Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sjögrenin syndroomaa sairastavia täällä?

Vierailija
22.09.2017 |

Oletteko saaneet apua? Minkälaiset oireet?

Itsellä jo useamman vuoden suun kuivumista yöaikaan, yöllä vesimuki yöpöydällä ja siitä hörppäilen vähintään tunnin välein. Lisäksi olen kokeillut suuta kostuttavaa sprayta, mutta eipä siitä sen enempää apua ole. Päivällä töissä vesilasi koko ajan vieressä. On nielemisvaikeuksia, ruoka juuttuu välillä kurkkuun ja isompia tabletteja ei saa niellyksi ollenkaan. Silmälääkäri totesi pari vuotta sitten silmät todella kuiviksi, ne eivät kuitenkaan niin usein haittaa, toki kostutustipat on.

Minulla ei ole todettu Sjögrenin syndroomaa ( en ole lääkärille näistä puhunut). Kiva olisi kuulla, miten teillä diagnosoitiin ja oletteko saaneet jotain apua. Niveloireita ei ole. Kuivaa yskää ollut vuosikausia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sairastaa Sjögrenin syndrooma, mutta myös reumaa.

Kannattaa hakeutua lääkäriin ja keskustella juuri tästä, on erilaisia testejä.

Vierailija
2/5 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi saanut lääkäreiltä apua oireisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sain kunnon lääkkeet kuiviin silmiini sen jälkeen kun Sjögren todettiin.

Vierailija
4/5 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi saanut lääkäreiltä apua oireisiin?

Kyllä on saanut. Hän käy säännöllisesti reumatologilla ja on hyvin tyytyväinen hoitoonsa.

En osaa sanoa millaista lääkitystä hänellä on Sjögrenin syndroomalle, mutta tiedän että käy pari kertaa vuodessa hammaslääkärissä ja käyttää joku vähän erilaista hammastahnaa.

Apua on saatavilla ja tiedän että äitini vointi parani kun lääkäri huomasi että hänellä on sekä reumaa että Sjögrenin syndroomaa.

Vierailija
5/5 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tutkin uteliaisuuttani ja bingo. Tämänkö takia mua aina janottaa, silmiä kirvelee ja väsyttää? Suvussa on reumaa. Moni oire kyllä puuttuukin. Mutta tämä selittäisi sen, kun mulla muutama vuosi sitten oli kuumetta jatkuvasti, sellainen 37,5, ei mitään flunssan oireita. Opiskelin aikuiskoulutuksessa ja luulin sen olevan allergista, kun luokkakavereilla oli koiria. En ollut koskaan pois. Pitääpä käydä lääkärissä taas. Mulla on myös veriarvoissa joku suolatasapaino viitearvon yläpuolella. Sekä paleltaa aina.