9/10 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun huusin rokotuksia vastaan, sain kannatuspuheita ja ylistystä - näinkö sitten minua nyt kohdellaan kun olen kokenut jotain kauheaa?

Niin siis voitko todistaa, että juuri ne samat ihmiset, jotka kannustivat sinua, ovat nyt sinua vastaan? Todennäköisesti ne, jotka olivat puolellasi ennen, ovat nyt hiljaa, ja ne, jotka olivat eri mieltä kanssasi, ovat edelleen eri mieltä.  

Vierailija
10/10 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että syyllisyydentunteesi on valtava, mutta teit kuitenkin mielestäsi parhaan ratkaisun silloin niillä tiedoilla ja sillä ymmärryksellä, mitä sinulla silloin oli. Enempää ei voi keneltäkään vaatia. 

Elämässä kun ei voi mitään tietää varmasti, hyvätkään aikomukset eivät johda aina hyvään lopputulokseen.

Et vahingoittanut lastasi tahallaan, vaan päinvastoin oletit tekeväsi hänen kannaltaan hyvän valinnan. Näin ajteltuna syyllisyydentunteesi on turha.

Voimia sinulle. Ja osanotto menetyksen johdosta. <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi