Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut vastaa 30min kysymyksiin.

Vierailija
05.04.2006 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin, kun mies kohteli huonosti ja jätti meidät. ap

Vierailija
2/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona käy kerran viikossa perhetyöntekijä hoitamassa lasta, että saan omaa aikaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinosta. Ei huvita tehdä asioita. Väsyttää huomattavan paljon. Sosiaalinen kanssakäymienn ei hirveän paljon huvita. ap

Vierailija
4/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lääkkeitä vastaan, mutta olo on nyt kohonnut. Suosittelen.

Vierailija
5/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei yksinkertaisesti suju. En jaksa kunnolla opiskella (nytkin joudun varmaan maksamaan opintotukia takaisin eli joudun menemään sossun luukulle), en pääse mihinkään töihin eli ei ole yhtään rahaa, terveys ei ole muutenkaan kunnossa, olen huonossa parisuhteessa, ystäviä ei juuri ole, suhteeni vanhempiini ovat etäiset, en enää oikein usko Jumalaan jne jne. Ei jaksa iloita mistään. Väsyttää koko ajan. En saa mitään aikaiseksi, mikä vaan lisää ahdistusta ja masennusta.

Voimia sinulle sisar! Vertaistuki helpottaa!

Jos haluat kirjoitella, niin laita sähköpostiosoitteesi.

Vierailija
7/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut että sairastat?

Vierailija
8/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitää tehdä, että saa lääkkeitä? En haluaisi puhua kenellekään lääkärille. En pysty siihen. En vain osaa puhua. Alan välittömästi itkemään, jos joku näyttää tuntevansa myötätuntoa minua kohtaan.

Onko siis pakko käydä ensin puhumassa monta kertaa, ennen kuin määräävät jotain?

Vierailija
9/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat eivät tiedä, että syön lääkkeitä. Tietää muuten tialnteesta. On ollut tosi vaikea puhua näistä asioista. Tukea olen saanut ammattilaisilta. He ovat osanneet tässä tilanteessa parhaiten auttaa. ap

Vierailija
10/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ensimmäisen lääkereseptin ihan yleislääkäriltä, joka ohjaa sinut eteenpäin. Kannattaa hakea apua. Et muuten parannu. Lääkket helpottaa tosi paljon oloa. ap

Vierailija
11/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin oli tois vaikea puhua. Nyyhkytin vaan siellä, että mä en jaksa enää ja niistin monta nenäliinaa, mutta kyllä se siitä ja sua ymmärretään ihan varmaan. ap

Vierailija
12/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut nyt Sepram-kuurilla 3 kk ja eroa entiseen on kuin yöllä ja päivällä. Älkää kärsikö masennuksesta, kun apuakin on tarjolla! Rohkeasti vaikka tk:n lääkärille. Sanoinkuvaamattoman ihana on se tunne, kun elämä voittaa taas ja jaksaa iloita arjen pikkuasioista.

Paranemisia kaikille masentuneille!

Vierailija
13/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihana huomata elämän iloa ja alkaa parantua = ) ap

Vierailija
14/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä minä jo itken. Itku helpottaa yleensä ihan vähäksi aikaa, mutta ei se oikein riitä..

Tuntuu, että minussa on varmaan joku vika, kun en osaa ilmaista mitään negatiivisia tunteita. Patoan vaan kaiken sisälleni ja itken sitten, kun olen yksin.

En haluaisi millään mennä sinne lääkärille. Se kynnys on ihan valtavan suuri. Tuntuu, että en ole " tarpeeksi" masentunut ja että haaskaisin siellä vain heidän aikaansa.

t. 12

Vierailija
15/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sivuoireita tullut? Ja miten jos tulee raskaaksi itse oon ajatellu alkaa käyttää juuri noita sepram nimisä elis iis(Cipramil) lääkkeitä

Vierailija
16/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voiko niitä samoja käyttää pelkään lääkkeiden käytössä sitä että jos ne lopettaa niin mitäs sitten?

Vierailija
17/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Siksihän me veroja maksetaan, että saadaan mm. terveyspalveluita ;))

Rohkeasti nyt, ajattele, kuinka kaikki voi pian olla paremmin. Älä kärsi enää, ethän? Meillä kaikilla on lupa nauttia elämästämme! Sinäkin nautit, kunhan paranet. Voimahali minultakin sinulle!

18

Vierailija
18/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitä sivuoireita tullut? Ja miten jos tulee raskaaksi itse oon ajatellu alkaa käyttää juuri noita sepram nimisä elis iis(Cipramil) lääkkeitä

Aivan alussa oli joitain vähäisiä oireita, joista en ole edes varma, liittyivätkö Sepramiin mitenkään... Mutta se on niin yksilöllistä, toki. Itse perehdyin mahdollisiin lääkkeen aiheuttamiin ongelmiin tukiasema netin lääkkeitä koskevissa keskusteluissa, joten olin varautunut siihen, että joitain oireita alkuun voi esiintyä, tai lääkitystä joudutaan jopa vaihtamaan, mahdollisesti useammankin kerran, ennen kuin sopiva löytyy. Kuten sanottu, minä olin onnekas, että lääkitys osui kohdalleen heti.

Raskaus ja Sepram, siihen en osaa sanoa mitään, koska itselläni raskaus ei ole ajankohtainen.

18

Vierailija
19/19 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siitä voi olla haittaa sikiölle. Itse lopetin sepramin, kun tulin raskaaksi. Oli ilmeisesti homoneja tarpeeksi veressä :). koko raskausaikana en ollut masentunut. Masennuin taas 3kk synnytyksestä sepramia voi syödä myös vaikka imettää.

T. Lääkkeillä pystyssä pysyvä masenrunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi