Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä, 48 vuotias ravintolakokki en osaa tehdä omassa kotona itselleni kunnollista ruokaa, jota äiti voisi isälleni tarjota...

Vierailija
27.09.2017 |

Äitini soitti maanantaina kuulumisia ja kysyi, että mitä meinasin tarjota itselleni ruoaksi, johon erehdyin sanomaan, että kookoskanaa. Tästäkös se riemu nousi - aina pitää kuulema olla niitä erikoisruokia, joita hän ei voi isälle (siis miehelleen, minun isälle) tarjota. Miksi ei voi olla normaaleita ruokia? Kysyin, että pitääkö se sitten olla joka ruoalla ruskeaa kastiketta, mutta hän vain hermostui lisää ja sanoi, että kyllä minäkin opin normaaleille ruoille, jahka mausteet ovat vatsani pilalle polttaneet...

Ärsyttää vieläkin. Kaksi päivää mennyt ihan pilalle - ja kai se oli kyseisen keskustelun tarkoituskin..?? Toivottavasti en ole sentään töissä ollut ihmisille ilkeä tunnekuohuni takia!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjota itsellesi? En ihan ymmärtänyt. Tulevatko vanhempasi ruokavieraiksi kotiisi? Miten äitisi tarjoaa ruokaa isällesi, jos sinä sen valmistat?

Vierailija
2/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjota itsellesi? En ihan ymmärtänyt. Tulevatko vanhempasi ruokavieraiksi kotiisi? Miten äitisi tarjoaa ruokaa isällesi, jos sinä sen valmistat?

Sekapollo ap ei nyt oikein osannut artikuloida selkeästi.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi käytöstä et pysty muuttamaan, mutta omaa suhtautumistasi voit muuttaa. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos moiset marmatukset. Mullakin on kokemusta koko ikäni ajalta siitä, miten en ole kelvollinen oikein mihinkään. Mieli tekisi joskus kysyä, että tuleeko isälleni hyvä mieli, kun pääsee mua solvaamaan, mutta en kysy, menisi välit lopullisesti.

t.N49

Vierailija
4/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuota niin. MITÄH?

Vierailija
5/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran osaa, niin kerro edes mikä ravintola pitää kiertää kaukaa ..

Sinkkumies

Vierailija
6/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses, elääkö sun 70+v äippäs jossain 1800-luvulla? Mun samanikäinen äitini tekee lehtikaalisipsit tuosta vaan, maistelee mifut ja nyhtikset  ja kokkailee kaikenlaisia ei-suomalaisia ruokia ihan uteliaisuudesta.

Vierailija
7/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kanaa sotkee johonkin ruokaan, niin siitä tulee sekaPollo.

Sinkkumies

Vierailija
8/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika herkkis olet jos tuosta mielesi pahoitat moneksi päiväksi. Jaxuhali!

Vierailija
9/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut tästä postauksesta mitään

Vierailija
10/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi käytöstä et pysty muuttamaan, mutta omaa suhtautumistasi voit muuttaa. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos moiset marmatukset. Mullakin on kokemusta koko ikäni ajalta siitä, miten en ole kelvollinen oikein mihinkään. Mieli tekisi joskus kysyä, että tuleeko isälleni hyvä mieli, kun pääsee mua solvaamaan, mutta en kysy, menisi välit lopullisesti.

t.N49

Miksi pitäisi sietää sellaista käytöstä keneltäkään, mikä saa oman mielen mustaksi moneksi päiväksi? Minulla on samanlainen äiti kuin ap:lla ja jossain kohtaa sanoin että nyt riittää. Panin välit poikki ja se oli VALTAVA helpotus! Suosittelen samaa sekä sinulle että ap:lle.

Vierailija
11/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mitä? Kuka tässä tekee ruokaa ja kenelle? Ap itselleen? Vai ap äidilleen, joka vie sen ap:n isälle?

Vierailija
12/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutua, tuttua. Minua on koko ikäni syytetty nirsoksi. Mutta annas olla kun yritän kokata vanhemmilleni, niin johan ollaan lämmittämässä eilisiä keitinperunoita.

Ymmärsin muuten täysin, mitä tarkoitit. Ruokasi saastuttaa vanhempiesi makuhermot jopa eri ruokapöydästä käsin.

Niin ja kookosmaitohan on kuuluisaa juuri siitä, että syövyttää vatsalaukkua.

Vierailija
13/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on niin hämmentynyt tapahtuneesta että on sanat menneet sekaisin. toinen mahdollisuus on että hän on kaksikielisestä perheestä.

Vierailija
14/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitis on kuin mun ex-pomo. Olin töissä työpaikkaruokalassa. Tarjolla tyyliin vaan ruskeakastike, keitetyt perunat ja joku protsku (+kaali-ananassalaatti/porkkanalanttu raaste). Joka hemmetin torstai hernari ja pannari.

Kasvisruokailijoita ei ymmärretä, kyllä ne syö tavallistakin ruokaa, kun vaan tarjolle laitetaan. Kerran sain puhuttua ympäri, että jätetään osa hernarista ilman lihaa, että kasvisruokailijatkin saa. Meni kaikki ja paljon kiiteltiin. Siitä rohkistuneena sain muutamia kertoja tehdä kasvispihvejä, jauhelihapihvin sivuun. Kiittelyä tuli.

Sitten taas palattiin _normaaliin_ ruokaan. Paljon ihmettelyä ja veget jatkoi raasteiden popsimista.

Tänä vuonna olin siis tuolla paikassa vielä töissä ja yhä se porskuttavat vantaalla.

Varsinaisesti kyse ei ollut edes vegeistä. Itsellekin maistuu ruuassa vaihtelu. Mä en hirveesti syönyt tuolla työpaikalla tekemiäni ruokiani ja siitähän sain usein marmatusta.

Vierailija
15/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset ei ole tottuneet "eksoottisiin" mausteisiin. Niitä kun ei ollut heidän nuoruudessaan.

Myöskin tarve jupista voi olla vain tarvetta vuorovaikutukseen. Vanha äitini ei ole kovin välkky eikä pärjää nykyaikaisessa keskustelussa, mutta tarvii kuitenkin sitä että saa moittia kun ei muuta osaa. Tuonikäisillä on myös joku läheisriippuvuus, äiti ajattelee isän puolesta.

Ei tarvi mennä mukaan toisten tunteisiin.

Olet varmasti hyvä kokki ja löydät jonkun joka arvostaa ruokiasi.

Vierailija
16/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap voisit kääntää tämän asian toisin päin. Kun äitisi seuraavan kerran arvostelee ruokiasi, sanot vaan, että missä kivikaudella te isän kanssa ruokinenne oikein elättä? Kaikkihan tätä on syönyt, älä nyt vaan ääneen sano, ettet ole vieläkään maistanut. Tai jotain tuohon tyyliin. 

Vierailija
17/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ymmärsin. Ap ei saisi äitinsä mielestä kokata ja tarjota, siis tehdä itselleen jotain noin eksoottista.

No huh, tuli kyllä ihan paha mieli ap:n puolesta.

Aikamoinen tantta.

Vierailija
18/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t.N49

Eikö se välien meno olisi  helpotus? En käsitä  ihmisiä jotka aina vaan jaksavat kääntää toisen posken lätkittäväksi kun syytä ei ois. Solvaavaa vanhempaa ei pidä kuunnella.

Vierailija
19/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et kerran osaa, niin kerro edes mikä ravintola pitää kiertää kaukaa ..

Sinkkumies

Sinä sinkkumies olet kyllä rasittava pentu juttuinesi.

Oletko koskaan miettinyt, miksi olet sinkku?

Vierailija
20/20 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärsin tämän kyllä. AP tekee ruoaksi kookoskanaa. Ap:n äiti luultavasti haluaisi maistaa ja on ehkä joskus kokeillut, mutta miehelleen ei kelpaa liian erikoisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän