Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan yrittänyt itse poistaa molluskoita niillä pinseteillä?

Vierailija
05.04.2006 |

Meillä molemmille lapsille on ilmaantunut molluskoita, jotka ovat onneksi kyllä tosi pieniä. Käytettiin lastenlääkärillä ihan muusta syystä ja hän varmisti, että kyseessä on molluska ottamalla yhden pois sellaisilla pinseteillä. Sanoi, että näin voi kotonakin tehdä. Jotenkin ajattelen, että onkohan järkevää? Eivätkös ne kuitenkin pukkaa uutta sitten toiseen kohtaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilepa puristella omia pattejasi!!

rasvailet niitä vain mahdollisimman rasvaisella perusvoiteella, niin tukehtuvat ja kuivuvat sinne rasvan alle! eikä satu yhtään!

Vierailija
2/5 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelinkin, että ei se varmasti ihan kivutonta ole, vaikka lääkärin ottamana ei kuulemma sattunut ollenkaan. Mutta on varmasti eri asia, jos minä taitamattomana yritän sitä tehdä.

Odottelemme rauhassa kuivumista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osterivinokaskuuria, ostin yhden pakkauksen tyttärelleni, jolla 6-vuotiaana molluskoita aika runsaasti ja muutaman kuukauden kuluttua kuurin loppumisesta molluskat hävisivät eivätkä ole tulleet takaisin (tyttö nyt 11 vuotias).

Vierailija
4/5 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli silloin jos niitä on veilä alle 10, tuo voi kannattaa ja estää uusien tuloa. Erityisen tärkeää poistaa se ekaksi pullahtanut!

ELi osta apteekista EMLA-voidetta (ei laastareita vaan voiteen) ja laita molluskojen päälle. OSta myös pieni injektioneula sieltä apteekista, kerro mitä tarkoitusta varten ostat, nin saanet oikean kokoisen.

Kun voide on vaikuttanut puolisen tuntia (reilut) niin pyyhi voide pois, näppää injektioneulalla pieni reikä molluskaan, purista talouspapereitten suojaamilla sormilla mönjä ulos. Desinfioi. Ei satu ollenkaan. Kannattaa pyytää jotakin pitämään lasta sylissä ja lukemaan vaikka kirjaa tms jotta ei kiinnitä huomiota. Sitten vaan puhdistelet desinfektioaineella usein, kuivahtavat pois (Ja oma kokemus: jos menet parin pvn päästä uimaan uimahalliin missä kloorilla putsattua vettä, näpyn jäljet kuivuu tois nopsaa pois)

ELi näin voi tehdä. Olen itse terkkari, joten näin neuvon myös mun asiakkaita tekemään. JOS molluskoja on kovin paljon, ei kannata nyppäillä, vaan perusvoidetta/öljyä käyttää ja jotkut ovat saaneet avun osterivinokkaasta.

Vierailija
5/5 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi kamalalta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme