Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ylenpalttista hössötystä nimipäivistä

Vierailija
25.09.2017 |

Ymmärrän nimpparionnittelut vaikka ohimennen tekstarilla, työpaikalla tai kotona. Jos huomaat että kas, Annilla onkin tänään nimpparit niin miksi et onnittelisi?

Nimpparikortit ymmärrän vaikka kummeilta tmv. joista ei muuten kuule kovin usein koska asuvat vaikka kaukana tai ovat kiireisiä.

Mutta en vain millään käsitä sitä että jotkut tekevät nimppareista yhtä suuren haloon kuin vaikka synttäreistä. Pitää käydä molemmilla isovanhemmilla tai järjestää kahvittelut joihin kutsutaan kummit ja kaimat. Annetaan hienoja lahjoja, rahaa, lahjakortteja ja koko perheellä on parhaat päällä kermakakun äärellä ja onnitellaan niin ylenpalttisesti että vau, onpa sulla hieno nimi! Juhlitaan sitä nyt! Tiedän ihmisiä, jotka loukkaantuvat elleivät saa nimipäivälahjaa tai jos lahja ei ole kyllin hieno.

Olen huomannut että yhä useamman tuttuni perheessä nostetaan nimipäivinä paremmat pöytähopeat esiin ja laitetaan pystyyn kunnon kekkerit varmistaen että päivä omistetaan kokonaan nimen juhlistamiselle.

Olen hämmentynyt. Mutta kukin tavallaan, kunhan aihe vain hieman mietityttää. Itse olin 11-vuotias kun edes tajusin että minulla on nimipäivä. Kerran taidettiin syödä jäätelöä isoveljeni nimipäivänä mutta sekin oli sattumaa.

Miten teillä juhlitaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. En edes tiedä milloin lasteni nimipäivät ovat. Jos joskus satutaan huomaamaan niin toki onnitellaan ja saatetaan ostaa jotain hyvää. Mutta yleensä menee ohi.

Vierailija
2/5 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusinpa kommentistasi etten itsekkään tiedä milloin minun lasteni nimipäivät ovat... Hups! Onneksi ovat vielä liian pieniä tajutakseen... :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on kans sitä tyyppiä että loukkaantuu verisesti jos joku ei muista onnitella häntä hänen nimipäivänään :) Hyvä jos itse edes muistaisi oman nimipäivänsä, saati muiden, huoh.

Vierailija
4/5 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri on kans sitä tyyppiä että loukkaantuu verisesti jos joku ei muista onnitella häntä hänen nimipäivänään :) Hyvä jos itse edes muistaisi oman nimipäivänsä, saati muiden, huoh.

Huh, samaa olen miettinyt... itselleni vaikeaa muistaa kaikkien syntymäpäivät niin voin vain kuvitella nimpparit siihen päälle.. :)

Ap

Vierailija
5/5 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousisko vielä? :)