Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekee kohtuukäyttäjä-tenukeppi jos kauppoihin ei nyt tulekaan 5.5% viinaa?

Vierailija
19.09.2017 |

Meneekö elämäsi nyt piloille?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne tulee niin tulee tapahtumaan sama kuin kauppojen aukioloaikojen kanssa. Mailmanloppu peruuntuu ja arki pysyy kutakuinkin ennallaan. Mitä nyt pykälää parempi dynamiikka taloudessa. Jos ei tule niin sitte sama tekopyhyys ja ankeus pysyy kuin nytkin. Tenukepit ottavat sen Suomiviina/kossupullonsa, kuten ennenkin kun kerta alkoon asti vaivauduttiin.

Vierailija
2/8 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä "viinaa" 5.5 prosenttinen muka on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä "viinaa" 5.5 prosenttinen muka on?

Se on Sipilän simaa.

Vierailija
4/8 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan suomiviinan juomista.

Vierailija
5/8 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä on 5,5prosenttinen "viina"?

Tuo uudistus olisi taloudelle, pienille kylille, syrjäseyduille ja elinkeinolle hyvä muttei riittävästä. Elämääni ei vaikuta muuten kuin saatan ehkä olueni ostaa kaupasta mutta paljonhan sinne Alkoon jää.

Lonkeroita en juo kuin harvoin.

Sietäisi tulla alkoholilain tälle vuosisadalle jo vähitellen, ja järkeväksi, juuri elinkeinoelämälle.

Vierailija
6/8 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen edelleen kerran tai kaksi vuodessa satsin alkosta: vodka, gini, rommi, jokin likööri - kaikkia 1l.

Ja teen itse lonkeroni ginistä. Ostaisin sitä keltaista gini-sekoitusta tölkissä, jos sitä aitoa alkuperäistä saisi....kaupanhalvat kopiot jää kauppaan.

Vierailija
7/8 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain alkoholisti on huolissaan viinan hankkimisesta sekä riittävyydestä. Muut eivät koe asiaa ongelmaksi, vaan asioivat alkossa, kuten aina ennenkin. Alkoholin myynnin helpottamista markkinoidaan (kuka markkinoi?) sillä verukkeella, että se on "nykyaikaa" tai "modernia" tai "elinkeinoelämälle välttämätöntä".

Ne tahot, jotka muistuttavat alkoholin haitoista, vaiennetaan sillä verukkeella, että "kyllä juoppo aina viinansa jostain löytää". Mikä onkin ihan totta.

Silti, yhden alkoholistin perhepiirissäni saattohoitaneena, voin sanoa, että alkoholin vaarallisuutta ei voi täysin ymmärtää, ennen kuin tällaisen kokemuksen on läpikäynyt. Se on aivan yhtä helvettiä. Alkoholisti itse ei missään vaiheessa pysty käsittämään, miten hänen juomisensa muka ketään muuta haittaa??

Älkää suhtautuko alkoholiin kevytmielisesti. Alkoholi on vaarallinen aine. Yhdestä ylioppilasjuhlien onnittelumaljasta voi seurata kahden viikon ryyppyputki, joka päättyy vasta katkaisuhoitoon.

Silti otan saunakaljan itsekin. Olen onnekas, koska pystyn laittamaan korkin itse takaisin pullon suuhun.

Vierailija
8/8 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene, haen Balttiasta niinkuin tähänkin saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme