8v menty kondomeilla
Pitkä aika mutta hormonaalinen ehkäisy ei sovi. Mikä muilla 45v ehkäisynä?
Kommentit (20)
Olen nuorempi, mutta kondomeilla mennään samasta syystä. Ihan toimiva juttu. Aktiivisia ollaan.
Oon nuorempi, mutta kohta 11 vuotta kumin kanssa menty... Kun muu ei vaan sovi :( 30v kolkuttelee jo ovella ja synttärilahjaksi laitan itelle sterilisaation, jee! Lapsia kolme eikä todellakaan enempää tarvi tulla :D
Kierukka. En jaksais kondomien kanssa pelata... Myös 'varmat päivät' olis aika varma menetelmä.
Sterilisaatio. Ei tulisi mieleenkään alkaa enää pelaamaan erilaisten ehkäisymenetelmien kanssa, kun pysyvä keinokin on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Oon nuorempi, mutta kohta 11 vuotta kumin kanssa menty... Kun muu ei vaan sovi :( 30v kolkuttelee jo ovella ja synttärilahjaksi laitan itelle sterilisaation, jee! Lapsia kolme eikä todellakaan enempää tarvi tulla :D
Saathan sä sen koska vaan kun sulla on kolme lasta.
- Putket poikki toiselta
- Kakkoseen yhtyminen
- Kuparikierukka
Siinähän noita vaihtoehtoja
Meilläkin oli vuosikausia, sehän on luonnollinen mekaaninen este, toisin kuin kropassa jatkuvasti oleva este tai hormonien käyttäminen. No, sitten kävi ilmi, että emmehän me olisi ikinä tarvinneet edes ehkäisyä. Eli koko loppuikämme voimme olla huolehtimatta ehkäisystä. Suuri haittapuoli on vain se, että lapset täytyy teetättää.
Ollaan yritetty mutta molempien mielestä kondomi on niin epämiellyttävä käytössä. Eikö teitä yhtään haittaa se? Minusta ja olen siis nainen, se rinkula siinä hankaa ja on muutenkin ihan kurjan tuntuinen.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan yritetty mutta molempien mielestä kondomi on niin epämiellyttävä käytössä. Eikö teitä yhtään haittaa se? Minusta ja olen siis nainen, se rinkula siinä hankaa ja on muutenkin ihan kurjan tuntuinen.
Ei se haittaa ja käytetään sitä vaan yhdynnän loppupuolella.
Kondomia täälläkin käytetty pitkään, hormoneilla en myrkytä kroppaani ja kuparikierukan kanssa ei voi käyttää tamponia.
Sterilisaatio. Vastasin vaikka olenkin "vasta" 36v. En pidä kondomeista ja yksi lapsi riitti.
Kondomi täälläkin käytössä, ollut pian 20 vuotta ja taukoa aina vain raskautta toivottaessa tai raskaana ollessa. Hyvin on toiminut eikä paljoa haittaa. Nyt tosin harkitsen sterilisaatiota, ikää 40 v.
Kondomi käytössä on-off 10 vuotta (eli raskauksien välillä). Tulen raskaaksi nopeasti ja helposti, silti ei yhtäkään "vahinkoa."
Hormonaalista ehkäisyä en halua. Monivuotiselle ehkäisylle ei tarvetta. Kondomi toimii siis hyvin meillä.
Jos jommalla kummalla meistä olisi vakava sairaus tai teretogeeninen lääkitys, miettisimme kyllä uudelleen ehkäisyvälineen. Kondomi sopii silloin, kun mahdollinen yllätysraskaus ei olisi ns. katastrofi. Meilläkin on pari kertaa hajonnut kondomi, mutta en tullut noina kertoina raskaaksi. Jos olisin tullut, eipä se olisi haitannut.
Itse myös 45v ja ehkäisy mietinnässä. Hormonikierukka otettiin pois, koska oli ollut jo 5,5 vuotta ja uutta en enää halua. Kuparikierukka ei sovellu runsaiden vuotojen takia.
Kondomista en tykkää yhtään tulee olo, kun ois dildo sisällä ja jotenkin sen asettaminen pilaa tunnelmaa. Hormoneita en halua enää missään muodossa. Onko kukaan kokeillut ehkäisyvaahtoa, vai onko semmoista enää saatavissakaan?
Keskeytetty yhdyntä jo 17. vuotta menossa. Inhotaan molemmat kortsuja, hormonaalinen ehkäisy ei käy mulle kohonneen rintasyöpäriskin vuoksi. Ikää 44-v. Uskon, että sopii meille aika pitkälti sen vuoksi, että mies osaa kontrolloida tulemistaan + molemmat saa kiksit siitä, että nähdään miehen laukeaminen.
Jos koskaan niin onnekas olen että suhteeseen jollekkin miehelle kelpaan, aion myös käyttää ehkäisynä kondomia. Pillereitä en halua popsia ja lapsia en missään nimessä halua. Ikinä. Tai sitten sterilisaatio jommalle kummalle. Mutta suhteessa en tosiaan ole koskaan ollut niin turha mun tollasta miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että kondomia käyttämällä seksin määrä tippuisi reilusti alle puoleen nykyisestä, sen verran epämiellyttävänä sen koen.
Vuoto-ongelmien takia päädyin kymmenen vuotta sitten hormonikierukkaan, ehkäisyn tarvetta ei silloin ollut ja nyt uuden kumppanin kanssa emme ole ehkäisyä miettineet lainkaan, vaan se kierukka on hoitanut homman. Ikääkin jo 48-vuotta, joten raskaus olisi kyllä aika ikävä uutinen kaikkinensa.
Kortsulla mennään. Nimimerkillä 45v