Vauvan kanssako vaikeaa? Kettut sanon minä!
Vauvan kanssa voi katsoa leffaa. Vauvan kanssa voi kierellä kaupungilla. Vauva kulkee tyytyväisenä mukana, kunhan saa välillä tissiä ja kuivan vaipan. Mutta taapero! Tai leikki-ikäinen!
En tarkoita vähätellä, ymmärrän että joillakuilla on vauvan kanssa rankkaa mutta itse sanon kolmen lapsen kokemuksella että oli helpointa silloin, kun olivat alle 1v.
Kommentit (5)
Vauvan kanssa ei voi lähteä mihinkään, koska alkaa huutamaan.
Voit vain puhua omasta puolestasi et yleistää sen perusteella miten sinä olet asian kokenut
Vauva itki jos joutui lattialle/sitteriin pidempään kuin 2 min. Vauva itki jos en liikkunut häntä pidellessäni. Nukutus vaunuihin kesti usein tunnin. Pinnäsänkyyn sain nukkumaan vasta 8kk iässä. Päiväunet kestivät 20 min yleensä, ei koskaan yli tuntia. Kuudesta eteenpäin illalla huusi väsymystään, jos laittoi silloin unille heräsi ennen aamuneljää. Heräsi viideltä aamulla joka tapauksessa. Heräsi monta kertaa yöllä ekat 6 kk syömään, sitten alkoi heräillä hammaskipujen vuoksi ja saattoi huutaa 2 h selkä kaarella keskellä yötä eikä mikään auttanut. Unikouluekspertti kävi, ei apua. Olin niin väsynyt, eikä yllättäen kukaan "luottohenkilöistäni" tahtonutkaan auttaa. Välillä vaan itkin ne 20 min kun vauva torkkui päivällä. Nyt lapsi 2, nukkuu ja on innolla menossa mukana, tuntuu että voidaan touhuta mitä vaan.
Lapsi on joka vuosi vaikeampi. Erityisesti kehitysvammainen tai erityislapsi.