Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei kuuntele mitään, mistä ei ole hänelle hyötyä

Vierailija
27.09.2017 |

Kuulumiseni eivät kiinnosta. Esittää kuuntelevansa, muttei koskaan muista mitään, jos myöhemmin tulee puheeksi asia. Esimerkiksi kävin Turussa työmatkalla ja samalla Turun linnassa. Äitini kuunteli kyllä, kun kerroin kivasta työmatkastani. Jonkin ajan kuluttua puhuimme Turusta ja hän toteaa, että pitäisikö mennä yhdessä käymään Turussa, koska emmehän ole kumpikaan käyneet siellä koskaan (asumme Keski-Suomessa).

Toisaalta muistaa kyllä kaikki sellaiset asiat, joita en olisi välttämättä kertonut, jos olisin etukäteen tiennyt äitini käyttävän niitä minua vastaan. Esimerkiksi mainitsin kadottaneeni kännykkäni baarireissulla. Nyt olen saanut kuulla haukkuja siitä, etten osaa pitää huolta omaisuudestani ja ryyppään aina liikaa ja olen jo monta kertaa saanut muistutuksen siitä, että lompakkokin vasta katosi baarireissulla.

Mitä minun pitäisi tästä ajatella? Että äitiäni ei oikeasti kiinnosta se, mitä minulle kuuluu, mutta kaikki negatiiviset yksityiskohdat elämässäni kiinnostaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt Turussa? O_o

Vierailija
2/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia ei päästetä ruskeaan taloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?? Tämäkö oli ainut minkä tajusit?

Vierailija
4/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?? Tämäkö oli ainut minkä tajusit?

Kyllä mä tajusin, mutta ei kiinnosta. Ehkä vika ei olekaan äidissäsi. 

Vierailija
5/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä äitisi sanoi, kun mainitsit hänelle juuri kertoneesi, että olit Turussa työmatkalla?

Vierailija
6/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää pariterapiaan.

Vierailija
7/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on oivallinen maksamakkarakeittoresepti. Tarjoa sitä äidillesi, niin suhteenne lähtee varmasti kehittymään hyvään suuntaan.

https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…

Vierailija
8/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano siitä hänelle suoraan. Oma äitini oli vähän samanlainen. Vaikka en puhelintani hukannut, mutta ikävistä asioistani puhui muille, ei reagoinut minuun. Mitään hyvää sanottavaa ei minusta ollut, ei suoraan eikä selän takana. Hän oli empatiakyvytön, vain latistamiseni oli hänen bravuurinsa.

Vierailija
9/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sinua jatkeenaan?

Vierailija
10/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä äitisi sanoi, kun mainitsit hänelle juuri kertoneesi, että olit Turussa työmatkalla?

Että ei kaikkea voi muistaa. Ap

Vierailija
11/11 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ei kaikkea voi muistaa. Ap

Sano sinä, että olet huolissasi hänen muististaan, että onkohan dementiaa. Suosittele jotain lääkäriä ja ota selvää hoitomuodoista ja selosta niitä hänelle. Eiköhän mene perille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi