Mitä sanoisit, jos sinua sanottaisiin naiselliseksi mieheksi/miehekkääksi naiseksi?
ottaisitko sen loukkauksena ja miten reagoisit, koetko itse olevasi sellainen vai tulisiko puun takaa?
Kommentit (9)
Sanoisin että jaa. Ajattelisin että mikä idari tuollaista edes ajattelee, saati kommentoi.
Ehkä eniten olisin vain hämmentynyt ja hivenen, ehkä jopa hymyilyttäsi. On herttaista, kuinka pienellä sitä saan aikaan ennakko-oletuksia... - Olen j voinut tottua siihen, että jos tai kun pukeudun tavis lookista (hibenen) poikkeavasti, niin kaiken näköisiä enemmän ja vähemmän mairittelevia kuiskauksia ja ennakkoluuloja olen voinut saada osakseni. Harmittaako? No ei. Miksi minun pitäsi kokea harmia omasta tyylistäni ja valinnoista, kun en kuitenkaan pyri tyylillläni ketään loukkaamaan tai satuttamaan; vaatteeni, eivät julitsa suoraan jonkin puolesta tai jotain vastaan.
Minä itse loukkaantuisin verisesti, mutta en ehkä pystyisi myöntämään sitä. Ottaisi niin pahasti itsetunnon päälle, että harmittaa pelkkä ajatus.
Samaa sukupuolta oleva on siis ihastunut minnuun ja mulla on yksi piirre, joka saattaa joidenkin mielestä tehdä minusta vähän.. sellaisen. Hän on ollut jo jonkin aikaa, enkä tiedä onko hän puhunut ihastuksestaan kaverillemme, olen hetero itse ja vähän kauhuissani ajatuksesta. Varsinkin sen jälkeen kun näin itseni videolta ja eleeni oli sellainen.. Naismainen. Mitä jos kaverimme alkaisi haukkumaan VITSILLÄ (meillä on aika rankka huumori mut mun huumori ei kestäisi tuota), että Perttihän (minä) onkin se naisellisempi osapuoli sitten. Kuten stereotyyppisessä homo/lesbosuhteessa olisi "miesmäinen" ja "naismainen".
Olen tähän saakka kuvitellut olevani todella suvaitsevainen ja huumorintajuinen, mutta tämä ajatus yllätti.
Pitäisin tyyppiä outona. Ehkä tämä voisi olla 1950-luvulle jämähtäneen miehen nolohko iskuyritys? Heikko sosiaalinen pelisilmä. Yrittäisin vaihtaa puheenaihetta ja pitäisin jatkossa välimatkaa. En kuitenkaan pitäisi minään henkilökohtaisena loukkauksena.
Perinteisten käsitysten mukaan olen miehekäs nainen. En loukkaantuisi, koska tottahan se on, mutta toivoisin kyllä että ihmiset pääsisi pikkuhiljaa näistä stereotyyppisistä ajatuksistaan, minäkin olen kuitenkin ihan ehta ja 100% nainen, vaikken mikään "prinsessa hädässä"-tyyppinen olekkaan.
Ottaisin kohteliaisuutena
Toisin olen aina toivonut että olisin syntynyt miehenä enkä naisena
Tiesin kyllä aikanaan, että kun leikkaan siilitukan, että kommentteja tulee. Talon lapsien piti oma aikansa huutaa perääni, että oletko nainen vai mies. Vaikutelmaa lisäsi laihuuteni.
Tuntemattomat ihmiset klähmivät hiuksiani: "Saanks mä koittaa tota sun lettii" ja jo oli käsi tunnustelemassa.
On multa kysytty jossain yökerhossa tai vastaavassa, että: "Oletko sä nainen? Pyytäisin joraamaan, mutta en ole ihan varma". Siis öh? Joraa ihan itseksesi.
Mutta on mun miestänikin luultu nuorena naiseksi. Pelkästään pitkä tukka teki tätä vaikutelmaa.
Ollaan sitten vissiin kaksi androgyyniä kimpassa.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin kyllä aikanaan, että kun leikkaan siilitukan, että kommentteja tulee. Talon lapsien piti oma aikansa huutaa perääni, että oletko nainen vai mies. Vaikutelmaa lisäsi laihuuteni.
Tuntemattomat ihmiset klähmivät hiuksiani: "Saanks mä koittaa tota sun lettii" ja jo oli käsi tunnustelemassa.
On multa kysytty jossain yökerhossa tai vastaavassa, että: "Oletko sä nainen? Pyytäisin joraamaan, mutta en ole ihan varma". Siis öh? Joraa ihan itseksesi.
Mutta on mun miestänikin luultu nuorena naiseksi. Pelkästään pitkä tukka teki tätä vaikutelmaa.
Ollaan sitten vissiin kaksi androgyyniä kimpassa.
Hymyilyttää.. Mutta vakavammin puhuen naisilla on tyylillisesti (länsimaissa) paljon enemmän tyylivariaatioita toteuttaa naisellisuuttaan kuin miehillä. Esimerkiksi jos nyt ajattelee vaikka tylsänä esimerkkinä naisten ja miesten pukeutumista sisätöissä, niin varsin monessa paikassa miehen odotetaan automaattisesti pukeutuvan kesät talvet pitkiin housuihin kun taas lähes poikkeuksetta monin paikoin nainen voi valita arkiasukseen jalkaansa monen mittaisia housuja ja jos ei ole tykästynyt housuihin, niin voi valita varsin laajasta valikoimasta erilaisia hameita...
suuttuisin jo siitä, että oletetaan toisen sukupuoli.