Äidin ihmissuhde epäterveellinen?
Onko teidän mielestä tämä ihmissuhde terveellä pohjalla?
Olen nelikymppinen, äiti 60+. Ollut miesystävänsä kanssa useamman vuosikymmenen yhdessä, minä oman mieheni kanssa pari vuotta.
Mulla ja äidillä on muutaman viimeisen vuoden aikana ollut tapana tehdä äiti-tytär-matka ulkomaille. Joka kerta muutama viiko ennen matkaa, joka siis on varattu jo useampi kuukausi etukäteen, alkaa hirveä sähläys siitä, että miten USKALTAA miesystävälle kertoa ilman, että se suuttuu. Sitten äiti keksii jonkun hätävalheen, äkkilähdön ym. ja siihen sitten täytyy sekä minun että miesystäväni mennä mukaan. Lisäksi valehtelee, että minä maksan molempien matkan (oikeasti äiti maksaa omansa).
Suoraan sanoen v*tuttaa, kun en itse voi kertoa matkasta kenellekään ennen kuin paria viikkoa etukäteen (tai postata mitään someen), ja sen päälle pitää vielä valehdella sen miesystävälle. Plus että myös mun miesystävän pitää valehdella, ikäänkuin koko perheen pitää mennä mutsin valheisiin mukaan.
En vaan pysty tajuamaan, miksei siitä matkasta voi kertoa hyvissä ajoin etukäteen, niin kuin minä tietysti omalle miesystävälleni teen?
Vai onko mulla nyt mennyt jotain ohi? Ei mun mielestä tuommoinen suhde ole terveellä pohjalla, jos perustuu ilmeisesti pelkoon ja valehteluun?
Kommentit (3)
No ei tietenkään ole terveellä pohjalla. Mitäköhän muuta äitisi suostuu sietämään mieheltään? Oisko juttelun paikka?
Jos miesystävälle sanottaisiin suoraan, että aiotte joka vuosi tehdä matkan, hän ehkä aluksi suuttuisi, mutta sitten joutuisi hyväksymään sen. Eihän tuo ihan terveeltä ihmissuhteelta kuulosta.
Stressaavaa. Mitä sitten jos joku möläyttää miesystävälle?