---ELOKUISTEN TORSTAI---
Kommentit (11)
Anteeksi purkaukseni.
Kadehdin teitä jotka saatte nauttia normaalista vauva-arjesta. jätkä on heräämisen jälken ehkä 5-20 minuuttia hyvällä tuulella ja se on IHANAA, leikitään ja muuta, nautin kovasti poikani seurasta ja hänen kanssa touhuamisesta. Sit alkaa kitinät ja itkut. Aina. Koko ajan. Yritän viihdyttää ja leikittää, halia, sylitellä, syöttää, mitä milloinkin, mutta semmoinen kitinä jatkuu vaan ja jossain vaiheessa hermostun! Ihan oikeesti hermostun! Se on kamalaa. Rakastan lasta valtavasti ja haluisin olla hänen kanssa mutta voimat ei riitä kun en jaksa kitinää koko aikaa. Nytkin laitoin jätkän kävelytuoliin jos siinä hetken viihtyisi, oli pakko tulla purkamaan.
Enkä vieläkään tiedä mistä syystä jätkä rutisee. Kaikki heittää niitä allergioita mutta %&¤#/%" / sentään, tässä alkaa olla testattu KAIKKI, ihan oikeesti kaikki, olla ilman sitä sun tätä, ja kaikki korvikkeet. nyt on menossa soselakko joten selviääpä maidon sopivuus (neocate), tosin muut ei sovi tämänkään vertaa joten toivo on helvetin vähissä. Ja mitä tässä voi testata...en usko että pojalle kaikki aiheuttaa reaktioita kiinteistä kun on aina samanlainen. AINA. Tosi riemukasta kun ei voisi lapselleen syöttää mitään. Tuskinpa se sittenkään olisi tyytyväinen.
Eilenillalla räjähdettiin molemmat, minä ja mies. Olin koko päivän kuumeessa ja väsynyt ja viihdyttänyt poikaa, kaikki vaan purkautui vaikka mies hoiti koko ajan kotiintultua ja yönkin nukkui pojan kanssa. Jotenkin suhdetta pitäisi hoitaa mutta emme ole jaksaneet. poika kyllä menee taas vkl hoitoon, pakko saada muuta ajateltavaa. Mutta huoli on niin kova että pieni on silti mielessä koko ajan.
Kaivelee koko ajan suuta, mutta ei siellä uusia hampaita näy, kuolaa yms. Mikähän muu vois aiheuttaa jotain suuvaivoja noin kovasti? Ei perhana mä en jaksaisi. haluisin hetken nauttia vauvastani niinkuin normaaleissa perheissä. olisi se luksusta jos lapsi olis päivässä ees muutaman tunnin hyvällä tuulella.
No niin, sainpa purkaa, ininä kuuluu, mentävä.
Ihan ensiksi Babylle iiiiiiso voimahalaus, muuta en osaa sanoa. Teillä on kyllä tosi kurja tilanne. Meillä kitinää oli muutaman päivän, kun poika oli vatsataudissa ja ajattelin, että eikö tämä ikinä lopu. Joten voin vain kuvitella teidän tilanteen, kun se ei todellakaan ikinä lopu. Ja miten kamalaa on, kun ei tiedä, mikä pikkuista vaivaa. :( Tuli vaan mieleen, että oletteko käyneet homeopaatilla tms, esim. koliikkivauvat kuulemma saavat usein sieltä apua masuvaivoihinsa.
Meillä taitaa olla tauti vihdoinkin selätetty. Viikonlopun jälkeen ei ole oksennettu / ripuloitu, mutta nyt vasta alkaa hiukan ruoka ja varsinkin juoma maistumaan. Rampattiin lääkäreillä ja suurin piirtein ainoa neuvo oli, että pojan pitää juoda ja paljon. Nii-i, mutta kun ei suostunut juomaan ei niin pisaraakaan! Ja auta armias mikä huuto alkoi heti, kun poika huomasi, että otimme esiin ruiskun, jolla nestettä piti " pakkojuottaa" . Mutta ei muu auttanut, ettei toinen ihan kuivu. Ja kovin montaa ruiskullista ei voinut kerralla laittaa, sillä silloin kaikki puklattiin kauheassa kaaressa ulos. Oli kyllä rankkaa touhua, kun olin itsekin kipeä ja ihan voimaton.
Mutta tänään molemmat ollaan jo jonkunlaisessa kunnossa, joten ei muuta kuin siivoamaan, sillä koko kämppä oli kuin pommin jäljiltä, kun moneen päivään ei ole jaksanut laittaa edes tavaroita paikoilleen. Ja kaikki tuntui haisevan oksulle, kun poika oli oksentanut ja pulautellut pitkin poikin. Mutta nyt alkaa kaikki olla tip-top taas, on taas " normaali" olo. :)
Vihaan muutenkin kaikkea, mikä poikkeaa " normaalista kaavasta" , joten tällainen sairasteluhan sai mun pasmat aivan sekaisin. Tiedetään, että niitä on tulossa lisää, mutta toivottavasti ei ihan heti. Ja kyllä taas tasaista arkea osaa kummasti arvostaa! :)
Pinoudun pitkästä aikaa! Ihana mieheni korjasi netin!!
Eli soppakuuri jäi kesken... 3pv olin soppadieetillä, mutta neljännen päivän aamuna heräsin kamalaan tärinään ja paleluun, ja verensokerit oli pompannu 23!! Päätin, että ei kannata...
Mutta 3 pv lähti 3kg, joten ihan hyvin starttasi :0)!
Kävin eilen yksityisellä tutkimuksessa, jossa tutkittiin koko kehon puutoksia, alkavia syöpiä ym. Testien mukaan mulla on anemia, c-vitamiinin puutos, foolihapon puutos ja b-vitamiinien puutos.
Sain aimo annoksen vitskuja piikillä kankkuun, ja kotihoito-ohjeita A4 verran... Toivottavasti auttaa tähän kamalaan väsymykseen ja hengenahdistukseen.
Meillä tyttönen kontaa niin kamalaa vauhtia, ettei perässä pysy. Kaikki kiinnostaa, ja kaikki pitää laittaa suuhun.
Erään oudon jutun huomasin eilen: tytölle on tulossa ylös vasemmalle 3 hammasta ja oikealle 2!!! Muttei etuhampaita eteen. Alhaalla on siis jo kaksi hammasta edessä. Onko ihan normaalia!!?? Mä luulin, että hampaat tulee pareittain...
Sellaista täältä :0)!
Heather ja Neiti-Nessukka 7,5kk
Nyt on taas se aika päivästä, että on hetki hiljaista. Vauva on päiväunilla ja esikoinen katsoo toon disneytä.
Meidän pienestä päivänsäteestä on nyt lähiviikkoina kehittynyt melkoinen äkäpussi, ilmeisesti se on vaan sitä myönteistä luonteen kehittymistä, mutta välillä ottaa päähän toi jatkuva kirkuminen ja älämölö(on oppinut saamaan raivareita myös siskolleen, jos estää tekemästä pahoja-hirvee raivari). Eli noin tunnin verran heräämisestään likka on aurinkoinen ja hyväntuulinen itsensä, ja sen jälkeen ei sitten käy mikään muu kuin syli, aktiivinen hölpötys ja viihdytys. Ja se eka tuntihan menee tietenkin syöttämiseen, vaippojen vaihtoihin jne. Eli toi vapaa-aika on nykyisin aika minimissä täälläkin, ja mitään kotihommia ei saa tehtyä vauvan ollessa hereillä... Nytkin mun pitäs olla silittämässä lakanoita ja laittamassa ruokaa, mut tosta syömisestä tulee aina jotenkin niin vetämätön olo, että istahdimpa nyt sitten kuitenkin tähän hetkeksi.
Eilen viivi sai suuhunsa viidennen hampaan! Luulen kuitenkin että nuo kitinä-raivarit ei johdu noista hampaista (joita näyttää olevan tulossa lisää) vaan jostain muusta, olisiko juuri tuo että leijona-naiseni alkaa näyttämään mikä on mimmejään-minä olen tämän huushollin BOSS!
Yöt on ottaneet myöskin vähän takapakkia, nyt heräillään lähes poikkeuksetta 1-3krt/yö. No, en koe sitä kuitenkaan vielä niin kovin raskaaksi, tyttö nukahtaa kuitenkin saadessaan tutin suuhunsa.
Meillä syödään kaikkea suurella ruokahalulla (paitsi parsakaalia) ja maidon määrä onkin jäänyt nyt aika vähäiseksi, nipinnapin saan sen 600ml menemään :(
Mä odotan nyt kevättä ihan kauheesti! Ilmaantui nyt sen verran ylimääräistä rahaa, että saan vihdoin laitettua pihan kuntoon, jotain japanilais-tyylisiä juttuja oli tarkoitus tehdä. Pieni suihkulähde, pari kukkapenkkiä, tuijia, tasoitteet etupihalle...Ai että ihanaa! Viimeyönäkin kun en saanut unta, päässä vilisti hurjat suunnitelmat ja unissani kaivoin kuoppia aitataimille:) Tule jo KEVÄT!!!!!!
Mutta ei, mun on pakko lähteä pyykinsilitys hommiin ettei jää tekemättä, tässä koneella vois taas istua tuntikaupalla jos en nosta tätä PEHVAANI tästä ylös nyt!
-Ameliini jolla kevättä rinnoissa;)-
Laitoin pojan ulos unille, ja nyt on hetki aikaa hengähtää. Hatunnosto teille useamman äideille, hyvä kun meikäläinen tästä yhdestäkin selviää! Tosin joku jossain joskus sanoi, että hänen mielestään ensimmäisen lapsen vauva-aika oli raskain, mutta tiedä häntä, se on varmasti täysin yksilöllistä ja vauvakohtaista.
Oon alkanut laittaa pojan päikkäreille aina ulos, ja nyt poitsu ei sitten enää tykkääkään nukkua sisällä... Sinänsä mun kannalta harmi, mutta pojan kannalta hyvä, että saa raitista ilmaa, jos en jaksa lähteä itse ulos. Muutenkin tuo poika on alkanut kiinteiden aloittamisen jälkeen nukkua paljon entistä paremmin sekä yöllä että päivällä. Viime öinä tuttia on tosin pitänyt antaa pari kolme kertaa.
Pitäis kai vähän siivoilla, että kehtaa ottaa viikonloppuna yövieraat vastaan. Me ei olla miehen kanssa oltu mitenkään erityisen ahkeria siivoojia, mutta nyt kun olen päivät kotona, likaisuuden sietokykyni on selvästi matalampi enkä jaksa olla kaikkia päiviä pas...n keskellä (näin kuvaannollisti tietenkin :)). Eli eikun liesitasoa putsaamaan (mies kun ei ikinä pyyhi ylimenneitä ruokia liedeltä ja siihenhän ne sitten tietty mukavasti kuivuu ja pinttyy, ARGH!!!).
baby: voimia, en kyllä edes osaa kuvitella kuinka vaikeaa ja ikävä tilanne teillä on:/ meilläkin esikoinen oli aika kitisevä, mutta ei kyllä vedä vertoja teille. Ja ihminen se olet sinäkin, eihän hermotkaan mitään rautaa ole tollaisessa tilanteessa varsinkaan ja ONNEKSI teillä on joku ihanna ihminen joka ottaa vauvan hoitoon välillä niin jaksatte tekin sitten paremmin!!
heather: aika hassu järjestys teillä hampaissa:) ei ne meilläkään kyllä pareittain tule, meidän pojalla on vaan yksi hammas alhaalla:)
meille ei sen erikoisempaa, paitsi että tylsää olla sisällä kun jotain sataa kokajan ja hirvee loskakeli ja tuulee, joten ei ulosmenosta oo ollu puhettakaan tänään. Joten lievästi on ollut volyymit korkealla täälläkin kun esikoinen ei päässyt ulkoileen ja päikkäritkin nukkumatta:)
no saapahan lapset ajoissa nukkumaan että pääsee saunomaan ja klattomaan teho osasta:)
Babylle tsemppiä! Meidän esikoisemme oli aika lailla samanlainen tapaus - herättyä aamulla meni puolisen tuntia mukavasti, sitten alkoi kitinä ja kätinä, vaikka mitä olisi tehnyt. Käytännössä kannoimme neitiä ensimmäiset yhdeksän kuukautta rintarepussa. Siinä tyttö oli tyytyväinen, kun sai olla pystyasennossa ja koko ajan liikkeessä. Tulipahan imuroitua ja siivottua muutenkin tiheästi kotia, kun siinä rintarepun kanssa heilui edes takaisin. Olin silloin sangen epätoivoinen, olisin halunnut itsekin nauttia oikeasti vauva-ajasta. Useamminkin kuin niinä harvoina kitisemättöminä hetkinä. Meillä muutos tapahtui oikeastaan siinä vaiheessa kun tyttö lähti liikkeelle, eli n. 9-10 kk paikkeilla.
Näin jälkeenpäin olen vahvasti sitä mieltä, että tytöllä oli refluksivaivaa. Yöt hän kyllä nukkui hyvin, ja pitkälti sen takia jaksoinkin. Seuraavatkin kaksi vauvaa ovat olleet haasteellisempia kuin monilla kavereilla, mutta ei voi verratakaan esikoisen vauva-aikaan.
Meillä ei kyllä allergioita edes testattu, refluksia ehdotin itse neuvolassa, mutta tyrmäsivät kun paino kasvoi ja eikä pulauttelua tullut kaaressa. Kakkosen kohdalla selvitin asiaa enemmän, ei vaadi suinkaan kaaripulauttelua että on refluksia.
Vaikuttaako Baby teillä mitään rintarepussa/kantoliinassa kantaminen? Vai kitiseekö silti?
Meidän elovauvan kanssa sen sijaan menee nyt oikein mukavasti, se taisi olla pinon alkuperäinen aihe. En ole pahemmin tänne palstalle kirjoitellut, silloin tällöin vain lueskellut. Nyt oli pakko kommentoida - et Baby ole ainoa, jolla on ollut tuollainen vähän haasteellisempi vauva. Yksi lastenlääkäri muuten lohdutti minua, että haastavista vauvoista tulee usein sangen älykkäitä, saavat niin paljon virikkeitä kun vanhemmat yrittävät kaikkensa viihdyttääkseen!
Wolferinalle tulin vastaamaan. Meidän jätkällä taitaa pahimmat kitinät tulla siitä refluksista, koska allergiat pitäis olla hoidossa. Yhä nukutaan tosi huonosti, mutta päivät on nyt ollut hyvällä tuulella tosta torstaista asti ja meillä on käytössä gaviscon jonka uskon ja toivon auttaneen!!! Ja myös se että jätkä jaksaa yhtäkkiä olla lattiallakin pitkiä aikoja, on ihmeellistä. Toivottavasti tämä jatkuisi.
mut asia selviää :-)
Hienoa että teillä vaiva hoidossa! Olittekin sitten näköjään sopivasti aloittaneet Gavisconin. Kyllä siitä vauva-ajasta nauttii kummasti enemmän, jos saa nauttia enemmänkin kuin puoli tuntia kerrallaan hyväntuulisesta vauvasta.
Toivotaan, että alkaa vaikuttaa öihinkin - tosin voi olla, että yöheräilystä on ehtinyt tulla tapa, ja vaikka vaivat olisivat poissa, kestää tovin että kunnon yörytmi löytyy. Varsinkin kun kehityskin on huimaa tässä 8 kk kieppeillä!
No kyllä sitä gavisconista ainakin JOTAIN apua tuntuisi olevan-tosin pelkään aina hehkuttaa mitään ettei saa pettyä.
Minä kanssa uskon että osa noista yöheräilyistä on tätä vaihetta ja tapaa ja rytmit ovat menneet jotenkin sekaisin, toivotaan niin :)
Mutta nyt hommiin!
Meillä täällä hiljaista, Ava nukkuu ja esikoinen kerhossa. Tein äsken Avalle soseita pakastimeen nyt pärjätään taas pari viikkoa... Kauhee miettiminen aina et miten sais niistä erimakuisia, yritän sit aina vaihdella kasviksia ja nyt oon jo niitä vähän maustanut esim, tillillä, persiljalla tai sipulilla.
Nyt on Avalla taas joku vaihe ettei viihtyis yhtään oikeastaan yksin. Heti nousee huuto jos joku ei oo vieressä. Aikasemmin viihty lelujensa kanssa sentään jonkin aikaa.
Esikoinen lähtee huomenna Helsingin kaupunginteatteriin katsomaan Prinsessa Ruusunen näytelmää. Sai lipun joululahjaksi ja nyt pääsee sitä katsomaan, Kyllä tätä on odotettu! Noi on kivoja lahjoja kun saa aikaa ja elämyksiä, kun sitä tavaraa ja roinaa on niin paljon että seinät kohta kaatuu niin on hyvä ettei sitä lisää tule!
Aurinkokin yrittää pilkistää.. mukavaa päivää kaikille!