Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi syytätte hoitajia lääkärien tekemistä päätöksista?

Vierailija
16.09.2017 |

Potilaat ja omaisensa ovat aina ensimmäisenä räyhäämässä hoitajille ja tekemässä heistä valitusta, vaikkei hoitajat juurikaan määrää lääkkeitä, hoitotoimenpiteitä, pakkohoitopäätöksiä yms...Niin aina ensimmäisenä on hoitaja syyllinen.
Lääkäreitä ei taideta uskalleta edelleenkään syyttää, koska he ovat "parempia ihmisiä" ja heillehän onkin aina saaraalan puolesta oikeusapu. Hoitajat saavat siivota jäljet ja kantaa muiden tekemät synnit.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan oli katkeraa taas. Kyllä minä lääkärinä olen saanut aika järjetöntä palautetta asioista, joihin en itse voi millään tapaa vaikuttaa. Edelleen on vastuukysymyksissä se lopullinen vastuu lääkärillä, vaikka päätösvalta ja hallinnolliset oikeudet on kutistettu olemattomaksi ja joudutaan tekemään nykyään sihteerinkin työt. 

Oikeassa olet siinä, että hoitajat on usein ns. eturintamassa, kun se kipakka palaute tulee. Hatunnosto myös täältä niille hoitajille, jotka omaisten kanssa päivittäin tekee töitä ja käy asioita läpi. Meillä ainakin on töissä todella hyvä yhteishenki ja jos palautetta tulee omaisilta suoraan paikanpäällä niin kaikki osallistuvat keskusteluun. Lääkärit on tekemässä tiimissä omaa työtään. Hoitajat eri aloine stten niitä muita. Kaikki pyritään kuitenkin yhdessä hyvään lopputulokseen niillä työvälineillä ja resursseilla, jotka on annettu.

Mitään "sairaalan oikeusapua" ei myöskään ole olemassa. Meillä on ammattiliiton puolesta vakuutukset, jotka julkinen toimija on velvollinen ottamaan kaikille liiton työntekijöille. Lisäksi on vastuuvakuutus ja oikeusturvavakuutus juuri näitä älyttömiä, julkisuuteenkin päätyviä, tapauksia varten, joita puidaan oikeudessa vuositolkulla. 

Vierailija
2/2 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan oli katkeraa taas. Kyllä minä lääkärinä olen saanut aika järjetöntä palautetta asioista, joihin en itse voi millään tapaa vaikuttaa. Edelleen on vastuukysymyksissä se lopullinen vastuu lääkärillä, vaikka päätösvalta ja hallinnolliset oikeudet on kutistettu olemattomaksi ja joudutaan tekemään nykyään sihteerinkin työt

Oikeassa olet siinä, että hoitajat on usein ns. eturintamassa, kun se kipakka palaute tulee. Hatunnosto myös täältä niille hoitajille, jotka omaisten kanssa päivittäin tekee töitä ja käy asioita läpi. Meillä ainakin on töissä todella hyvä yhteishenki ja jos palautetta tulee omaisilta suoraan paikanpäällä niin kaikki osallistuvat keskusteluun. Lääkärit on tekemässä tiimissä omaa työtään. Hoitajat eri aloine stten niitä muita. Kaikki pyritään kuitenkin yhdessä hyvään lopputulokseen niillä työvälineillä ja resursseilla, jotka on annettu.

Mitään "sairaalan oikeusapua" ei myöskään ole olemassa. Meillä on ammattiliiton puolesta vakuutukset, jotka julkinen toimija on velvollinen ottamaan kaikille liiton työntekijöille. Lisäksi on vastuuvakuutus ja oikeusturvavakuutus juuri näitä älyttömiä, julkisuuteenkin päätyviä, tapauksia varten, joita puidaan oikeudessa vuositolkulla. 

Mitä tarkoitat tuolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla