Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia vaatteita te kolmekymppiset käytätte?

Vierailija
26.09.2017 |

Millaisia vaatteita, millaisia kenkiä ja asusteita? Paljon käytätte rahaa pukeutumiseen? Miten tyylinne on muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 on vasta pärähtämässä mittariin, mutta kyllä sitä alkaa vähitellen miettiä, pitäisikö tyyliä päivittää. En kuulu niihin, jotka ovat omaksuneet aikuistyylin jo kaksikymppisenä.

Se nyt ainakin, että kroppaa haluaa esitellä enemmän hyvällä maulla. Melkein samat muodot kuin nuorenakin, mutta hillitty on tyylikästä. Toisaalta olisi sääli ajatella, ettei enää saisi omaksua mitään trendejä. Jos jokin näyttää kivalta, ostan sen, vaikka kohderyhmä olisi vähän nuorempi.

Täytyy myöntää, että räväkkyyttä haluaa myös karsia. Olen alakulttuuriharrastaja ja se on näkynyt tyylissäni ennen paljon vahvemmin. Toisaalta en enää samaistu mihinkään alakulttuuriin niin paljon. Mietin myös, millaista viestiä annan ulospäin. Omaankin alakulttuuriin liittyy sellaisia piirteitä, joihin en halua itseäni samaistettavan. Sellainen pelkästään huvin vuoksi provosointi on jo hieman taaksejäänyttä :)

Vierailija
2/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin muutos verrattuna kymmenen vuoden takaiseen pukeutumiseen on se, että materiaalit on laadukkaampia. Mun vaatekaapista ei löydy akryylineuleita, keinonahkaisia laukkuja tai kenkiä yms. Sen sijaan villaa, alpakkaa, kashmiria, puuvillaa, pellavaa, aitoa nahkaa yms. Ostan mieluummin yhden 150€ maksavan laatuneuleen kuin 5 halpista samalla hinnalla. Olen vaatekaappiini tyytyväinen, ei löydy enää kulahtaneita, nukkaisia, sähköisiä rättejä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-25 vuotiaana tuli osteltua aika paljonkin vaatteita h&m ja kirppareilta, seurasin hipster-muotia ja tyylejä aika tarkkaan ja sitten se jäi kun olin tyyliini tyytyväinen. 25-30 vuotiaana en ostanut uusia vaatteita oikeastaan lainkaan, käytin rahat matkusteluun ja koin, että tyylini oli jo trendikäs ja omanlaiseni. Nyt kun täytin 30 havahduin, että nämä nykyiset vaatteet näyttävät "lapselliselta" koska tämä hipster-muoti alkaa olla jo ohi ja toisaalta huomasin kaipaavani jotain hillittyä ja ns. arvokkaan näköistä. 

Tervetuloa aikuistuminen!

(olen siis mies)

Vierailija
4/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaan pukeudun suurimmaksi osaksi, bändipaitoja ja mekkoja, tregginsejä ja legginsejä, nilkkurit ja tennarit, sitten pitkiä neuletakkeja hupuilla (mustia tietysti) ja rakastan mustaa pitsiä. Suurimman osan vaatteistani tilaan EMP:ltä.

Vierailija
5/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että olen vasta parin viime vuoden aikana löytänyt oman tyylini. Pukeuduin muutama vuosi sitten tätimäisemmin kuin nykyään vaikka tyylini ei teinimäinen olekaan. Pidän farkkuja oikeastaan aina, samaten jalassa on useimmiten Converset tai Vansit. Pidän tosi yksinkertaisista, suoraviivaisista leikkauksista, vaatteissa ei saa olla mitään ylimääräisiä hörhelöitä eikä vaate saa kiristää tai puristaa yhtään. Silloin tällöin ostan vaatteita myös miesten osastolta. Väreistä käytän eniten mustaa ja harmaata, jonkin verran myös persikkaista vaaleanpunaista. En tykkää printeistä tai kuvioista. Materiaalien suhteen olen tarkka ja pysyn kaukana akryylista, keinonahasta ja polyesterista.

Vierailija
6/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt niin lihava etten voi pukeutua niin kuin haluan.

Tällä hetkellä on päällä nosh malliston pitkä(hieman pussimainen) tunika/mekko hillityllä kuosilla ja mustat legginsit.

Jos olisin hoikempi niin pukeutuisin mekkoihin ja sukkahousuihin ja muihin tosi naisellisiin(ei pin up) vaatteisiin.

Nyt näytän tosi tätimäiseltä ja tantalta enkä voi laittaa esim pillifarkkuja ja sifonkipaitaa koska näyttäisin ne päällä karmealta.

Kun laihdun niin päivitän vaatekaapin ja ostan ihania, laadukkaita ja naisellisia vaatteita jotka sopii yhteen värimaailmaltaan.

Vierailija
7/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paita ja kollarit pääasiassa. 15-20-vuotiaana pukeuduin usein kauluspaitaan ja farkkuihin/samettihousuihin, mutta sitten vaihdoin sporttisempaan tyyliin

Vierailija
8/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisia vaatteita, joissa on ajaton leikkaus ja malli. Värit yritän valita sen mukaan, että sopivat omaan luonnolliseen väritykseen. En välitä niinkään jostain trendi- tai kausiväreistä. Ostan nykyään enemmän yksivärisiä vaatteita kuin printtejä, koska niissä värit pysyvät parempina. En ole niin tarkka, että kaikkien vaatteiden pitää olla vain 100% luonnonmateriaalia. Esim 100% puuvillavaatteista ei aina tiedä, onko se kuitenkaan niin kestävää ja hyvälaatuista. Monet puuvillatuotteet ovat nykyään myös aikamoista halpatuotantoa ja saattavat kutistua heti ensimmäisessä pesussa. Jotkut luonnon- ja synteettisten materiaalien sekoitukset sen sijaan toimivat paljon paremmin. Ostan paljon käytettyjä vaatteita, joten niistäkin huomaa, että kyseinen vaate kestää pesukertoja pilaantumatta. Samoin käytetyistä vaatteista huomaa, onko kangas leikattu oikein eli ovatko saumat pysyneet kohdillaan vai vääntyneet vinksinvonksin.

Vierailija
9/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin tuolla ylempänä neidillä/rouvalla, eli nykyään tulee ostettua laadukkaampia vaatteita. Viiden H&M vaatteen sijasta vaikka sitten se 200€ maksava.

Näin jo reilusti päälle kolmekymppisenä miellyttää yksinkertaiset hieman aiempaa aikuismaisemmat vaatteet, kuten fiksut yksiväriset housut ilman turhia yksityiskohtia, kauluspaidat ja siistit ulkotakit. Toisaalta sitten istuvat collarit, urheiluvaatteet ja hupparitkin edelleen kuuluu vaatekaapin valikoimaan, mutta hyvin harkitusti niitä käytän. Yhteenvetona siis; vähemmän, laadukkaampaa, parempia merkkejä, kestäviä vaatteita, ajattomuutta, siisteyttä, aikuismaisempaa ja harkitumpaa kaikinpuolin. Toisaalta mukavuus ja käytännöllisyys sanelee muotia enemmän.

Vierailija
10/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 35 v täti mutta osallistun silti. Kuten yllä: laadukkaampaa ja ennen kaikkea vähemmän. Olen lapsesta saakka tykännyt klassisesta ja naisellisesta tyylistä mutta koen että se on alkanut toimia parhaiten vasta 30 ylitettyäni. Muutos 10 vuodessa: mukavampaan suuntaan, enää en esim suostu siihen että jalkoihin sattuu korkkareilla kävelyn seurauksena vaan haluan että kaikki kengät ovat mukavia. Käytännössä työasuina enemmän mekkoja (nehän ovat mukavia ja helppoja!) ja paidoissa suosin aiempaa enemmän kaikenlaisia sifonki-yms puseroita ainaisen trikoon sijaan. Kivempi kun on 5 kaunista paitapuseroa kuin 15 trikoopaitaa.

Vierailija
11/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bootcut farkut, toms kengät, trikoinen paita missä nyörit edessä.

Vierailija
12/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo 35 v täti mutta osallistun silti. Kuten yllä: laadukkaampaa ja ennen kaikkea vähemmän. Olen lapsesta saakka tykännyt klassisesta ja naisellisesta tyylistä mutta koen että se on alkanut toimia parhaiten vasta 30 ylitettyäni. Muutos 10 vuodessa: mukavampaan suuntaan, enää en esim suostu siihen että jalkoihin sattuu korkkareilla kävelyn seurauksena vaan haluan että kaikki kengät ovat mukavia. Käytännössä työasuina enemmän mekkoja (nehän ovat mukavia ja helppoja!) ja paidoissa suosin aiempaa enemmän kaikenlaisia sifonki-yms puseroita ainaisen trikoon sijaan. Kivempi kun on 5 kaunista paitapuseroa kuin 15 trikoopaitaa.

Eikös kolmekymppisellä tarkoiteta 30-39-vuotiaita? :)

Vierailija
13/20 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia monen ikäiselle sopivia perusvaatteita kuin aina. Mustia ja sinisiä farkkuja, värikkäitä neuleita, lyhythihaisia toppeja jne. Ei ole tyyli hirveästi muuttunut.

Vierailija
14/20 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös, näitä on mielenkiintoista lukea!

Vierailija
15/20 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt ja kokoa xs, ikää pian 30. Haluaisin päivittää tyyliäni ikääni sopivaksi, mutta tuntuu että lastenvaateosastojen ja nuorisokauppojen lisäksi tarjonta on sitten keski-ikäisille suunnattua. Me kolmekymppiset olemme jotain väliinputoajia, joille ei löydy kivoja vaatteita, ainakaan Suomesta. :(

Vierailija
16/20 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen, ajaton, preppy.

Vierailija
17/20 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelen vintagea ja androgyyniä katumuotia. En lämpene parikymppisten trendeille, mutta seuraan kuitenkin aikaani. Materiaalit luonnonmateriaaleja. Pukeudun aika rohkean omanlaisesti sopimatta kuitenkaan mihinkään alakulttuurin muottiin.

Vierailija
18/20 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän  väreistä, kuoseista sekä vintage- ja retrovaatteista. Pukeudun tilaisuuden mukaan, sopivan kokoisiin vaatteisiin ja käytän vain vaatteita, joista todella pidän :) Tyyli on säilynyt samana lähes 20 vuotta.

Vierailija
19/20 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bootcut-farkkuja. En ole vieläkään tottunut pillifarkkumuotiin, vaan jämähtänyt kultaiselle yläasteajalleni. Hupparit miellyttävät myös edelleen, joskin asiallisemmissa tilaisuuksissa käytän usein ennemmin neuletta. Paitani ovat pääosin hiattomia tai erittäin lyhyillä hihakkeilla varustettuja, villapaidat sitten erikseen. Jotenkin omaan silmään iskee edelleen parhaiten tuon ajan vaatteet, joskin housujen vyötärö on noussut kyllä lowsta regulariksi.

Vierailija
20/20 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvipituisia hameita ja kesällä myös maksihameita, talvella enemmän housuja. Neuleita, talvella villaa ja kesällä puuvillaa. Paljon mustaa mutta myös värejä. Harmaa ja beige ei ole mun juttu, vaan kirkkaammat värit kuten keltainen ja punainen. Koruja käytän päivittäin, lähinnä Kalevala-koruja. Kengät pyrin ostamaan nahkaisina, saappaita ja mokkasiineja, kangastossuja, korkkareita ei oikeastaan ollenkaan, en osaa kävellä niillä. Laukkuja on jonkun verran, mutta tykkään käyttää arkena varsinkin reppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi