Miten ujosta naisesta saisi vähän enemmän selville
Työkaverina yksi ujo nainen johon olen ihastunut. Kiusoittelin häntä tänään kahvitauolla, että nyt saat luvan kertoa jotain itsestäsi meille. Hän meni vain vaikeaksi ja puheenaihe vaihtui. Miten saisi ujosta naisesta vähän enemmän irti ja pääsisi tutustumaan?
M28
Kommentit (16)
Motä haluat saada hänestä selville ja miksi hänen se olisi pitänyt koko työporukalle jakaa?
No ei ainakaan noin, tollanen tilanne voi olla ujolle hirveän nolo ja ahdistava. Juttele sille kahden kesken ihan normaalisti, älä sano "kerro jotain itsestäsi" vaan kysele asioita.
No miten nyt yleensä?
Pyydät mimmin viinille joku päivä ja sitten kaikessa rauhassa turisette ja tutustutte.
Sinun pitää vaan ihan kysyä suoraan mutta älä nyt mitään liian tungettelevaa kysy. Paras olisi jos siinä ei ihan kauheasti muita olisi.
Ei helvetti, tämän on pakko olla provo. Niin monta kertaa tämä aihe on jo käsitelty... Älä koskaan ikinä luule, että kukaan alkaa avautua sinulle tuollaisen "rohkaisun" jälkeen. Oikea tapa on yksinkertaisesti puhua hänelle kuin hän olisi kuka tahansa muu. Suuntaa vaikka jokin suora kysymys hänelle. Mutta ei koskaan mitään "Mikset sä puhu? Ooksä ujo? Sano nyt jotain? Osaaksää puhua?"
Pahoittelen, mutta tyttö todennäköisesti nyt vähän vieroksuu sinua tuon jälkeen. On saattanut pitää ihan mukavana heppuna aiemmin.
Älä ainakaan toimi kuten nyt. Tuo on pahinta mitä ujolle voi tehdä. Pakottaa äkkiarvaamatta avautumaan keskellä ihmisjoukkoa. Minulle on helpoin juurikin jutella ihan pienessä porukassa tai kahdestaan. Isommissa ryhmissä jään auttamatta vähän ulkopuoliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti, tämän on pakko olla provo. Niin monta kertaa tämä aihe on jo käsitelty... Älä koskaan ikinä luule, että kukaan alkaa avautua sinulle tuollaisen "rohkaisun" jälkeen. Oikea tapa on yksinkertaisesti puhua hänelle kuin hän olisi kuka tahansa muu. Suuntaa vaikka jokin suora kysymys hänelle. Mutta ei koskaan mitään "Mikset sä puhu? Ooksä ujo? Sano nyt jotain? Osaaksää puhua?"
Pahoittelen, mutta tyttö todennäköisesti nyt vähän vieroksuu sinua tuon jälkeen. On saattanut pitää ihan mukavana heppuna aiemmin.
Tämä tämä! T: ujo itsekin
Mulla on ainakin ihan tietoinen valinta, että en kerro työkavereilleni enemmän kuin on pakko. Töissä tehdään töitä, ei suhteilla. Jätä nainen rauhaan, miksi haluat ahdistella häntä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin ihan tietoinen valinta, että en kerro työkavereilleni enemmän kuin on pakko. Töissä tehdään töitä, ei suhteilla. Jätä nainen rauhaan, miksi haluat ahdistella häntä.
Jos on ihastunut niin voihan sitä yrittää tutustua ja selvittää voisiko toinen tuntea samoin. Mutta ap:lla ei nyt oo konstit kohdallaan.
Olemalla hänelle ystävällinen (tämä yleensä toimii kaikkiin ihmisiin).
Keskustelemalla hänen kanssaan kahden kesken.
Juttelemalla yleisistä asioista, omista kiinnostuksenkohteista ja vähän myös omista jutuista ja antamalla hänelle tilaa jutella omistaan jos haluaa.
Vaatimalla saat hänet vaan varuilleen ja sulkeutumaan.
Kahden kesken juttelette jossain, ehkä ainut tapa mikä ei ole liian tungetteleva. Ei hän välttämättä sinusta välitä.
Itsekin joutunut joskus tuollaisen pakotuksen kohteeksi. En oikeastaan pitänyt kyseisestiä tyypistä pätkääkään sen jälkeen. Siitä tulee jotenkin tunne että suhtaudut alentuvasti etkä yhtään ole nähnyt millainen nainen on edes kyseessä. Ennemmin juttele kahden kesken tai kysy normaalisti suoria kysymyksiä, älä nolaa tai pakota avautumaan. Kuten monet tässä jo aiemmin sanoneet. Jos mahdollista niin pahoittele idioottimaista käytöstäsi tai jotain..
Vierailija kirjoitti:
Mulle on pari kertaa käyny baarissa, että ollaan oltu kaverin kanssa ja sitten siihen tulee miehiä juttelemaan. Kaverini supersosiaalisena (etenkin juoneena) selittää heti ummet ja lammet ja itse olen vähän hiljaisempi. Sitten joku älynjättiläinen murjaisee "mikset puhu mitään, kerro nyt jotain". Juuh..
Aattelit sitten, että kettuilemalla toiselle teistä tulee läheisemmät? Varmasti kuvittelit olevasi hauska. Mutta oikeesti olit hämmentynyt, joka ei osannut käsitellä ujouden aiheuttamaa epävarmuuttaa. Ja kostit tuon sitten sille ujolle. Ja vielä odotat, että hän arvostaisi tuota elettäsi.
Aika nöyrästi joudut matelemaan, että saat anteeksi. Ja nöyryys tarkoittaa nyt sitä, että menet sisimpääsi, mietiskelet omaa käytöstäsi, sitten madellen selität hänelle mistä toimintasi oikeasti juontaa juurensa. Etkä käytä mitään sellaisia selityksiä, joissa säilytät kasvosi. Vaan ihan oikeasti olet niin rehellinen, että se sillä rehellisyydellä nolaat itsesi.
Sitten sinulla on jotain mahdollisuuksia, että saat vielä edes jutella hänelle.
Kun olette kahden kesken läpsäytä häntä leikkisästi pepulle ja hymyile.
Ei ainakaan noin. Ainoa keino varmaan on ajan kanssa juttelemalla, ja mieluiten kahden kesken, itse ainakin jään helposti ryhmätilanteissa aika sivulliseksi.