Ystävät. Elämän ongelmat.
Minulla on par kolme hyvää ystävää ja yksi erityinen paras ystävä. Kaikki ovat hyviä persoonia ja hauskaa piisaa. Mutta se minua pelottaa ja tavallaan ärsyttää että nämä hyvät ystävät puuttuvat elämääni ratkoen minun ongelmiani. Tarvitsisin vain tukea. En mitään avustavaa toimintaa. Miten sanoa asiasta niin etten loukkaa koska he kuitenkin tarkoittavat hyvää. Minun taas olisi seisottava omilla jaloillani.
Tämä yksi erityisystävä harvoin puuttuu mihinkään, sanoo kyllä mielipiteensä ja avustaa tukemalla. Mutta nämä muut.
Kommentit (2)
Ihmiset ovat erilaisia. Itse kuulun juuri noihin ihmisiin, joille on luontaista koittaa ratkaista ongelma sen sijaan, että vain harmittelisi toisen kurjaa tilannetta. Mun neuvoni on, että sano heille suoraan. Sano, että kaipaat vain kuuntelijaa, et neuvoja. Mutta silloin älä myöskään kysy heiltä neuvoja. Esim jos sulla on huono rahatilanne, älä sano heille "mistäköhän saisi tienattua lisää rahaa?". Koska silloin he vastaavat kysymykseesi eli koittavat ratkaista ongelmasi. Jätä siis kaikki kysymykset pois, jos et kerran halua niihin vastausta.
Tunnistan tuollaiset ystävät. Mulla on myös yksi sellainen ystävä, joka aina opastaa mua kaikissa ongelmissani ja haluaa kertoa oman toimintamallinsa. Ja vieläpä niin, että omat valintani ovat aina vääriä. Jos vaikka puhun jostain tunteesta tai tuntemuksesta, niin hän sanoo, että "ei sun pitäisi tuntea noin" ja alkaa perustella miksi minun pitäisi tuntea toisin! =D Niinku wtf. Koin esim. surua yhdestä asiasta ja halusin puhua siitä, ja hän sanoi että ei ole mun asiani olla siitä surullinen. Toki yrittää lohduttaa, mutta minkäs hiton minä tunteilleni voin. Hieno tyyppi mutta tämä asia on alkanut ärsyttää. Ehkä koska ollaan nykyään nähty enemmän niin tämä on toistunutkin useammin.