En pysty tekemään äitiäni ylpeäksi
Paljon pahaa on perheessämme tapahtunut ja hän ei ole ehkä ollut se paras vanhempi, mutta en ole itse ollut paras lapsikaan. Tilanne ei ole ollut kummallekaan optimaalisin kasvaa tai kasvattaa. Kiitollinen olen kuitenkin kaikesta ja tuntuu pahalta, että en pysty koskaan korvaamaan sitä. Haluaisin vain joskus kuulla, että hän on ylpeä minusta. En vain tiedä tulenko koskaan kuuleemaan sitä tai ansaitsisinko sitä edes.
Kommentit (4)
Juu en minäkään. Sain uuden työpaikan, josta olin onnellinen niin äitini tokaisi vain, että jonkunhan sitäkin työtä on tehtävä.
Muutenkin kaikki mitä tee on huonoa.
Asuntoni on paska, autoni on paska ja mieheni on väärä.
Koskaan en ole osannut tehdä mitään hänen mielestä oikein.
Todella masentavaa seuraa ja miksi edes odotan mitään hyväksyntää. Isäni on samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Sinun tehtäväsi ei ole tehdä äitiäsi ylpeäksi. Jos sellaista viestiä rivien välistä saat, se kertoo äitis ongelmista. Rakkaus ja ylpeys lapsesta tulee ilman että lapsi niitä ansaitsee. Keskity miettimään mitä itse haluat elämältäsi. Se että odotat äidin hyväksyntää kertoo siitä, ettei hän ole osannut sua tarpeeksi rakastaa. Ei kannata odottaa enää vaan hyväksyä ja rakastaa itse itseään.
Kiitos tästä kommentista. En koe koskaan tulleeni rakastetuksi, mutta en tiedä vaadinko itse vain liikaa. En usko, että pystyn luopumaan tästä asiasta, ainakaan se ei tapahdu hetkessä, mutta ehkä vielä jonain päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Juu en minäkään. Sain uuden työpaikan, josta olin onnellinen niin äitini tokaisi vain, että jonkunhan sitäkin työtä on tehtävä.
Muutenkin kaikki mitä tee on huonoa.
Asuntoni on paska, autoni on paska ja mieheni on väärä.
Koskaan en ole osannut tehdä mitään hänen mielestä oikein.
Todella masentavaa seuraa ja miksi edes odotan mitään hyväksyntää. Isäni on samanlainen.
Ikävää kuulla, että jaat saman kohtalon. Saavutuksesi kuulostavat hienoilta. Toivottavasti sinun ja miehesi välinen suhde on onnellinen. Ehkä se korjaa osaa välittämisestä ja välittää puuttuvia tunteita. Tai, jos ei korvaa, tuo jotakin uutta ja parempaa. Kaikkea hyvää. Toivottavasti osaat iloita näistä asioista, joita sinulla on, vanhempien puuttuvasta hyväksynnästä huolimatta. Ehkä olemme vielä jonain päivänä molemmat aidosti onnellisia.
Sinun tehtäväsi ei ole tehdä äitiäsi ylpeäksi. Jos sellaista viestiä rivien välistä saat, se kertoo äitis ongelmista. Rakkaus ja ylpeys lapsesta tulee ilman että lapsi niitä ansaitsee. Keskity miettimään mitä itse haluat elämältäsi. Se että odotat äidin hyväksyntää kertoo siitä, ettei hän ole osannut sua tarpeeksi rakastaa. Ei kannata odottaa enää vaan hyväksyä ja rakastaa itse itseään.