Lääkäri haukkui minut raskauden takia
Ihan yleislääkäri, terveyskeskuksessa. Menin kurkkukivun takia ja lääkäri keskittyikin selvästi näkyvään raskauteeni, sain silmät ja suun täyteen mitä vammoja lapsella voi olla ikäni takia ja mitä kaikkea raskaudessa tai synnytyksessä voi mennä pieleen, kun olen näin vanha. Teen todellakin valituksen!
Olen 47-vuotias ja tämä on kolmas raskaus, iltatähti.
Kommentit (12)
Olisitko sitten halunnut että lääkäri valehtelee sinulle?
Onhan tuo aika "riski-ikä", mielestäni lääkäri toimi ihan oikein.
Ajatteliko lääkäri sitten ylipuhua ap:n aborttiin vai mitä hyötyä mielestänne tuosta haukkumisesta oli?
Oli niin tai näin. Jälkikäteen on tässä tilanteessa vähän paha mennä "neuvomaan"
Minut haukkui terveydenhoitaja, kun imetin, vaikka odotin seuraavaa lasta. Haukkui myös siitä, kun odotin kolmatta lasta kahden vuoden ikäerolla edelliseen. Sanoin, että imetän niin kuin siltä tuntuu. Ymmärsi onneksi itse tarjota toista hoitajaa tilalleen, jonka otinkin riemumielin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se syy oli miksi ap. meni lääkäriin? Tuskin johtui raskaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ettei ap olisi jo ollut tietoinen riskeistä?
Epäammatillista käytöstä lääkäriltä.
Ap, jos iltatähteä alkaa tekemällä tekemään tuon ikäisenä niin kannattaa varautua kommentteihin.
Kyllä pitää olla itksekäs ihminen että lähes viisikymppisenä asettaa itsensä ja vauvan vaaraan, koska kohtu huutaa vauvaa tms muuta yhtä hullua.
Äläkä tule sanomaan että on luomuraskaus.
Hyvinkin voi olla luomuraskaus ja vaikka yllätysvauva eli ehkäisy pettänyt. Kyllä näitä iltatähtiä on syntynyt kautta aikojen n.5kymppisille naisille.
Mutta aborttiko ap:n pitäisi tehdä? Eikös se ole murha av:n mukaan?
Ja jos menee lääkäriin kurkkukivun takia niin lääkärillä ei ole mitään oikeutta alkaa haukkumaan potilasta raskauden takia. Tee valitus. Joku raja!
Raskaus on tosiaan ihan luomuna alkunsa saanut ja vahinko (kierukka otti ja petti), mutta tunsin heti etten pysty tekemään aborttia ja mieskin pikemmin liikuttui kuin järkyttyi (mies on minua nuorempi, 42-vuotias). Pojista en osaa sanoa, mutta ainakin 16v tyttö on innoissaan pikkusisaresta! :)
En näe mitään syytä, miksen pärjäisi vauvan kanssa, tai taaperon . Olen terve ja energinen. Tuntuu, että näin on tarkoitettu, että tämän lapsen pitää tulla juuri meille! Olen viikolla 21+2 ja tämän hetkisen tilanteen mukaan lapsi on terve, olisin kuitenkin valmis hyväksymään vammaisenkin lapsen tietyissä puitteissa. Eikä se ikää katso jos lapsi syntyy vammaisena, ikä tosin lisää riskiä mutta esim. serkkuni sai 19-vuotiaana dawn-pojan.
Ja tästä lääkäristä lähti muuten nyt valitus, en ymmärrä mitenkään päin miten kova kurkkukipu liittyy raskauteeni!
Ap
Laita valitus.
Elämä ei lopu muutamaan ryppyyn eikä kiikkustuoli kutsu vielä..... Enoni syntyi, kun äitinsä (eli mummoni) oli 47 v. E-pilleri oli vasta tullut markkinoille. Ihan terve ja ponteva poika, vaikkakin tuli maailmaan 2 kk aikaisemmin kuin piti eli keskosena. Kiitos Arvo Ylpön hyvän hoidon selviytyi siitäkin. Keskosuus ei johtunut isoäitini synnytysiästä, vaan aikaisemmassa raskaudessa tapahtuneesta kohdunlaskeumasta, johon isoäitini oli vähällä kuolla. Kukaan ei haukkunut mummoani raskaudesta tuohon aikaan. Mummo eli kauemmin, kuin ukki, 95-vuotiaaksi ja oli hyvinkin reipas rouva vielä päälle 85-vuotiaaksi. Eno sai ekan lapsen 22-vuotiaana, mummo ehti nähdä aikuiset lapsenlapset enoltakin. Häneen piti sanonta kiireinen eläkeläinen. Yhtä asiaa mummo vihasi: Suomen talvia. Heti joulun jälkeen piti päästä pois. Oli kiukkuinen kun ei saanut enää matkavakuutusta ja kävi ukin kanssa kauhuksemme pari kertaa Kanarialla ilman...
Se oli ihan normaalia ennen e-pilleriä saada vielä iltatähtiä, siitähän se nimityskin tulee. Anoppini äiti Martta kuoli pari viikkoa sitten 91-vuotiaana. Martan äiti oli 49 v. kun Martta syntyi.
Mulla ja enolla viiden vuoden ikäero. Enemmänkin veli mulle..
No minut on otettu silmätikuksi ja haukuttu terveydenhuollon "ammattilaisten" osalta liian nuorena (17v) ja liian vanhana (40v) synnyttäjänä! Mikähän olisi se oikea ikä?