Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiska ja surkea tettiläinen

Vierailija
21.09.2017 |

Meillä on tet-harjoittelussa erään työntekijän lapsi. Saa olla kyllä viimeinen kerta kun on meillä. Kun häntä perehdytettiin ensimmäisenä päivänä, niin vastaili vaan kaikkeen "joo" ja kun häneltä kysyi että ymmärretty niin vastaus "joojoo". Tänään hänen piti järjestellä tavaroita ja asentaa hyllyjä varastoon niin siellä hyllyrivien välissä räpläsi puhelinta. Sanoin, että työajalla ei roikuta netissä ja puhelimella. Sanoi, että oli tosi tärkeä juttu, pitää kaverin kanssa mennä leffaan tänään. Olisi tehnyt mieli haistattaa. Ei ole saanut nyt juuri mitään aikaan. Viettää pitkän ruokatauon ja tulee myöhässä takaisin. Ja lapsen vanhempi ei ole edes paikalla tällä viikolla, joten aina pitää lähteä vähän aikaisemmin töistä, että ehtii ajoissa kotiin. ONNEKSI ei tarvitse palkkaa maksaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse roikut myös näköjään netissä työajalla.

Vierailija
2/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ne on! Kaikkeen vaan joojoo ja ihan pihalla kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap:lle maksetaan siitä vielä palkkaakin. Normi tekopyhä mamma-aloitus, jossa aloittaja on pahempi kuin asia, josta vingutaan.

Vierailija
4/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä tettiläisillä ei ole mitään velvollisuutta olla ahkera ja hyvä työntekijä. Ensinnäkin ovat teinejä, eivätkä saa mitään työntekoa vastaan, eli porkkana puuttuu, kun ei sitä oikein voi feilatakaan. Typerä juttu koko tetti, toppi on sitten jo eri juttu.

Vierailija
6/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ap:lle maksetaan siitä vielä palkkaakin. Normi tekopyhä mamma-aloitus, jossa aloittaja on pahempi kuin asia, josta vingutaan.

Sama tuli mieleen tuosta "avautumisesta". Painukoon ap itse ensin neistä roikkumasta, kun mokomalle vielä palkkakin maksetaan. Tuo lapsityöntekijä sentään on vielä keskenkasvuinen, eli oppimista hänellä riittää. Ei pitäisi teilata liian ankaralla kädellä, varsinkaan kun ap itse tekee sitä, mistä ilmaista työntekijää soimaa.

Vierailija
7/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tet-harjoittelussa erään työntekijän lapsi. Saa olla kyllä viimeinen kerta kun on meillä. Kun häntä perehdytettiin ensimmäisenä päivänä, niin vastaili vaan kaikkeen "joo" ja kun häneltä kysyi että ymmärretty niin vastaus "joojoo". Tänään hänen piti järjestellä tavaroita ja asentaa hyllyjä varastoon niin siellä hyllyrivien välissä räpläsi puhelinta. Sanoin, että työajalla ei roikuta netissä ja puhelimella. Sanoi, että oli tosi tärkeä juttu, pitää kaverin kanssa mennä leffaan tänään. Olisi tehnyt mieli haistattaa. Ei ole saanut nyt juuri mitään aikaan. Viettää pitkän ruokatauon ja tulee myöhässä takaisin. Ja lapsen vanhempi ei ole edes paikalla tällä viikolla, joten aina pitää lähteä vähän aikaisemmin töistä, että ehtii ajoissa kotiin. ONNEKSI ei tarvitse palkkaa maksaa.

ööö, onkos tavaroiden järjestely jotain työelämään tutustumista? Eikö hänen pitäisi vain seurailla vierestä kun sinä järjestelet niitä tavaroita? Kysehän ei ole työstä, eihän siitä edes makseta palkkaa.

Vierailija
8/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se pihalle laskemaan yli lentäviä keltaiseksi maalattuja U-96 sukellusveneitä ja tekemään ilmahälyytys sen tapahtuessa. Näin minä tein laiskalle harjoittelijalle, jota puhelin kiinnosti työtä enemmän.

Tajusi onneksi itse ottaa seuraavana päivänä loparit.

T: Keittiömestari (vapaapäivällä)

9/9 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti hoidettu perehdytys, jos sen onnistuminen varmistetaan kysymällä "Onko ymmärretty?" Mielestäni olisi fiksumpaa pyytää nuorta kuvailemaan omin sanoin työskentelyvaiheensa.

Näitä "jees jees"-ymmärtäjiä on etenkin aasialaisissa, joille epäonnistuminen ja virheet ovat häpeäksi. Mieluummin valehtelevat osaavansa kuin että myöntäisivät olevansa pihalla kuin lumiukot.

Miten nuori on muuten otettu työyhteisössä vastaan? Hengaileeko orpona ja epävarmana yksin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme