VVO/Lumo ei anna maalata seiniä
Asun vvon Lumo asunnossa. Asuttu lasten kanssa nyt alle kaksi vuotta, ensimmäinen vuosi oli määräaikainen sopimus joten tämän hetkisen vuokrasopimuksen katsotaan alkaneen vuosi sitten kun solmin toistaiseksi voimassa olevan siis.
Nyt hain lupaa maalata seinät, sitä ei myönnetty. En saanut perusteluja ja kun olen kysellyt kaikki vaan sanovat, että se joka päätöksen on tehnyt on ollut sitä mieltä. Eli tuntuu ettei kukaan edes tiedä kuka asiasta on päättänyt.
Inhottaa kun vvo oikein mainostaa näitä lumo asuntoja joinakin paratiiseina vaikka samaa ryöstöä kuin ennenkin. Maksan itseni joka kuukausi kipeäksi ja täytyy katsella näitä paskaisia seiniä kuukaudesta toiseen.
Kommentit (21)
Sitten joko katselet niitä seiniä tai etsit kivemman asunnon. Muuta?
Seinissä siis roiskeita maaleista entisten jäljiltä. Lisäksi jotain tahroja joita ei saa pois pestyäkään
Sävyt olisivat myös tuoneet lämpöä tähän rötkään siis
Paskaa ei peitetä maalilla. Koitapa vaikka ensin pestä seinät, jos niissä oleva lika inhottaa.
1 ja 2
Muuttaminen ei ole mahdollista. Sehän tässä kyrsiikin
Vierailija kirjoitti:
Paskaa ei peitetä maalilla. Koitapa vaikka ensin pestä seinät, jos niissä oleva lika inhottaa.
Kuten aiemmin jo mainitsinkin, on yritetty pestä. Eiköhän se tule ihan jokaisella mieleen. Tahrojen poisto nyt vaan ei muuta seinien sävyä suuntaan tai toiseen
Uhkaa muutolla.Ihan idioottiahan toi on, kun mainostavat remppapakettia ym.
Oma asunto ja ei tarvitse lupia kysellä!
Köyhät asuu toisen maalaamista katsellen.
Jee olin ilkeä, mutta helpottaa minua.
Emmä tiiä. Nykyään on niin vaikeaa. Itse 2000-luvun alussa vvo:lla asuessa paikkasin ja maalasin seinät kysymättä keltään, siististi ja laadukkailla maaleilla omakustanteisesti. Pois muuttaessani 10 vuoden jälkeen vvo oli vain tyytyväinen ja sain kehuja miten on siististi pidetty asunto.
Jos maalaat samanvärisellä siihen päälle niin ei sitä kukaan edes huomaa. Itse olen tehnyt noin. Tietysti olisi eri juttu jos haluaisit vaihtaa väriä.
Olemme muuttamassa Lumon asuntoon ja sieltä tuli viesti, että saamme maalata halutessamme seinät. Valitettavasti ei ole aikaa moiseen.
Ja ainakin meidän alueella on halvin mahdollinen asunto. Sisältyy vedet ja sähköt. Emme olisi tuohon muuttaneet vaan vastarempattuun, jos ei hinnassa olisi niin paljon eroa. Varaa olisi maksaa se kalliimpikin, mutta aiomme säästää omaan, joten halvempi vei voiton.
Kyllähän sä maalata saat, tässä on maalausohjeet Lumon sivuilta:
https://asuminen.lumo.fi/remontti-mielessa/#tutustu-vrimaailmaan
Vierailija kirjoitti:
1 ja 2
Muuttaminen ei ole mahdollista. Sehän tässä kyrsiikin
Jos maksat otsesi kipeäksi tuosta, voin vaikka vannoa, että se muutto vaan kannattaa halvempaan. Kallista se on, mutta kannattaa sitä varten säästää, se on jo paljon, jos jää enemmän säästöön halvemmalla vuokralla.
Sen kun maalaat, älä kysele lupia. Sävyn täytyy tietenkin olla sama tai lähellä alkuperäistä.
Kun vähänkin tuntuu että flunssa on iskemässä niin pitää alkaa imeskelemään sinkkiasetaatti-tabletteja, esim. fluzinc-nimisiä saa apteekista. Voi estää flunssan tulon kokonaan tai ainakin lyhentää kestoa. Mutta ei ne sitten enää auta jos flunssa on jo pahasti iskenyt päälle eli tärkeää on aloittaa heti kun ensioireet ilmenee. Itse oon kokenut oikeasti saavani noista apua ja niitä on aina kaapissa varalla.
Jos aikoisin asua pitkään asunnossa, maalaisin tarvittaessa seinät. VVO:n sivuilla kerrotaan sen valkoisen sävy, millä asuntojen seinät nykyään kuuluu maalata. Sillä sävyllä jos maalaat seinät, eivät he edes huomaa, että mitään on tehty asunnossa. Tehosteseiniä jos laitat, niin ne ehkä joudut maalaamaan (en ole varma, jos ovat hullittyä sävyä ja vaikka VVO:n omalta värikartalta.
Me odotellaan juuri vuokrasuhteen purkua. Me asutaan rivitaloasunnossa, joka kuului ennen VVO:lle, mutta VVO myi sen toiselle kiinteistöyhtiölle, joka pani nämä asunnot saman tien myyntiin. Me oltiin ajateltu, että asuttaisiin tässä ties kuinka kauan, mutta VVO ei ollutkaan luotettava vuokranantaja. Nämä asunnot ovat sen verran vanhoja, etteivät varmaan sovi hienoon Lumo-konseptiin. Sama saattaa olla edessä muillakin vanhemmissa VVO:n asunnoissa asuvilla, jos ei oo Lumoa, niin ei kun myyntiin... Minä en ehtinyt edes seiniä maalata, vähän ehdittiin pientä paikkaushommaa sun muuta tehdä 😟
Ennen Lumo-kämpässä asunut kirjoitti:
Kyllähän sä maalata saat, tässä on maalausohjeet Lumon sivuilta:
https://asuminen.lumo.fi/remontti-mielessa/#tutustu-vrimaailmaan
Paitsi jos on näitä juuri remontoituja kohteita. Ei anna maalata muutama vuosi sitten maalattuihin ym maalailla enää itse päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikoisin asua pitkään asunnossa, maalaisin tarvittaessa seinät. VVO:n sivuilla kerrotaan sen valkoisen sävy, millä asuntojen seinät nykyään kuuluu maalata. Sillä sävyllä jos maalaat seinät, eivät he edes huomaa, että mitään on tehty asunnossa. Tehosteseiniä jos laitat, niin ne ehkä joudut maalaamaan (en ole varma, jos ovat hullittyä sävyä ja vaikka VVO:n omalta värikartalta.
Me odotellaan juuri vuokrasuhteen purkua. Me asutaan rivitaloasunnossa, joka kuului ennen VVO:lle, mutta VVO myi sen toiselle kiinteistöyhtiölle, joka pani nämä asunnot saman tien myyntiin. Me oltiin ajateltu, että asuttaisiin tässä ties kuinka kauan, mutta VVO ei ollutkaan luotettava vuokranantaja. Nämä asunnot ovat sen verran vanhoja, etteivät varmaan sovi hienoon Lumo-konseptiin. Sama saattaa olla edessä muillakin vanhemmissa VVO:n asunnoissa asuvilla, jos ei oo Lumoa, niin ei kun myyntiin... Minä en ehtinyt edes seiniä maalata, vähän ehdittiin pientä paikkaushommaa sun muuta tehdä 😟
Onko uudella vuokranantajalla huonommat ehdot vai eikö anna siinä asua? Meillä kävi samalla tavalla, mutta mitään muuta muutosta ei tullut kuin pieni vesimaksu vuokran lisäksi. Vuokrakin säilyi samana.
Aloittajalle pyyntö: laittaisitko meille pikimmiten viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@lumo.fi jotta saadaan tämä homma kuntoon. Pahoittelut puolestani tällaisesta toiminnasta, maalietu nimenomaan meinaa että ei ole rajattuja värisävyjä, ja että me kustannamme maalit ja tarvikkeet asukkaan puolesta. Pieleen on mennyt tältä osin, tosi harmillinen juttu! Hoidetaan tämä nyt maaliin, kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko uudella vuokranantajalla huonommat ehdot vai eikö anna siinä asua? Meillä kävi samalla tavalla, mutta mitään muuta muutosta ei tullut kuin pieni vesimaksu vuokran lisäksi. Vuokrakin säilyi samana.
Nämä asunnot on pantu myyntiin eli lähtö tullee sen myötä ennemmin tai myöhemmin. Me lähdemme heti, kun löydetään uusi asunto. Ei ole kiva elää koko ajan epävarmuudessa.
No muuta sellaiseen, jossa ei ole paskaiset seinät. Problem solved.