Miten valitsisit sukunimen naimisiin mennessä?
Kiinnostaisi tietää miten palstalaiset hoitaisivat nimiasian. Itselläni on naimisiinmeno kohta ajankohtainen ja olen ajatellut ottaa miehen nimen.
Kommentit (9)
Kumpikin pitää omansa - näin neillä tehtiin.
Itse pidin omani ja mies omansa. Lapset saivat yhdistelmäsukunimen jossa meidän molempien sukunimi
Nainen ottaa yhdistetyn ja mies pitää omansa
Riippuu nimestä. Jos miehellä harvinaisempi kuin minulla (mikä olisi melkoinen ihme), voin ottaa. Myös siinä tapauksessa voin tehdä poikkeuksen, jos miehellä on erityisen kiva sukunimi. Mitään Virtasta tai Möttöstä en todellakaan ota.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin omani ja mies omansa. Lapset saivat yhdistelmäsukunimen jossa meidän molempien sukunimi
Tää ei voi olla Suomessa?
Otin miehen nimen, sillä halusin koko perheelle eli tuleville lapsille saman nimen kuin molemmilla vanhemmilla. Toki mies olisi voinut ottaa minun nimeni, mutta miehen ulkomaalainen etunimi + minun perin suomalainen sukunimeni olisi kuulostanut huvittavalta yhdistelmältä. Minun suomalainen etunimeni taas sopi miehen ulkomaalaisen sukunimen kanssa.
Ite jos naimisiin menen niin pidän omani+ otan mieheni sukunimen. Tosin pakko myöntää että joudun harkitsemaan asiaa mikäli sukunimemme ovat aivan todella erilaiset.