Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****MAALISKUISET -05 TORSTAINA*****

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ei ollut edes pinoa avattu!!! Pitäisiköhän siirtyä viikkopinoihin?

Helmi on päikkäreillä ja kun hän herää, syödään ja lähdetään kyläilemään kaverini luokse. Hän on juuri jäänyt äippälomalle ja laskettu aika on toukokuun alussa. Tulen siis näkemään mahdollisesti melko muhkean olemuksen. Tosin tämä ihminen on vartalotyypiltään hoikka ja tuskin nyt raskauden aikanakaan on kovinkaan paljoa ylimääräistä tullut. Epäreilua, että joillakin on nuin!!!

Eilen käytiin taas Ikeassa säästämässä. Ostin Helmin syöttötuoliin sellainen pöydän/tarjottimen, jotta saa alka pikkuhiljaa sen päällä sitten harjottelemaan sitä itsesyöntiä. Pöydän viereen en voi tuolia laittaa, kun hän potkii pöydän reunasta itsensä tuolineen kumoon. tai ainakin kauemmas pöydästä.

Sitten oli tarkoitus ostaa helmin huoneeseen kirjahylly, mutta paketti olikin niin suuri, ettei saatu sitä eilen tuotua. Miehen pitää se hakea sitten huomenna tyhjällä autolla. Myös parvekekaulusteita katseltiin. Meillä kun on lasittamaton parveke, pitää hankkia sellaiset kalusteet, jotka saa kokoon ja varastoitua sisälle. Siis klaffimekanismilla. Sellaiset löytyikin, muttei niitä vielä ostettu, kun pitäisi tuo parveke ennen kesää siivotakin. Myös sellaiset puuritilät olisivat hyvät olla lattialla. Mitähän nekin maksaa tuon kokoiseen partsiin??

Ikean viereen oli avattu myös Kodin 1, ja tietty sielläkin piti pyörähtää. Kiva, että tässä ihan lähituntumassa on nyt kunnolla sisutuskauppoja, ettei tarvitse aina ajella Länsi-Vantaalle asti shoppailemaan. Tosin, eipä tuota vyhvee ole mitenkään ylimääräistä, joten pitänee hiemna sisustusintoutta hillitä. Makkari kuitenkin meillä olisi vielä kokonaan laittamatta. Esim. sänky ois tarkoitus ostaa ja yöpöytää ym. Seinät maalata ja uudet verhot ja matot hankkia. Onhan tuossa hommaa. Ja rahanmenoa. Onneksi ei kuitenkaan tarvitse mitään tosi radikaaleja remonttitöitä tehdä. Ellei sitten halua laittaa makkariinkin laminaatit lattiaan. Nyt siellä ja Helmin huoneessa on muovimatot.

Noh, tulipas hölpöteltyä täysin tänne kuulumattomia juttuja...

Ai niin, se eilinen kasvohoito oli tosi vinkee kokemus. Mulle tehtiin puhdistus semmosella ultraäänilaitteella (ei sama, millä raskausaikana katsottiin masuun! :D ) ja se vinkui ja pirskottti nestettä jännästi. Sitten kuorittiin ja hierottiin ja meikäläinen rentoutui. Taustalla soi klassinen musiikki, mutta seinän takaa kuului hiusföönien hurina, kun siinä on kampaamo heti naapurissa. Ihan hyvä kokemus oli kuitenkin ja tulin kosmetologinkin kanssa juttuun. Eli ei mitään kiusallista hiljaisuutta.

No, nyt tuo tyttö ilmeisestikin nukahti, joten mä lähden suihkuun ja meikkaamaan. Moroloikkis vaan kaikille!

lehtovi ja helmi 28.3.

Vierailija
2/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut kevät ja olevat ulkona kun ei ollu eilen ketään pinoilemassa.

Minulle on tullut pikku neidin kanssa ongelma ja olisi kiva jos te muut maalisäidit voisitte minua auttaa, siis kyse on ruokailusta.

Meillä syödään kutakuinkin näin:

klo 8 aamupala ( purkki viiliä)

klo 11 lounas ( joko iso purkki ruokaa tai sit yritetään syödä koti ruokaa)

12.30 välipala ( purkki hedelmää tai jogurttia tai sit jotain muuta)

klo 16 päivällinen ( iso purkki ruokaa)

klo 18 pikkuinen välipala

klo 20 iltapuuro

Ja nyt on tullut ongelmaksi tuo aamupala, tuntuu ettei purkki viiliä riitä mihinkään kun jo puoli kymmeneltä alkaa neiti kitisemään siihen tahtii että ruokaa pitäisi saada ja puuroa ei kuitenkaan suostu syömään aamulla, mikä toisaalta on ihan ymmärettävää kun illalla syö sitä niin ison satsin että eihän se voi taas aamulla maistua. Eli mitä te muut annatte muksuille aamupalaksi?

Mulla on nimittäin pää ihan tyhjä ;)

K ja Neea 4.3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin eilen pariin otteeseen pinoa etsimässä. Kovin ovat hiljaisiksi muodostuneet nämä meidän maalispinot. Kannattaisi varmaankin siirtyä viikkopinoihin. Mitä mieltä olette?

AAMUPALA: Meillä Jenna syö vaihtelevasti aamupalalla joko puuroa tai leipää. Nyt selvästi puuro maistuu vähän huononlaisesti, joten olen suosiolla siirtynyt antamaan leipää aamulla ja puuroa illalla. Jenna syö kaksi paatoleipäviipaletta (päällä kevytleviä ja juustoa) aamiaiseksi! Mun mielestä se on aika paljon, mutta jos syö vain siivun leipää, niin kitisee ruokaa jo puolen tunnin - tunnin päästä aamiaisesta. Me syödään aamiainen kahdeksan ja yhdeksän välissä ja lounas on sitten vartin yli 11.

Minä odottelen kovasti tietoa päiväkodista, pääseekö Jenna sinne osa-aikaiseksi toukokuun alusta. Tuli kutsu töistä, että olisi suotavaa tulla jo pikkuhiljaa työmaalle =) Päiväkoti on yksityinen, ja siellä ei ole ennestään osa-aikaisia hoitolapsia, joten katsotaan nyt. Jos Jenna ei sinne pääse, en minäkään lähde töihin.

Me lähdetään tänään mökkeilemään ja palataan kotiin sunnuntaina. Olen siis nettipimennossa siihen saakka. Mukavaa viikonloppua kaikille maalisperheille.

Marju ja Jennukka

Vierailija
4/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kirjoittelisin mutta kun mimmi ei anna olla koneella. Ainut aika on nämä päikkärit, mutta silloin pitää keretä kaikkea muuta.Nytkin koirat odottaa kakattamista ja puita pitää hakea..asiat tärkeysjärjestykseen ja tulin koneelle ;)

Tänään meikäläinen sitten täyttää vuosia ja mittariin tuli 29v. Ens vuonna siirrytään ihan uusiin lukuihin..Meinaan silloin kyllä pitää jotkui juhlat ja en olla raskaana ;)

Vierailija
5/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu,jippii,meillä on nukuttu nyt kaks yötä heräämättä lainkaan klo 21.30-8.00.Siis voitte uskoa että on tääkin äippä pirtee!

Ulkona sataa lumiräntää ja tuulee joten jäi aamupäivä ulkoilut tekemättä.Eikä ulkoilu ois onnistunut muutenkaan kun meille tuli aamulla soneran ukkeli asentamaan jotain tähän koneelle.Hommassa meni sen verta kauan et Juusokin kerkes osin nukahtaa pinnikseen kun se ukkeli mulle jotain selosti ja näytti koneelta,mutta onnex ei ollu sikeessä unessa niin sain puettua ja laitettua ulos nukkumaan.

AAMUPALA:Meillä Juuso syö aamupalaksi joko puuroa tai jogurttia/viiliä.Sit syö lisäx puolikkaan sämpylän ja maitoo.Aamupala syödään 8-9 välillä ja sillä pärjää lounaaseen joka syödään 11-11.30.Tarjoan välissä kyllä pientä välipalaa ja joskus kelpaa joskus ei.

Meillä ois tänään kuudelta sit muskari ja ennen sitä äippä käy uimahallissa vesijuoksemassa.Huomenna mennään sit koko porukalla taas uimaan.

Jeps,mutta nyt laskuja makselemaan ja sit kahveen keittoon.

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
6/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Marju ja Jennu

Vierailija
7/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrytään vaan viikkopinoihin, tai alkuviikko ja loppuviikko. Saahan sen katkastua jos pitkäksi menee.Itse en kovin monisivuisista pinoista pidä..

AAMUPALASTA:meillä mimmi syö myös jotain moniviljaleipää, kalkkunaleikettä, joskus juustoa.Kurkkua ja tomaattia sekä jogurttia.Puuro ei ole mennyt enää aikoihin, ei aamulla eikä illalla.Viilikin on nyt vähän öllöä.

Tuliko se kodin 1.nen siihen vantaan ikean viereen? Pitää tässä kuussa tulla vähän shoppaileemaan.Minulla on myös sellanen sisustuskärpänen purrut, että oksat pois.

Vielä tuosta pinoilusta, että en ole viikkoihin edes odotuspuolella kirjoittanut. Siihen porukkaan ei ole silleen päässyt mukaan..kun ei pääse koneelle.Mielummin aina kirjoitan tänne..

Siispä raskaana oleville GALLUPPIA: PALJOS ON PAINOA TULLUT JA VIIKOT??? Minulla siis se 4.2kg ja viikkoja 27+5.

Nyt pitää rientää taas..

Tuulia

Vierailija
8/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tämä työelämä kiireistä, kun ei pinolle kerkiä... Täytyisi priorisoida nämä asiat vähän paremmin ;-)

Tiistaina oli mielenkiintoinen galluppi, ehdin siis kyllä lukea, mutta en kirjoitella. Mutta siitä taitaa olla jo sen verran aikaa, etten enää laita meidän vastauksiamme tähän...

Viime yö oli vaihteeksi aika raskas. Nyt on ollutkin taas monta hyvää yötä peräkkäin. Mutta viime yönä molemmat lapset herättelivät vuoron perään. Olivat varmaan sopineet vuorot. Saana hoiti alkuyön, eli puoleen yöhön, Nuutti sitten klo 1-4, ja Saana taas klo 5:stä eteenpäin. N. tunnin välein jompikumpi kiekaisi. Jotenkin tuntui ihan sikaraskaalta, kun tässä on jo tottunut noihin parempiin öihin, ja minäkin olen osannut jo vähän nukkuakin, ts. en heräile jatkuvasti olemattomiin ääniin. No, toivotaan, että ensi yö on parempi.

Aamupalasta: Meillä neiti syö puuroa, joten en osaa antaa muita vinkkejä... Olisko pehmeä leipä mitään? Sopiviksi suupaloiksi leikattuna vaikka. Tai sitten juusto tms.?

Niin, ja Tuulialle hurjan paljon synttärionnitteluja!

Pitääpä kertoa yksi eilinen tapaus: Hain lapset hoidosta ja Saana lähti tulemaan minua kohti riemusta hihkuen. Jossain kohtaa sekosi jalkoihinsa ja kaatui suoraan naamalleen hirveään mutalätäkköön. Neiti nousi sitten ylös naama aivan kurassa, puhalteli pahemmat kurat pois suusta, ravisti päätään ja jatkoi matkaa... Ei siis paljon painanut, että naama oli mutavellissä. Mutta koomisen näköinen oli kyllä... ;-)

Nyt en muista muuta. Jatkan siis töitä ja palaan linjoille, jos tulee jotain...

Terhi&Saana

Vierailija
9/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka aika harmaata on muuten. Kyllä nuo tämänviikkoiset lumisateet saisivat jo olla taakse jäänyttä aikaa ja aurinko saisi alkaa paistaa ja lumet sulaa, nyt jo kovasti odottelen kunnon kevättä.

Tälleen Hannan päikkäri aikaan saa olla ihan rauhassa koneella.

Muuten Hanna kyllä viihtyy itsekseen leikkimässä omassa huoneessaan, mutta kun istahdan koneen ääreen, niin heti on puntissa roikkumassa.

Juu, tuossa oli galluppia toissapäivänä, lukasin pinon kyllä, mutten ehtinyt vastailla ja nyt en tieteskään muista kysymyksiä...

Aamupäivä meni lattioita luututessa ja ulkoillessa. Ensin käppäiltiin rattaiden vähän ja sitten " leikittiin" omalla pihalla, Hannakin pääsi taas totuttelemaan talvikengillä kävelemiseen, niillä kun on vähän hankalampi kävellä kuin kävelykengillä tai saappailla, on niin paksut kumiset pohjat, mutta hyvin se meni jo ilman tukeakin.

Aamupalasta; Neiti syö aamupalaksi ison lautasellisen puuroa, jos keitän puuroa liian vähän, niin sitten maistuu vielä leipäpalakin ihan sellasenaan.

Tuulia; painoa on mulle tullut kuutisen kiloa ja rv 25+1. Hannan aikaan kiloja tuli " vain" seitsemän, mutta nyt taitaa kertyä enempi.

Niin ja HURJASTI ONNEA !

Nyt taidan mennä vielä pesasemaan vessan ja laittamaan ruoan uuniin.

Hanneliini & Hanna

Vierailija
10/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas. Mä en edes ehtinyt eilen koneelle, kun oli kaikenlaista ohjelmaa. Oltiin aamupäivällä ILMAISESSA muskarissa tuossa asukastalolla ja iltapäivästä haettiin koevedokset kuvista. Ihan kivoja, vaikka aika perinteisiä. Ja kuten arvelinkin, hymykuvia ei kovin montaa ollut. Ehkä sitten 2-vuotiaana... Käytiin vielä kirjastossa ja kaupassa illansuussa. Tänään oltiin lounaalla naapurissa ja ulkoilemassa ja nyt Kaisa on toisilla unillaan.

Mäkään en voi olla koneella juurikaan kuin Kaisan nukkuessa. Hetkittäin neiti jaksaa innostua kierrätystouhusta, joten siinä ehtii lukaisemaan pinot ja muut, mutta ei kirjoittamaan.

Mies viestitteli kokousreissultaan, että kännykkä oli kadonnut. Kännissä hukattu, siis :) Sai maananataina uuden puhelimen, hyvä hukata se kahden päivän kuluttua. Nooh, ei onneksi ole omasta kukkarosta pois.

Mua kanssa innostais sisustaa. Seiniin olen haaveillut jotain väriä, maalaushommiin pitäisi siis ryhtyä. Katotaan nyt, saanko miehen innostumaan. Huomenna ajattelin iltasella pistäytyä ikeassa ja kodin anttilassa, jos vaan Kaisa jaksaa. (Tuulia, juu siihen Vantaan ikean viereen on tullut kodin anttila).

Eipä tässä muuta. Illalla vauvauintiin ja sitten telkkaria tuijottamaan.

Kuulumisiin,

kua ja Kaisa

Vierailija
11/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti myöskin kirjoittaa. Tällä erää meillä ei syödä aamuisin juuri mitään. Maitoa menee 2dl klo 7-7.30 ja lounas syödään 11-11.30 aikaan. Muutama siivu kurkkua, vähän ehkä jotain leipää kelpaa samalla kun itse syön aamiaista. Parhaimmillaankin puuroa menee alle desi. Täytyy vissiin meilläkin koittaa siirtyä viiliin tms.

kua

Vierailija
12/12 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten sohvalle odottamaan Lostia. Pojat nukkumassa, luin jo muutaman kappaleen kirjaa ja säikähdin jo, että missasinko Lostin alun. Onneksi en.

Tänään tavanomaisesta poikkeava työpäivä, kulttuuria roppakaupalla ja hyvää sellaista. Nyt taas jaksaa. Nauttisin mielelläni useamminkin kulttuuritsydemeistä, jos täällä päin sellaisia olisi enemmän tarjolla... Muistan kun TEL kirjoitti oopperoista ja muista konserteista - joskus tuntuu, että ihan tuollaisten asioiden takia pitäisi muuttaa täältä. Ja sitten taas muistaa kaikki ne hyvät asiat, mitä liittyy periferia-asumiseen. ;) Nimittäin niitäkin on!

Topi juokseen nykyään huoneesta toiseen. Välillä itsekseen, välillä isoveljen vauhdittamana (työntää takaa ja tai muuten ahdistelee edestä, ja välillä äiti ahdistuu, kun tulee törmäyksiä). Olen kyllä ollut tosi iloinen siitä, että yöt ovat niin rauhaisia. Aamut ovat sitten asia erikseen. :) Mutta tässä vaiheessa kouluvuotta tarvitsee sitä ylimääräistä energiaa arjen töihin, ja hienoa on, että yöt ainakin saa levätä kunnolla. Toivottavasti TEL teilläkin viime yö oli poikkeustapaus!

Minäkään en enää muista niitä kaikkia kivoja kyssäreitä, joita pinossa oli jokunen päivä sitten enkä taitaisi sitä enää löytääkään.. Kiva oli niitä kuitenkin lukea iltapuhteina!

Nyt telsun ääreen. Alkoi jo! Hyv' yötä kaikille! Yritän taas kirjoitella, huominen ja lauantai on kyllä täynnä menoa ja meininkiä, ensin viikkosiivousta ja sitten yhtä juhlaa - ne kaverin valmistujaiset.

Pippandii ja mussukat